Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 683 684 685 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+1


Skrivet av kakan42:
Jag är tjock, jag blir tjockare.
Jag bestämde mig för att inte äta godis, ändå trycker jag i mig choklad när jag får chansen.
Jag borde inte bry mig om hur jag ser ut, ändå drar jag ofta upp tröjan och kollar på min tjocka mage, och tänker på hur tjock jag är!
Jag vill banta, men jag är godis beroende och är alltid sugen på socker!! JAG VILL BLI SMALARE!! VAD SKA JAG GÖRA???!!!!!
Jag mår inte bra av det här!!

Vet du, det är aldrig bra att bara sluta med något bara tvärt. Du kommer inte bli av med ditt godisberoende om du bara slutar, då kommer du bli ännu mer sugen. Jag råder dig att börja äta mycket mat, eller alltså, ät tills du blir mätt satt säga. När du har stillat hungern kommer du inte vara särskilt sugen på godis längre. När du blir sugen på godis, ta en frukt istället, en macka. Ät mat. Jag vet att det är svårt, men bara bara du äter ordentligt med mat kommer det där suget inte vara lika starkt. Sedan råder jag dig att börja träna något som du tycker är kul. Du kommer på så sätt ha kul, samtidigt som du går ner i vikt lite, på ett bra sätt. Du får absolut inte sluta äta helt och träna sönder dig, det är aldrig bra.

I början kan du äta godis på helgen, t.ex. på lördagar. Men i veckan får du försöka låta bli, och efter ett tag kommer du nog inte ens vilja ha godis i veckan, när du har börjat träna regelbundet och äter ordentligt med mat. Jag vet inget om dina träningsrutiner, men att träna något som man tycker är kul lönar sig alltid. Om du inte kan börja på någon aktivitet kan du ju alltid ta med några kompisar och göra något, (tillexempel) gå till fotbollsplanen och spela lite 3-4 gånger i veckan.

Sedan kan du kanske till och med sluta med godis helt, men det kan nog ta ett tag. Lycka till, och kom ihåg att små framsteg också är framsteg! c:

30 sep, 2012 10:41

kakan42
Elev

Avatar


smartbabe, Man blir inte så sugen på socker när man får reda på att det kan ge cancer! Jag ska försöka, Tack! ♥

Skrivet av Borttagen:
Skrivet av kakan42:
Jag är tjock, jag blir tjockare.
Jag bestämde mig för att inte äta godis, ändå trycker jag i mig choklad när jag får chansen.
Jag borde inte bry mig om hur jag ser ut, ändå drar jag ofta upp tröjan och kollar på min tjocka mage, och tänker på hur tjock jag är!
Jag vill banta, men jag är godis beroende och är alltid sugen på socker!! JAG VILL BLI SMALARE!! VAD SKA JAG GÖRA???!!!!!
Jag mår inte bra av det här!!

Vet du, det är aldrig bra att bara sluta med något bara tvärt. Du kommer inte bli av med ditt godisberoende om du bara slutar, då kommer du bli ännu mer sugen. Jag råder dig att börja äta mycket mat, eller alltså, ät tills du blir mätt satt säga. När du har stillat hungern kommer du inte vara särskilt sugen på godis längre. När du blir sugen på godis, ta en frukt istället, en macka. Ät mat. Jag vet att det är svårt, men bara bara du äter ordentligt med mat kommer det där suget inte vara lika starkt. Sedan råder jag dig att börja träna något som du tycker är kul. Du kommer på så sätt ha kul, samtidigt som du går ner i vikt lite, på ett bra sätt. Du får absolut inte sluta äta helt och träna sönder dig, det är aldrig bra.

I början kan du äta godis på helgen, t.ex. på lördagar. Men i veckan får du försöka låta bli, och efter ett tag kommer du nog inte ens vilja ha godis i veckan, när du har börjat träna regelbundet och äter ordentligt med mat. Jag vet inget om dina träningsrutiner, men att träna något som man tycker är kul lönar sig alltid. Om du inte kan börja på någon aktivitet kan du ju alltid ta med några kompisar och göra något, (tillexempel) gå till fotbollsplanen och spela lite 3-4 gånger i veckan.

Sedan kan du kanske till och med sluta med godis helt, men det kan nog ta ett tag. Lycka till, och kom ihåg att små framsteg också är framsteg! c:


a♥ Tack för tippsen! Jag ska försöka, men ska nog bara ta mig en macka först....

30 sep, 2012 15:14

Majis
Elev

Avatar


kakan42: Du vet ju vad jag sagt, det gör inget att äta godis, men kanske skulle vara bra om du lättade lite på det för tändernas skull

Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M

30 sep, 2012 15:30

kakan42
Elev

Avatar


Skrivet av Majis:
kakan42: Du vet ju vad jag sagt, det gör inget att äta godis, men kanske skulle vara bra om du lättade lite på det för tändernas skull


jaa, ♥ ska försöka att tänka på vad ni alla far sagt!!

30 sep, 2012 15:31

Pygmepuffen
Elev

Avatar


Jag har inte gråtit på riktigt på två år. Förens nu. Min mamma har bröstcancer.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fcfile3.uf.tistory.com%2Fimage%2F110A254B4E50013E0E2908

30 sep, 2012 18:01

Majis
Elev

Avatar


Skrivet av Pygmepuffen:
Jag har inte gråtit på riktigt på två år. Förens nu. Min mamma har bröstcancer.

Nej! Vad hemskt! Men hon klarar sig säkert! Men du kan uggla mig om du vill prata med nån! ♥

Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M

30 sep, 2012 18:04

Borttagen

Avatar


Skrivet av Pygmepuffen:
Jag har inte gråtit på riktigt på två år. Förens nu. Min mamma har bröstcancer.
Usch vad hemskt!
Uggla om du vill ♥

Jag har inte gråtit på länge...

30 sep, 2012 18:12

kakan42
Elev

Avatar


Skrivet av Pygmepuffen:
Jag har inte gråtit på riktigt på två år. Förens nu. Min mamma har bröstcancer.


Usch! Vad sorjligt!! Hon klarar sig!! Uggla om du vill ♥!!

30 sep, 2012 18:16

Pygmepuffen
Elev

Avatar


Ni vill inte prata med mig, tro mig. Jag är störd. Men det är gulligt att ni bryr er.
Nu sitter jag gömd i en garderob och gråter. Jag skriver från min mobil. Mina föräldrar vet inte var jag är, de skulle aldrig fatta. Jag kan inte prata med min bästa vän ens. Hon förstår mig inte, ingen gör det. Jag förstår mig inte på mig själv längre för allt har blivit så jävla komplicerat. Jag kan inte vara tjejen med en morsa som har cancer. Jag är inte henne.
Min mamma får inte sitta i solen med mig längre (det brukade vara vår grej) och hon mår dåligt hela tiden. Min mamma får inte krama mig längre, inte ens hålla om mig för att jag kan smitta ner henne med feber. Vad har jag gjort för att förtjäna det här? Vad har min mamma gjort? Jag brukade tro att det fanns en gud, men inte längre. Då skulle hen inte gjort så här mot mig.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fcfile3.uf.tistory.com%2Fimage%2F110A254B4E50013E0E2908

30 sep, 2012 18:49

Savi
Elev

Avatar


Pygmepuffen - Snälla söta du. Prata med mig om du behöver. Har haft väldigt närkontakt med cancer av dess olika slag. Ingen i direkta familjen men familjevänner m.m. plus att min mamma jobbar inom cancerforskning så har träffat många familjer där.
Jag hjälpte en kompis genom en sån här situation, så snälla låt mig finnas som stöd för dig med. ♥♥♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F30.media.tumblr.com%2Ftumblr_le9zh0sgjf1qc7ddno1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_m3d74qpoI81r7ifqv.gif

30 sep, 2012 18:54

1 2 3 ... 683 684 685 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.