(PM)Jag hatar din blotta existens
Forum > Fanfiction > (PM)Jag hatar din blotta existens
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Matizze
Elev |
Jess
Jess går genom korridorerna med det långa håret söm en gardin för ansiktet och ryggen böjd i ett försök att göra sig så liten som möjligt. Det är lunch, men Jess tänker inte ägna den här halvtimmen åt att äta. Förresten så skulle hon inte lyckas äta något ändå, Nadine skulle aldrig tillåta henne att äta. Den stora träporten som leder ut till trädgården ligger bara bakom hörnet och Jess skyndar på stegen. ”Hej där Catterholt”, säger en hotfullt len röst, och Jess snurrar skräckslaget runt. Nadine och hennes ”kompisar” tittar på Jess med en blick som liknar den ett rovdjur ger sitt byte. Jess tar ett djupt andetag innan hon vänder sig om och springer. Runt hörnet och ut i trädgården, med Nadine tätt efter. Ett litet pip slipper ur Jess strupe när hon snubblar på ett framsträckt ben och faller ner på den hårda gräsmattan. I ögonvrån ser hon hur Elise böjer sig ner mot henne och Jess biter sig i läppen så att det börjar blöda. Hur hade hon kunnat missa att Elise hade stått rakt framför henne? ”Tycker inte ni också att det är något som luktar?” Frågar Nadine när hon har hunnit fram till Jess. ”Åh, det är nog bara den här sopan”, säger Elise leende och sparkar till Jess i sidan. ”Hon kan knappast vara ren.” ”Stackars henne”, säger Nadine och spelar medlidsam samtidigt som hon böjer sig ner mot Jess som fortfarande ligger på marken, för rädd för att kunna röra sig. ”Tycker inte ni också att hon förtjänar ett bad?” Alla tjejerna nickar, men ingen verkar riktigt förstå vad som är på gång att hända. ”Men titta! Vilken tur vi har, det finns en mindre flod i närheten!” Utbrister Elise glatt. ”Kan inte ni hjälpa oss att släpa dit henne så att vi kan tvätta av henne?” Tre av tjejerna nickar och tar tag i Jess ben innan de börjar släpa Jess genom det smått leriga gräset och mot den smala floden som slingrar sig genom hela trädgården och som är djupare än den först ser ut. Jess slår upp sina hopknipna ögon och ser sig panikslaget runt under vattenytan. Hon kommer inte upp! Insikten får Jess att bli ännu mer panikslagen och hon viftar med sina armar i ett försök att hitta något att använda för att trycka sig upp mot ytan. Ingenting. Det är långt till botten och det finns ingenting som Jess kan ta spjärn mot. Hon skulle dö. Nu är hennes liv slut, och det är även syret. Reflexmässigt drar Jess in vatten och hostar upp det igen bara för att återigen dra in vatten i lungorna. Det silverblonda håret flyter omkring runt Jess och bildar vackra mönster i det strömmande vattnet. Jess sluter ögonen bara för att känna hur hennes huvud dras upp ur vattnet och hon andas häftigt i stötar. ”Shit, det kommer någon!” Utropar Elise och trycker ner Jess i vattnet igen, men den här gången faller hela hon ner i vattnet och Jess låter sig spolas med ända tills hon inte kan hålla andan längre och måste upp till ytan. Förskräckt ser Jess att vattnet runt henne är rött av blod som kommer från hennes ben och hon skyndar upp ur vattnet och rusar in i slottet igen. Jess tittar deprimerat på sin blodiga kjol och de blodiga trosorna som båda två ligger slängda över handfatet i toabåset som Jess har låst in sig i. Blodet slutar aldrig rinna, det har runnit i flera timmar nu. Inte så mycket, men lite. Jess biter sig i läppen och rengör med ett vift med sin trollstav både kjolen och sina underkläder innan hon virar in trosorna med massor av papper. Med osäkra steg skyndar Jess iväg till sjukhussalen. Hon hatar att behöva söka hjälp, men om hon inte slutar blöda snart så kommer hon att förblöda! ”Åh, herregud Jessica! Det där är inte farligt!” Utbrister Julie leende när Jess rodnande har förklarat för Julie vad som är problemet. ”Men vad är det då? Det slutar ju inte blöda!” Utbrister Jess med gäll röst. ”Det kallas menstruation och är helt naturligt”, säger Julie med lugn röst. ”Det visar att du normal och på väg att bli en alldeles enastående kvinna.” Jess kan inte riktigt hålla med Julie i det hon säger. Jess är varken normal eller enastående, hon är ett monster som på något sätt har haft den stora olyckan att vandra på jorden. Och nu skulle hon blöda under hela den tiden också. ![]()
20 feb, 2012 21:22 |
|
Hope Potter
Elev |
20 feb, 2012 21:29 |
|
Borttagen
|
ahh... azum kapitel!
20 feb, 2012 21:30 |
|
Vipratten
Elev |
Jag hatar Nadine o co av hela mitt hjärta. Fy f*n.
(Insätt den mest använda kommentaren på dina kapitel här (Innehåller orden "stackars" och "Jess" I övrigt ett öh-mäjj-zing kapitel. Som vanligt! Just because you've got the emotional range of a teaspoon doesn't mean we all have - Hermione Granger
20 feb, 2012 21:38 |
|
AlexZz
Elev |
20 feb, 2012 21:42 |
|
Hermia
Elev |
Azym
Once a MADling, always a MADling 20 feb, 2012 22:01 |
|
Luna<3Lovegood99
Elev |
Jess is totally awesome!
<a href="http://media.photobucket.com/image/harry potter animation/amberjr/animation-3.gif?o=2" target="_blank"><img src="http://i12.photobucket.com/albums/a239/amberjr/animation-3.gif" border="0"></a> 20 feb, 2012 22:10 |
|
Lokix
Elev |
Väldigt bra kapitel.
Todeledo 21 feb, 2012 07:16 |
|
AlexZz
Elev |
*Har läst om kapitlet*
SuperPerfektAwsomeUnderbartFantastisktMegaCoolt! ♥ ♥ . .
21 feb, 2012 07:24 |
|
LouGreen
Elev |
kan bara säga en sak:
helt AWSOMEBÄST 21 feb, 2012 07:36 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen