~~Hedviggs liv~~
Forum > Fanfiction > ~~Hedviggs liv~~
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
amanda1104
Elev |
Superbrta!!! MER!
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 5 okt, 2012 16:15 |
|
VattenBlå
Elev |
7 okt, 2012 11:50 |
|
linus.r
Elev |
Super bra
7 okt, 2012 12:26 |
|
Petra Hyrrot
Elev |
Hur kan man skriva sådär bra??!!
HUFFELPUFF POWER HÄR! :D 7 okt, 2012 12:48 |
|
Erica
Elev |
Skrivet av amanda1104: Superbrta!!! MER! Skrivet av VattenBlå: Skrivmerskrivmwrskrivmer!! Skrivet av linus.r: Super bra Skrivet av Petra Hyrrot: Hur kan man skriva sådär bra??!! OMG!!! Nu ska jag skriva mer!!! Kapitel 102 RUBRIKEN SO MYSTISKT NOG ALDRIG FANNS!!! Nästa lektion skulle börja om en halvtimme, jag, Joanne och Carolle tänkte gå ut och få lite frisk luft. Det var många elever som sprang hit och dit, vi fick trycka oss fram genom den besvärliga massan. Till slut tog vi oss ut. (HAHA DET RIMMA) Den kyliga höstvinden blåste kraftigt längs förbjudna skogens trädtoppar. Svarta sjöns vågar piskade hårt mot havskanten. Regnet började långsamt droppa ner från dem stora gråa molnen och helt plötsligt började det hagla. Desperat försökte vi ta oss in igen, men alla stod i vägen, den flyktvägen var utesluten. vi kunde ha gott till Hagrids stuga, men det gjorde vi inte. Carolle grep tag i våra armar och släpade oss in i skogen. Väl inne bland träden släppte hon oss och andades ut. -Varför måste vi gå in hit? Ryste Joanne och tittade hoppfullt bort mot skolbyggnadens silhuett. -Äh, vi har en halvtimme på oss, vi kan inte hänga inomhus hela dagen, sa Carolle. Jag stönade och önskade att Marcus hade varit här. Bakom oss hördes några grenar knäckas och vi tittade chockat dit, det var Snape! Han fick inte se oss här! Jag, Joanne och Carolle sprang fort djupare in i skogen och när vi stannade kunde man inte längre veta vart dem hade kommit ifrån, alla träden såg likadana ut. -Toppen, nu då? Joanne tittade surt på Carolle som inte såg ut som om hon visste bättre själv. Förtvivlat försökte jag komma ihåg vart vi hade kommit ifrån, men förgäves. -V-vi får v-v-väll bara försöka att hitta en annan väg ut, Carolle svalde hårt och började med osäkra steg att gå åt ett håll i skogen. Tveksamt följde jag efter och inte långt efter kom Joanne. Skogen blev mörkare och det kändes hela tiden som om någon tittade på oss. Ett stort valv vävt av torkade kvistar, grenar och löv uppenbarade sig framför oss. Bakom den var det en underjordisk gång. Förtvivlat följde vi efter Carolle ner under jorden. Där var allt ännu mörkare än vad jag trodde att det kunde bli. Efter minuter av gång började vi se ett litet ljus. Joanne skrek till och började springa framåt. Jag och Carolle sprang efter henne och när vi var framme skrattade vi av häpnad, vi var ju i.......! Var tror ni att dem är i, den som svarar rätt är bäst
7 okt, 2012 14:17 |
|
Borttagen
|
Super duper bra!!!!!!!
Nej var är dom? 7 okt, 2012 14:25 |
|
Borttagen
|
Jag älskar Hedwig! Och din berättelse var ju helt AWESOME
7 okt, 2012 19:22 |
|
amanda1104
Elev |
AZUM!!!!♥
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 8 okt, 2012 15:49 |
|
Erica
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag älskar Hedwig! Och din berättelse var ju helt AWESOME TACK!!! Skrivet av amanda1104: AZUM!!!!♥ HAHA, Tack Skrivet av Borttagen: Super duper bra!!!!!!! Nej var är dom? Det får du veta nu.... Spoiler: Tryck här för att visa! Kapitel 103 VÄGEN TILL ELÄNDE Dem var i Missnöjda Myrtles toalett, eller faktiskt alla tre inklämda i ett mycket litet bås. Vi tittade ner från hålet vi hade kommit ifrån och man kunde faktiskt skymta en tunnel långt långt bort. Carolle slog upp bås-dörren och vi klev in i själva badrummet. Det var tomt, som vanligt, ingen ville vara i Missnöjda Myrtles toalett , hon bara gnällde om varje liten småsak. Vi skyndade oss ut ur badrummet och Joanne tittade på klockan! -Shiiiiit! Vi missade hela lektionen!!!! Hon skrek så högt att ja g lovar att någon i Kina kunde ha hört det! Carolle tittade förundrat på henne. -Jag visste inte att fröken näsvis använde sådanna ord, Carolle pratade på gammaldags sätt och såg ''snopen'' ut. -Haha! Joanne verkade verkligen inte vara på humör för Carolles vardagliga skämt. Ilsket stegade hon iväg utan att vänta på oss. Efter den missade lektionen hade vi lunch och sedan håltimme och sedan Trolldryckskonst. Senare den kvällen när jag låg i sängen tänkte jag på en sak, undra varför vägen från Förbjudna skogen led in i skolan, kunde inte då en mörk varelse ha tagit sig in? Med alldeles för många meningsfulla tankar i huvudet försökte jag att sova, men jag kunde inte. Nästa år skulle vara mitt sista år på Hogwarts, vad skulle jag sedan bli? Jag är inte bra på någonting, kanske på quidditch, men vill jag verkligen satsa min framtid på det. Förtvivlat, försökte jag somna och mycket snart gjorde jag det, men då visste jag inte vad som skulle hända morgonen därpå....
10 okt, 2012 17:30 |
|
Borttagen
|
Super duper bra!!!!
10 okt, 2012 17:35 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen