If the stars keep shining [Sv]
Forum > Fanfiction > If the stars keep shining [Sv]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
lillalollo
Elev |
Okej, ytterligare ett kort kapitel. Men som ni sa så är det bättre än inget.
__________________________________________ Kapitel 40 – Ginny Weasley Jag var i ett stort svart hål. Jag föll och nådde aldrig botten. Det kom aldrig något slut. Jag slog upp ögonen. Det var väldigt vitt. Var befann jag mig någonstans? Sjukhusflygeln? Nej, det såg inte ut så. En man med grånat hår och oroligt ansiktsuttryck kom fram till mig, och sken genast upp. "Mrs Potter! Ni har vaknat. Så underbart!", sa han och skyndade sedan iväg. När han var borta vred jag försiktigt på mitt huvud och tittade mig om. Jag var i ett litet vitt rum, med en liten fåtölj och ett slitet bort med en gammal blomma på. Mannen var snart tillbaka, med mamma, pappa och Harry i hälarna. De andra kom lite efter. Mamma kramade om mig. "Åh, gumman! Du är vaken!" Pappa vände sig till en botare. "Vet ni vad det är för något som hon har drabbats av?", undrade han. Botaren log beklagande. "Tyvärr inte. Vi jobbar på det. Men det kan vara smittsamt, så ni borde stanna utanför, tillsvidare." Hans röst var djup, och påminde mig om Kingsley. Harry kramade om min hand. Den var varm och trygg. Jag ville aldrig släppa den. Men mamma slet loss min hand. "Vi måste gå, älskling!", sa hon försiktigt till mig. Min familj gav mig en sista blick, innan dörren stängdes. Jag kände mig så isolerad. Jag fick inte ha besökare, de enda som kom in och ut var Botare som kom och såg till att jag mådde bra. Men det gjorde jag inte… Jag minns att det började med att jag blev kall. Väldigt kall. Sedan började jag darra och allt snurrade runt. Runt, runt. Jag mådde illa. Långt bort ifrån kunde jag höra den där djupa rösten. "Mrs Potter? Vad är det? Var gör det ont?" Sedan föll jag ner i ett mörker utan slut… "Hogwarts will always be there to welcome you home" - J.K Rowling 18 sep, 2011 10:47 |
|
Borttagen
|
Meeeeeerr!!
18 sep, 2011 10:50 |
|
Bombarda
Elev |
meeer!!!
Kärlek till alla! 18 sep, 2011 11:06 |
|
Vendela
Elev |
Jättebra!
Ja, ett kort kapitel är MYCKET bättre än inget! Böcker. Böcker. Böcker! 18 sep, 2011 11:51 |
|
Ginny02
Elev |
ååååååååh vad spännaande det är!!! jag förstår inte hur du kan skriva så bra och spännande!!!!
"Gentlemen, I wash my hands on this weirdness." ~Jack Sparrow 18 sep, 2011 11:56 |
|
Tonks-nea1
Elev |
18 sep, 2011 11:57 |
|
Anapneo
Elev |
18 sep, 2011 12:06 |
|
Borttagen
|
mermermer
18 sep, 2011 12:57 |
|
mugglis1
Elev |
meeer !!
Gryffindor <3 18 sep, 2011 13:48 |
|
nilla10
Elev |
meeeeeeeeeeeeeeeer
hej hej! :) 18 sep, 2011 14:49 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen