Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

If the stars keep shining [Sv]

Forum > Fanfiction > If the stars keep shining [Sv]

1 2 3 ... 63 64 65 ... 91 92 93
Användare Inlägg
Lunah~
Elev

Avatar


jättebra, som Ida S säger, det finns inga ord till denna fanfiction! jag äslkar den!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_m828n5COHH1r0wad0.gif

16 sep, 2011 14:14

Vendela
Elev

Avatar


shit jättebra!

Böcker. Böcker. Böcker!

16 sep, 2011 16:00

lillalollo
Elev

Avatar


Jag vet att det här är kort! Men jag har så mycket läxor och prov att tänka på, att jag inte hinner. Ledsen! Här kommer det lite iaf.
__________________________________________

Kapitel 38 –
Ron Weasley

"Merlin!"
Jag stirrade ner på kortet i min hand, och sedan upp på min bäste vän, som såg frågande ut.
"Du…" Jag höll upp kortet som kommit med en av mina många chokladgrodor.
Harrys haka föll ner. För han stirrade rakt på sig själv.

På bilden log Harry, hans gröna ögon lyste och hans svarta hår var lika rufsigt som vanligt.
Min vän ryckte kortet ur mina händer.
"Sen när kom jag med på ett chokladgrodekort?", frågade han tvivlande. Som om han trodde att någon skämtade med honom. Han vände på kortet och läste högt från baksidan;
"Harry Potter – Enda trollkarlen som överlevt dödsförbannelsen. Dödade Lord Voldemort. Kallas också `Pojken som överlevde´ eller `Den utvalde´."
Hermione strålade mot Harry, som fortfarande såg ut att tro att någon skämtade.
"Ärlig…?" Vi brast i skratt.
"Det där är så coolt!", utbrast jag. Hermione, som satt närmast den sprakande brasan, nickade instämmande.
"Kul, Harry!", flinade George. Min vän gav honom ett brett grin till svar.
"Det här är att överdriva!", sa han och gjorde en gest mot kortet, som nu låg på det lilla soffbordet som fanns emellan oss.
Min syster var ovanligt tyst där hon satt i den mjuka fåtöljen. Hon var blek, och rosig om kinderna. Hennes ögon var blanka. Hon såg ut att ha feber…

Senare, när vi satt i den för övrigt tomma Stora Salen och åt, stelnade Ginny plötsligt till. Hon stirrade rakt ut i luften.
"Gin… Hur mår du?", frågade Harry och tog tag i hennes hand.
"Du är kall som is!"
Ginny var blek, och hennes ögon flackade mellan oss medan hon reste på sig.
"Ginny! Du måste till sjukhusflygeln.", sade Hermione skarpt.
Min syster flämtade och föll sedan ihop på marken. Livlös.

"Hogwarts will always be there to welcome you home" - J.K Rowling

16 sep, 2011 17:47

Bombarda
Elev

Avatar


oooh spännande meer när du har lite mer tid♥!

Kärlek till alla!

16 sep, 2011 17:50

Detta inlägg ändrades senast 2011-09-16 kl. 17:50
Antal ändringar: 1

Ida S
Lärare

Avatar


OMD! Jag har en misstanke, en pytteliten, men jag kan ha fel... Don't die Ginny!! Fantastiskt bra skrivet som vanligt !♥

"we live together, and harry does all the cooking."

16 sep, 2011 17:50

Sky.
Elev

Avatar


ÅÅåååå så bra ! MORE!

16 sep, 2011 17:57

Borttagen

Avatar


åååhh meeer!

16 sep, 2011 17:58

MayoGryffindor
Elev

Avatar


Skrivet av Ida S:
OMD! Jag har en misstanke, en pytteliten, men jag kan ha fel... Don't die Ginny!! Fantastiskt bra skrivet som vanligt !♥

JAG OCKSÅ, JAG OCKSÅ !
Men jag tänker inte såga något, vill inte förstöra ;D
Lovely, meeeeer

"She's buying the stairway to heaven"

16 sep, 2011 17:59

Ida S
Lärare

Avatar


Skrivet av MayoGryffindor:
Skrivet av Ida S:
OMD! Jag har en misstanke, en pytteliten, men jag kan ha fel... Don't die Ginny!! Fantastiskt bra skrivet som vanligt !♥

JAG OCKSÅ, JAG OCKSÅ !
Men jag tänker inte såga något, vill inte förstöra ;D
Lovely, meeeeer

Och NU är jag ganska säker på att vi har samma misstanke men det återstår att se!

"we live together, and harry does all the cooking."

16 sep, 2011 18:05

Tonks-nea1
Elev

Avatar


MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_m25hmpRboj1qbm90eo1_500.gif

16 sep, 2011 18:17

1 2 3 ... 63 64 65 ... 91 92 93

Forum > Fanfiction > If the stars keep shining [Sv]

Du får inte svara på den här tråden.