Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
smartbabe
Elev |
sanna1324567 - för att jag skrev så mycket mer om personer, hur jag tänker om vissa. en normal person gör inte sådant..
tack. ♥ ![]()
29 sep, 2012 17:28 |
|
kakan42
Elev |
Skrivet av smartbabe: Jag hatar alla, för tillfället. Eller alla jag känner iallafall. I onsdags skolkade jag från skolan, det var meningen att jag skulle missa tåget. Jag bröt ihop när jag kom hem, inte kort efteråt, genomblöt. Det första jag fick av mamma var "Vad fan gör du hemma?" Jag kunde inte prata. Det enda jag kunde göra var att sitta vid köksbordet med ansiktet i händerna. Jag gråter inte, men när jag väl gör det är det tragiskt. Vi satt där. Hon försökte i en timme att få ur mig det. Jag kunde inte prata. Jag kunde inte säga någonting, inte ett ord, om vad jag kände. I bilen påväg till skolan så satt jag och grät. Hela vägen. I över en timme. Tårarna kommer bara från vänstra ögat, det är konstigt det. Jag fick träffa en lärare, jag skrev ner vad jag kände. Jag slår vad om att hon tycker att jag låter som en psykopat eller något. "Ibland vill jag se folk gråta. Jag vill se dem känna riktig smärta. Riktig tomhet. När mina närmaste vänner gråter, ler jag. När de misslyckas med något, skrattar jag. Men såklart inte så att de ser. Igentligen så gillar jag inte dem speciellt mycket. Jag gillar ingen speciellt mycket." Jag gjorde något som jag lovade mig själv att aldrig någonsin börja med. Lättare sagt än gjort. Jag trodde jag var okej. Jag trodde jag var glad. Nej. Jag gömde mina riktiga känslor, för att det var mycket lättare än att känna som jag gör. Pappa ringde igår. Berusad som vanligt. Jag satt i min gamla skola, i matsalen, med mina närmaste vänner. Han skrek på mig. Frågade varför jag inte var i skolan. Trodde inte på mig när jag sa att jag snackat med mina lärare om att inte komma dit idag. Han sa att han ljög. Han sa att han brydde sig om mig. Jag svarade att fint att han har visat det de senaste åren. Varför börjar han nu? Han repeterade det, så gör han alltid när han inte vet vad han ska svara. Han sa att "Du är min dotter. Jag älskar dig!" Han grät, jag hörde det. Jag sa "Sluta gråt." och la på, bara sådär. : Jobbigt med din pappa, att han var berusad 29 sep, 2012 18:17 |
|
smartbabe
Elev |
kakan42 - igentligen så är det inte speciellt jobbigt... har vant mig efter 6 år av det här. han dricker hela dagen, varje dag.
![]()
29 sep, 2012 19:47 |
|
Majis
Elev |
Jag är nog inte till nån hjälp för nån och jag har typ missat asmycket....... Men om nån vill, så finns jag här att prata med, så bara uggla!
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 29 sep, 2012 20:27 |
|
kakan42
Elev |
Jag är tjock, jag blir tjockare.
Jag bestämde mig för att inte äta godis, ändå trycker jag i mig choklad när jag får chansen. Jag borde inte bry mig om hur jag ser ut, ändå drar jag ofta upp tröjan och kollar på min tjocka mage, och tänker på hur tjock jag är! Jag vill banta, men jag är godis beroende och är alltid sugen på socker!! JAG VILL BLI SMALARE!! VAD SKA JAG GÖRA???!!!!! Jag mår inte bra av det här!! Majis, kan jag skicka en uggla? : 29 sep, 2012 22:04 |
|
Majis
Elev |
kakan42: Såklart få du skicka uggla! Gör jättegärna det! ♥
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 29 sep, 2012 22:05 |
|
Borttagen
|
kakan42: Ha godislöfte, vettja!
Jag har det, och nu när jag ser det är min tanke: "Usch, godis!" Dessutom får man betalt för det Jag älskade godis tidigare. Men inte nu... usch. 29 sep, 2012 22:23 |
|
kakan42
Elev |
Skrivet av Borttagen: kakan42: Ha godislöfte, vettja! Jag har det, och nu när jag ser det är min tanke: "Usch, godis!" Dessutom får man betalt för det Jag älskade godis tidigare. Men inte nu... usch. mm, jag har försökt, men nu är jag beroende av godis!! 29 sep, 2012 22:24 |
|
Ginny.:.Weasley
Elev |
Skrivet av kakan42: Skrivet av Borttagen: kakan42: Ha godislöfte, vettja! Jag har det, och nu när jag ser det är min tanke: "Usch, godis!" Dessutom får man betalt för det Jag älskade godis tidigare. Men inte nu... usch. mm, jag har försökt, men nu är jag beroende av godis!! Det har jag också varit, det gäller egentligen bara att bli lite motiverad. Jag var tvungen att sluta för att mina tänder skulle bli bättre, beroendet tar slut efter ett tag. Ge bara kroppen lite tid att vänja sig vid att inte ha socker hela tiden så går det mycket enklare. And I will miss the train ride in and the pranks pulled by the twins and though its no where I have been I'll keep on smiling from the times I had with them 29 sep, 2012 23:11 |
|
smartbabe
Elev |
kakan42 - istället för att äta godis, testa att köpa en påse nötter istället! gott & nyttigt!
jag var också beroende av godis och sådant förut, men jag bytte ut godiset mot nötter och chipsen mot grönsaker och dipp. nu känner jag aldrig sockersug längre, jag har lärt mig att socker är ett gift. det är beroendeframkallande, och kan ge cancer, faktiskt! ![]()
30 sep, 2012 09:59 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen