Lunas Förälskelse [SV]
Forum > Fanfiction > Lunas Förälskelse [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
moii
Elev |
^Tror jag kör på det ^^
Kommer inget ikväll, har haft fullt upp idag, och det blir inte bra om jag bara slarvar i hop något, kommer i morgon istället ~Min tumblr~ Klicka HÄÄR för att se min och min kompis HP-parodi! 17 sep, 2011 21:33 |
|
jullanbrullan19
Elev |
Okej
23 september <3 18 sep, 2011 09:54 |
|
moii
Elev |
^Men idaaaaaag kommer det mer, LOVAR!
Fast inte just nu... ~Min tumblr~ Klicka HÄÄR för att se min och min kompis HP-parodi! 18 sep, 2011 10:09 |
|
nilla10
Elev |
meeeeeeeeeeeeeeeer
hej hej! :) 18 sep, 2011 14:50 |
|
jullanbrullan19
Elev |
23 september <3 18 sep, 2011 18:41 |
|
moii
Elev |
Okej, nu kommer mer :3
____________________________________________ Kapitel 47 När Luna väl hade kommit ut, tittade hon mot Blaise, han kollade ut över skogen och märkte inte Luna alls. Hon gick fram till honom, utan att säga ett ord. När det bara var några meter mellan dom så bestämde hon sig för att säga något, istället för att skrämma honom. Det var något Luna älskade, skrämma folk, när dom minst anade det. - Hej Blaise, vi måste prata, började hon. - Öh?!, mumlade Blaise som verkade bli lite skämd av att Luna helt plötsligt stod mitt i mot honom. - Vi måste fortsätta att vara vänner, fortsatte Luna. - Ah, sa Blaise svagt som fortfarande inte var riktigt med. - Jag saknar dej, jag saknar att vara med dej, spela kort, plugga, allt, sa Luna övertygande. Hon menade det verkligen, så bra kompis hon blivit med Blaise var nästan inte ens hon och Ginny. Med Blaise kunde hon snacka om allt, eller nästan allt i alla fall. Blaise tittade bort. - Blaise, snälla, vi kan väl bara vara... vänner?, sa Luna och log. - Ja, kan vi väl, gav Blaise till svar. - Så, nu går vi in och spelar kort, okej?, sa Luna glatt och drog med Blaise in. Det var plötsligt som om ingenting hade hänt mellan dom, allt var precis som det brukade. Dom skrattade och pratande i en evighet. Efter en stund blev dom lite mer seriösa och Blaise började snacka om Draco. - Asså du skulle sett honom, han har vart helt konstig ett tag nu, började han. - Vad då då?, frågade Luna. Hon var också glad att hon inte var den enda som märkt av att Draco var konstig. - Förr snackade han om dej hela tiden, och så nu idag var de som om han glömt bort dej, han bara snackade om Pansy, och han har alltid hatat henne, bokstavligen talat, sa Blaise. - Va? Har han pratat om mej?, sa Luna lite förvånat. - Ja, han verkar vara jätte ledsen att ni inte är tillsammans längre... Varför gjorde ni slut?, frågade Blaise. - Öh.. Tjaa..., mumlade Luna och började genast prata på om något annat. Hon ville inte dra upp hela historien om henne och Draco. Dagen gick snabbt och kvällen likaså. Blaise och Luna bestämde sig för att vara vänner igen, men inte mer. När Luna var på väg mot Ravenclaws uppehållsrum och sovsalar stötte hon på Draco. Hon försökte att inte titta åt han håll, men det var väldigt svårt. Hans blonda hår lös upp rummet och ett leende lekte på hans läppar. När hon var på väg förbi honom drog han till sig henne. - Vad vill du Malfoy?, fräste Luna argt. - Jag vara undrar, hur du någonsin fick för dej att jag inte gillar Pansy, sa han med en hotfull röst. Just nu hatade Luna honom, hon älskade den gamla Draco, men hon kände inte igen den hon var nu. Hon ville bara där i från, ner i sin säng, med täcket upp till näsan. - Lägg ner, sa Luna starkt och drog sig ifrån honom och gick rakt in i uppehållsrummet. Hon låg vaken nästan hela natten, och tänkte. Hur kunde Draco ha blivit såhär, Blaise sa ju att han inte tyckte om Pansy förr. Tillslut somnade Luna. ~Min tumblr~ Klicka HÄÄR för att se min och min kompis HP-parodi! 18 sep, 2011 18:51 |
|
jullanbrullan19
Elev |
SÅÅÅ BRA!
Hihi, tror jag vet varför......xD När kommer det mer?? 23 september <3 18 sep, 2011 18:55 |
|
Josie Malfoy
Elev |
hmm.... ett mysterium... jag tror jag har en teori...
menmen MMMMMMEEEEEEEERRRRRRRRRR!!!!!!!!! Be who you are and say what you feel because those who mind don't matter and those who matter don't mind. 18 sep, 2011 18:57 |
|
Borttagen
|
jag har en misstanke ;O
mermermer 18 sep, 2011 19:05 |
|
Sky.
Elev |
Herre gud, Måste ha mer.
18 sep, 2011 19:05 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen