Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av smartbabe: Så är jag hemma igen. Mamma vet inte att jag inte gick till tåget. Istället stannade jag under mitt täcke, i min säng och tyckte synd om mig själv. Hon förstår verkligen inte hur det är. Hon säger sig förstå, men om hon nu gör det, varför tvingar hon mig då till skolan? Visst, jag vet att skolan är viktigt, men hur lätt är det när man är påväg att bryta ihop varenda jävla sekund? Hur lätt är det att låtsats att allt är okej när det är det enda man gjort i två år? Det är inte lätt. Ibland undrar jag hur hon kan kalla sig själv mamma. Det är hemskt att jag tänker så. Det enda hon verkar bry sig om är mina betyg, allt handlar bara om skolan. Kanske vet hon inte hur hon ska hantera allt det här, jag vet inte. Jag har varit rädd för att fråga efter hjälp, i två år nu. Det är jag fortfarande, fast jag är på väg. Tror din mamma mest vill att det ska gå bra för dig i framtiden och då är (tyvärr) betygen väldigt viktiga. Jag skolkade också massor i högstadiet, men lyckades ändå ganska bra. Nyckeln är väl självstudier och vara med på alla prov och inlämningar, även om skolan är jobbig. Behöver du prata så finns jag här. Ibland behövs det inga institutioner med utbildade förstå-sig-påare och riktiga människor. Ibland behövs det bara att man på något sätt är i kontakt med någon som kanske kan förstå. Inte bara säger sig förstå, utan verkligen vet och har varit där. Mellanstadiet och högstadiet var helvetet för mig, men allting blev så mycket bättre på gymnasiet. Kan du hålla ut så länge, klara dig så länge, och lyssna till ditt hjärta istället för vad alla säger åt dig att du borde göra så tror jag du kan vara lycklig i framtiden. Mina föräldrar vet fortfarande ingenting om hur dåligt jag mådde under mellan- och högstadiet. Och det är ändå 6 år sen jag gick ut nian nu. Precis som föräldrar ibland undanhåller sanningen för sina barn för att låta dem leva lyckligt ovetande, så kan barn ibland göra detsamma för sina föräldrar. Kämpa på! 2 okt, 2012 14:06 |
|
Hydra
Elev |
Placerade det i en liten spoiler, bara för att liksom.
Spoiler: Tryck här för att visa! Nu känns det lite bättre i alla fall, att jag har fått skriva av mig lite om mina patetiska problem som jag vet att ingen kommer ens orka kommentera. 2 okt, 2012 14:46 |
|
Borttagen
|
Jo, du Hydraaaaa? Jag orkar kommentera
Vad jobbigt att din lärare klagar på dig! (Min lärare sa igår att jag inte tog tillräckligt hårt avstamp...) Att känna sig (haaah, vilket ord ska jag använda?) tjock känner jag igen. Att få höra att jag är tjock är också igenkänt. MEN STRUNTA I DET FÖR DET GÖR JAG!!!! Och alla ska göra som mig Om du vill gå ner i vikt; träna mycket och ät ordentligt Kraam ♥ 2 okt, 2012 17:29 |
|
Majis
Elev |
Skrivet av Hydra: Placerade det i en liten spoiler, bara för att liksom. Spoiler: Tryck här för att visa! Nu känns det lite bättre i alla fall, att jag har fått skriva av mig lite om mina patetiska problem som jag vet att ingen kommer ens orka kommentera. Jag kanske inte orkar, men jag gör det ändå Jag vet hur du känner med idrott... Lisko mjag hatar idrott som pesten, men min idrottslärare jag har nu är faktiskt den bästa jag haft så han har jag ju inget problem med och han vet om min sjukdom jag har som gör så det blir mycket svårare för mig att idrotta, så liksom... Det går väl ändå bra på idrotten! Men fattar verkligen om du inte gillar idrott........... Men gubbskrället till lärare KANSKE hade haft en dålig dag och sedan kanske de i klassen var lite stökiga och jobbiga under idrotten och när han såg difg kanske han bara såg dig just då du satt ner så han kanske fick fnatt och blev sådär galen... Liksom så kan det ju vara! xD Elelr så är han bara en dum gubbe som inte borde vara lärare med den attidyden... Jag är hungrig nu, så detta svaret kanske bli osammanhängande, så du vet! Ville bara varna dig innan jag fortsätter Men en kille säger du är tjock? Får jag fråga om han råkar vara en "spårtfåne"? För då tror han väl att alla ska vara vältränade och så... Men du är inte tjock! Men om så skulle vara fallet, vad är felet? Det är faktiskt inte fult att vara lite kraftig! Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 2 okt, 2012 17:38 |
|
JoLizz
Elev |
Skolan är för mycket nu. Jag hinner inte. Jag har franskglosor tills imorgon, engelskprov, seminare i svenska och 50 fysikfrågor tills på torsdag och ett matteprov på fredag. Nästa vecka har jag ett prov och ett seminarie i biologi och veckan efter det ännu ett prov. Och då vet jag inte om alla läxor.
Kommer jag klara de här tre kommande åren?
![]()
2 okt, 2012 20:28 |
|
Borttagen
|
Skrivet av JoLizz: Vad jobbigt med så mycket... Skolan är för mycket nu. Jag hinner inte. Jag har franskglosor tills imorgon, engelskprov, seminare i svenska och 50 fysikfrågor tills på torsdag och ett matteprov på fredag. Nästa vecka har jag ett prov och ett seminarie i biologi och veckan efter det ännu ett prov. Och då vet jag inte om alla läxor. Kommer jag klara de här tre kommande åren? Men du klarar det 2 okt, 2012 20:52 |
|
Borttagen
|
3 okt, 2012 10:10 |
|
MadEye Moody
Elev |
En liten dikt jag skrev.
Spoiler: Tryck här för att visa! Och smartbabe: Jag berättade för min mamma att jag var mobbad i skolan och hon tvingade mig också iväg dit. Jag konfronterade henne en dag och hon sa att, eftersom det är skolplikt i Sverige, så skulle socialen komma och kanske ta mig ifrån henne om jag inte gick till skolan på länge. Vad bra att du börjat gå till BUP! Det är nog bra om du får prata om allting. Lycka till ♥
3 okt, 2012 15:08 |
|
Borttagen
|
F************n.
Jag vill inte. Vår lärare ska sluta. Igen. Jag klarar inte av det! I 3an hade vi världens stökigaste klass. Allt var bara kaos och lärarna hade ingen koll alls. Men sen, i 4an, förändrades allt. Vi fick en jättebra lärare, vi kan kalla henne "X". Alla lektioner blev lugna och bra, man lärde sig mycket och det var inget prat. Vår lärare var snäll och schysst och brydde sig om oss. Men sen, efter jullovet så förstördes allt. Vi fick veta det. Veta att X skulle sluta. Jag grät. De andra i klassen grät. Det kändes hemskt. Vi fick en ny lärare. Allt blev stökigt. Igen. Alla blev bråkiga, på lektionerna var det kaos och så. Sedan blev det sommarlov. Vi fick veta att X skulle komma tillbaka i 5an. Alla i klassen blev jätteglada. Nu, i 5an, har det varit jättebra. Alla är lugna igen, lektionerna har varit bra och vi har varit skolan bästa klass. Fram tills idag. Nu rasade allt. Vi fick reda på att efter höstlovet (om mindre än en månad) ska vi få en ny lärare. X ska sluta. Allt kommer troligen att bli skit, igen. Jag tror inte att X förstår hur mycket hon betyder för vår klass, hur mycket hon har hjälpt oss och stöttat oss. Jag orkar inte. Kan inte det här bara vara en hemsk mardröm? Det borde inte få vara sant! Anledningen till att jag skrev X var att jag kanske inte ska skriva hennes namn, det skulle vara lite taskigt mot henne. 3 okt, 2012 19:41 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: F************n. Jag vill inte. Vår lärare ska sluta. Igen. Jag klarar inte av det! I 3an hade vi världens stökigaste klass. Allt var bara kaos och lärarna hade ingen koll alls. Men sen, i 4an, förändrades allt. Vi fick en jättebra lärare, vi kan kalla henne "X". Alla lektioner blev lugna och bra, man lärde sig mycket och det var inget prat. Vår lärare var snäll och schysst och brydde sig om oss. Men sen, efter jullovet så förstördes allt. Vi fick veta det. Veta att X skulle sluta. Jag grät. De andra i klassen grät. Det kändes hemskt. Vi fick en ny lärare. Allt blev stökigt. Igen. Alla blev bråkiga, på lektionerna var det kaos och så. Sedan blev det sommarlov. Vi fick veta att X skulle komma tillbaka i 5an. Alla i klassen blev jätteglada. Nu, i 5an, har det varit jättebra. Alla är lugna igen, lektionerna har varit bra och vi har varit skolan bästa klass. Fram tills idag. Nu rasade allt. Vi fick reda på att efter höstlovet (om mindre än en månad) ska vi få en ny lärare. X ska sluta. Allt kommer troligen att bli skit, igen. Jag tror inte att X förstår hur mycket hon betyder för vår klass, hur mycket hon har hjälpt oss och stöttat oss. Jag orkar inte. Kan inte det här bara vara en hemsk mardröm? Det borde inte få vara sant! Anledningen till att jag skrev X var att jag kanske inte ska skriva hennes namn, det skulle vara lite taskigt mot henne. Varför skall hon sluta? 3 okt, 2012 19:58 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen