~~Hedviggs liv~~
Forum > Fanfiction > ~~Hedviggs liv~~
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Erica
Elev |
Hoppas ni hade ett AWESOME lov, jag vari harrypotter världen i florida
p.s inte mitt foto!!! ![]() Kapitel 106 EN MUGGLARSKOLA -Idag är transfererings-provet, har du glömt det? skrattade Carolle. Ja, det hade jag glömt, men hon behöver ju inte alltid avbryta mig! Jag blängde på henne och under tystnad upp till slottet där stora salen fanns, därifrån skulle vi transferera oss. Ett, två.....tre!!!! Allting hände snabbt, det kändes som jag pressades igenom en alltför trång slang och plötsligt stod jag framför en trist skolbyggnad, det var inte Hogwarts, denna plats hade ingen som hälls magi i sig. -Vad tror du att du gör? Du kan ju inte skolka! Ett par starka ovänliga armar föste mig fram till byggnaden. Han slog omilt upp dörren och knuffade in mig. Han bar mig upp för en trappa av marmor och in i ett rum. Ett klassrum, det satt en mängd elever och stirrade på mig. Dem hade på sig gråa trista skoluniformer. -Vi har en liten skolkare här och titta på hennes fåniga kläder? Personen som släpat mig ditt misstog mig för en elev här. Ilsket tittade jag upp på honom och såg förfärat att det var en stor muskulös man. Han drog argsint av mig min kappa så min klädnad likna lite mer deras. Läraren tittade strängt till mig och sade: -Vem har vi här? En ny elev..... Eftersom hon inte fick något svar tillade hon argt: -Presentera dig! Med skakande steg gick jag fram till läraren och sade med mig mest bestämda röst: -Jag heter Cho Chang och jag är hä.....16 år gammal..... Hon tittade misstänksamt och sade åt mig att slå mig ned bredvid en flicka längst bak. -Hej, sade hon svagt och stirrade ned i bänken. -Hej, svarade jag och log ett strålade leende. Hon tittade förvirrat på mig och tittade sedan fram mot läraren. -Vad är det enklaste sättet att få ett rum ljust? Jag räckte upp handen utan att tänka mig för och fick ordet. -Genom att använda Lumos....! Spoiler: Tryck här för att visa!
6 nov, 2012 17:08 |
|
amanda1104
Elev |
Inte sluta där... Men ett bra kapitel♥
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 6 nov, 2012 17:09 |
|
Erica
Elev |
6 nov, 2012 17:11 |
|
Borttagen
|
Strunt i det Lokix!
6 nov, 2012 17:12 |
|
Borttagen
|
Super duper bra!
6 nov, 2012 17:12 |
|
Erica
Elev |
Kapitel 107
EN MUGGLARSKOLA DEL 2 Läraren titta på mig med höjda ögonbryn. -Lumos? Chang, detta är inte latin lektionen, och hur skulle man kunna få ett rum ljust med ljus, visst, man skulle kunna tända det, men hur skulle du kunna se ljuset när du tänder det? Generad över mitt misstag tittade jag ner i bordet. Läraren suckade: -Okej, ingen kan, men nu ska vi rita tre ljusskällor på ett papper. Papperna hämtar man där fram, samma sak med färgpennorna. Alla eleverna sprang fram och försökte få tag i papper och pennor medan jag satt lugnt kvar och tänkte starkt i mitt huvud: -Accio Pennor och papper, försiktigt.... Tillade jag för att ingen skulle se allting flyga genom rummet. Jag var myndig nu, så jag fick använda magi utanför skolan. Materialet smög sig fram till mig medan jag bara satt och väntade. Plötsligt vände sig den lilla flickan som suttit bredvid mig. Hon stirrade förskräckt på mig. Jag drog med en rörelse fram min trollstav och skulle precis uttala besvärjelsen när jag såg att hon sträckte ut handen och viskade någonting sedan flög jag oväntat bak och ner på det kalla stengolvet. Förvånat satte jag mig på stolen och betraktade henne förskräckt. Det var någonting med henne, men jag vet inte vad. BRA?
8 nov, 2012 17:02 |
|
amanda1104
Elev |
SUPERBRA!!! En häxa?
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 8 nov, 2012 17:04 |
|
Erica
Elev |
Hej, mina läsare, jag hade tänkt skriva en ny ff, men jag kommer att fortsätta på denna, ha en superdag och titta gärna in när den är klar ♥
8 nov, 2012 18:26 |
|
amanda1104
Elev |
Skrivet av Erica: Länka den andra tack!Hej, mina läsare, jag hade tänkt skriva en ny ff, men jag kommer att fortsätta på denna, ha en superdag och titta gärna in när den är klar ♥ Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 8 nov, 2012 18:27 |
|
Erica
Elev |
Skrivet av amanda1104: Skrivet av Erica: Länka den andra tack! Hej, mina läsare, jag hade tänkt skriva en ny ff, men jag kommer att fortsätta på denna, ha en superdag och titta gärna in när den är klar ♥ OK, här är den: http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=26559&watch=1
8 nov, 2012 18:50 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen