Lunas Förälskelse [SV]
Forum > Fanfiction > Lunas Förälskelse [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
linnvendela
Elev |
20 sep, 2011 21:03 |
|
nilla10
Elev |
YAY!!!!!!!!!!!!!!
hej hej! :) 20 sep, 2011 21:13 |
|
moii
Elev |
Nu kommer det nästsista kapitlet... D:
Men får se, om jag orkar ska jag göra en ny... o.O För er som missat, jag är borta onsdag, torsdag och fredag. Kap 50 kommer antagligen på lördag. ________________________________________________ Kapitel 49 Dagarna gick ruskigt fort, det var soligt och fint väder och lektionerna var inte så många eftersom att det snart skulle vara påsklov. Men för Luna skulle det inte bli så kul med lovet som kom om några veckor, eftersom så fort hon tänkte på lov tänkte hon på hennes lov med Draco, och att hon inte skulle få uppleva det igen. Även helgen rusade förbi och tisdagen närmade sig. Luna tyckte på något sett att det skulle bli lite jobbigt att prata med Draco, eftersom hon visste att hon smälte för honom, vad han än sa och gjorde, därför var hon tvungen att låsas vara oberörd av allt han sa. När hon gick ut kollade hon omkring sig så att inget tittade särskilt mycket på vart hon var på väg. Efter någon minut var hon framme, och där stod han, lång, bakåt kammat hår, gråa ögon och för Luna, helt perfekt. - Hej, sa han och gick mot henne. - Hej, märkt något?, frågade Luna snabbt. Hon ville väldigt gärna få redan på om det var något. - Njae, eller jag vet inte, kanske, sa han. - Berätta!, sa Luna snabbt och blev nyfiken. - Tjaa, Pansy försöker få mej att äta fler chokladgrodor, och så fort jag tackat nej så blir hon super sur på mej, sa han lite roande. - Men... Har du kvar något från den förra grodan du fick av henne?, frågade Luna som trodde att det var något skumt i chokladgrodan. - Ja, förpackningen ligger nog under min säng skulle jag tro, sa Draco och skrattade till lite. - Men gå iväg och hämta den då, jag vill... se den, sa Luna som tyckte att hon själv lät lite fånig när hon sa så där. - Eh.. Okej, svarade Draco undrande. Han gick snabbt upp mot slottet och antagligen hämtade paket. Luna stod kvar och tittade omkring sig, eftersom att det var ganska sen vår fanns det många fina blommor som blommade nu. Luna plockade några rosa, några blå och lite andra, till en liten bukett som hon bara stod och höll på med. Hon var så inne i att fixa till buketten att hon inte hörde att Draco kom. - Hej, här är den, flåsade han och räckte fram chokladgrode paketet. - Åh. Tack, sa Luna och kollade på det, hon granskade det noga och när hon inte kunde se något märkvärdigt kände hon en annorlunda doft. Hon luktade på paketet och kände samma doft igen, fast starkare. - Här, lukta, sa Luna och sträckte fram det tomma paketet. - Kärlekselexir, mumlade Draco. - Va? Tror du?, sa Luna ivrigt. - Tror? Jag vet, vi har övar på trolldryckskonsten att känna igen kärlekselexir i flera lektioner, och detta är definitivt det, sa Draco medan han började se lite arg ut. - Då var det alltså därför du var sån, sa Luna svagt. - Ja, och nu ska Pansy få sota för vad hon gjort, sa han och vände mot slottet i rusande fart. - Draco! Draco, vänta!, ropade Luna och sprang ifatt honom. - Du... Du kan inte bara... springa in och säga till henne sådär fattar du väl, hon kommer ju fatta! - Öh... Det kanske var lite oplanerat, medgav Draco. - Du får, vänta tills hon försöker göra det igen, då kan du sätta dit henne, sa Luna och log. Till Lunas förvåning fick hon en varm kram och en leende Draco som tittade på henne. Han gick sedan snabbt in men Luna stod kvar, helt förstelnad. ~Min tumblr~ Klicka HÄÄR för att se min och min kompis HP-parodi! 20 sep, 2011 22:43 |
|
vevve_puff
Elev |
vad bra
jag vill inte att den ska vara slut !! Tjola tjena alla mugglisar! :* Ni är bäst jag älskar er av hela mitt hjärta<3 21 sep, 2011 14:52 |
|
Josie Malfoy
Elev |
meeeeeeeeeeer!!!!!!!!!!
*snyft* vill inte att den ska ta slut =( detta är nog den enda fanfic jag läst från början till slut... hoppas du skriver en till =) Be who you are and say what you feel because those who mind don't matter and those who matter don't mind. 21 sep, 2011 15:59 |
|
Borttagen
|
varför älskar alla fanfics med nån karaktär tex Luna, får ihop det med Draco!!? Det känns weird..
Det finns Ginny å Draco, Hermoine å Draco, Luna å Draco osv! 21 sep, 2011 16:07 |
|
moii
Elev |
Tack alla! ♥
Om jag orkar ska jag skriva en FF till, men i så fall ska jag ha den färdigskriver Nu fanns det tydligen internet här där jag är, men har inte det sista kapitlet på min dator... :c mirandra_dragonclaw : Kanske för vissta (inklusive mig) tycker Draco är sååå snygg x) ~Min tumblr~ Klicka HÄÄR för att se min och min kompis HP-parodi! 21 sep, 2011 16:13 |
|
Bling
Elev |
21 sep, 2011 16:31 |
|
Lily Evans
Elev |
Mer =)
"A true friend is someone who says nice things behind your back." 21 sep, 2011 18:06 |
|
jullanbrullan19
Elev |
Sååå bra! När kommer det mer????
DUMMA PANCY!!!!!!!!! 23 september <3 21 sep, 2011 18:11 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen