Sorgens tider [SV]
Forum > Fanfiction > Sorgens tider [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Super
17 nov, 2011 16:47 |
|
Bombarda
Elev |
Super bra!
Kärlek till alla! 18 nov, 2011 17:16 |
|
Borttagen
|
Tack allihopa
_______________________________ Kapitel 70 - George Weasley Jag satt där, frusen och stel. En rörelse en bit bort fick mig att se upp ifrån min tvillingbrors namn. Ett djurs, nej en människas skugga tornade upp sig, men jag såg inte vem det var. "Vem är det?" frågade jag högt och tog upp trollstaven ur snön. Den var iskall emot mina fingrar. "Jag" hördes Angelinas röst. Jag viskade Lumos till min stav och den lyste upp hennes ansikte. Hon log emot mig. Jag besvarade inte hennes leende utan såg istället på gravstenen igen. Jag ville inte prata med henne, hon hade stått för nära Fred, hon hade varit hans flickvän. Skulle jag gå? Så att jag skulle lämna Angelina ifred? Jag beslutade mig för att jag gå därifrån. Jag reste mig upp, och när jag äntligen ställt mig upp hände något jag aldrig hade förväntat mig. Angelina tryckte sina läppar emot mina, och det tog någon sekund innan jag förstod vad som hände. Snabbt tryckte jag henne ifrån mig. "Vad gör du?!" skrek jag ut. Kyrkogården fylldes av vad jag sagt. Med snubblande steg sprang jag därifrån, med skuldkänslorna efter mig. Varför hade hon gjort så? Hon kunde väl inte ha börjat gilla mig nu, när Fred var död? Antagligen så såg hon mig väl som en extra Fred. Den tanken gjorde mig arg, för hon kan ju liksom inte först gilla en av tvillingarna som dör, och sen börja gilla den andra bara för att den nästan var exakt likadan. Men Angelina borde även fatta att jag inte kan vara tillsammans med min tvillingbrors flickvän tänkte jag. En transferering senare var jag hemma igen. Eller så hemma man nu kunde kalla Kråkboet nu för tiden. "GEORGE, HUR VÅGAR DU BARA LÄMNA OSS SÅ?! VAR HAR DU VARIT?! DU ÄR JU ALLDELES BLÖT OCH KOMMER SÄKERT BLI SJUK NU OCKSÅ!" gormade mamma medans hon föste in mig i huset. Jag svarade inte, utan såg bara dyster ut. "Vad har hänt, George?" frågade Percy oroligt. Skulle jag berätta för honom? Jag tecknade åt honom att gå upp till mitt rum som jag inte hade varit i på länge. Han verkade fatta när han blinkade och fnös oförskämt och mumlade något om att jag alltid var så sur. Jag följde honom med blicken när han gick upp för trappan. Sedan såg jag på mamma som väntade på svar. "NÅ VAD HAR DU FÖR SVAR?!" fortsatte hon gorma. Jag ryckte på axlarna och slet mig ur hennes grepp om mina armar, innan jag stack upp emot mitt rum. _____________________________ Jättedåligt kapitel, jag vet 18 nov, 2011 17:40 |
|
Borttagen
|
Super bra skrivet. ♥
18 nov, 2011 17:52 |
|
Bombarda
Elev |
Jätte bra!
Kärlek till alla! 18 nov, 2011 18:22 |
|
Cara Riddle
Elev |
Nej jag tyckte om det
![]()
18 nov, 2011 18:29 |
|
Borttagen
|
MrsEmmaWeasley, du är som vanligt bäst :3
18 nov, 2011 19:17 |
|
grodan-boll
Elev |
Skrivet av Borttagen: MrsEmmaWeasley, du är som vanligt bäst :3 always SpellHallow44 @ Pottermore http://spellhallow.tumblr.com/ 18 nov, 2011 19:45 |
|
Victoire Weasly
Elev |
18 nov, 2011 20:04 |
|
nilla10
Elev |
meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer
hej hej! :) 18 nov, 2011 20:50 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen