Skogens hemligheter
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Skogens hemligheter
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Vildvittra
Elev |
Indra log, "Jag tycker det är vackert nu med, allt ligger fruset som i dvala som om de sover och drömmer ljuvliga drömmar." ler hon mjukt och ser sig om.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 8 nov, 2013 20:34 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Vincent skrattade lätt. "Så kan man också se på det". Han la armen om hennes axlar och fortsatte gå. "Ingen tar hand om trädgården så mycket nu dock...".
8 nov, 2013 20:35 |
|
Vildvittra
Elev |
Indras ögon glittrade till, "Får jag göra det? Sen i vår? Snälla." sa hon leende och med ivrig röst.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 8 nov, 2013 20:57 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Vincent skrattade igen, gladare. "Såklart!" svarade han sedan. "Det behövs lite mer omvårdnad nog...Några rum skulle verkligen behöva renoveras också...Det är bara att jag är för lat att se till att det blir gjort".
8 nov, 2013 20:58 |
|
Vildvittra
Elev |
"Det blir svårare, jag vet inte hur man gör eller vad som passas." sa hon tveksamt men kysste honom för att hon fick ta hand om trädgården.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 8 nov, 2013 21:01 |
|
Jessica Tonks
Elev |
"Det är inte ditt jobb heller...Jag borde ta och se över alla delar i huset...Det finns några rum som är helt dammiga och som ingen någonsin är i". Han började gå in igen.
8 nov, 2013 21:02 |
|
Vildvittra
Elev |
Indra nickade, "Det är ganska hemskt, här har du rum som du inte använder. I byn kan de bo mer än tolv personer i ett enda rum." sa hon, världen var bra orättvis.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 8 nov, 2013 21:23 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Vincent nickade sakta och skämdes lite. Han hade aldrig tänkt så...Kanske för att han alltid har haft det bra ändå, utan sin far men han har haft allt annat. "Jag borde fixa upp några rum och kanske ge till någon fattig familj" sa han för att få sitt dåliga samvete att lätta.
8 nov, 2013 21:43 |
|
Vildvittra
Elev |
"Kanske, men skulle du vilja ha dem här i ditt hus?" frågade hon, mest av nyfikenhet, det skulle bli en stor omställning.
"Men de kanske skulle kunna få jobb här med." log hon mot honom. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 8 nov, 2013 21:55 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Vincent nickade sakta. "Bara de inte stör så mycket...De kan få jobb, kanske vara stalldräng eller piga....". De kom in och han funderade vidare.
8 nov, 2013 21:57 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen