If the stars keep shining [Sv]
Forum > Fanfiction > If the stars keep shining [Sv]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Piggelin: Jag har en gissning men jag ska inte avslöja mig som jag gjorde sist. jag tror vi tänker samma sak 15 sep, 2011 16:29 |
|
Tonks-nea1
Elev |
15 sep, 2011 17:18 |
|
lillalollo
Elev |
Ytterligare ett ganska dåligt kapitel. Har så mycket läxor, så det här är allt jag hinner....
__________________________________________ Kapitel 37 – Ginny Weasley Jag höjde handen i en hälsning. "Luna!" Hon vinkade och kom fram till oss. Jag log och pekade på en tom stol. Min blonda vän slog sig ner. "Hur är det med dig?" "Jag mår bra, tack! Jag ska snart till Sverige på expedition.", sa Luna glatt och började rota i sin handväska innan hon fick upp det senaste exemplaret av sin pappas tidning: ”Hört och Sett” och slängde fram den på bordet. En stor bild på Harry, Ron och Hermione täckte omslaget. Ron nappade åt sig tidningen och stirrade ett tag på framsidan, innan han öppnade den och ivrigt började bläddra. Samma bild fanns när han kom till mittuppslaget. "Den gyllene trion" stod det i lysande bokstäver. Ron såg ut som om att han blivit träffad av en klubba i huvudet. Han tittade upp. Först på Hermione och sedan på Harry. De tre såg på varandra för en sekund. Deras blickar möttes. Sedan brast de i skratt. Jag nappade åt mig tidningen och läsa högt. "Den gyllene trion. – Trion som tillsammans har uthärdat massor. De är oskiljaktiga och de bästa vänner man kan tänka sig. De tre var borta under förra årets studier. Ingen vet vart, men en dag kom de till Hogsmeade, och tog sig därifrån till Hogwarts. Den natten pågick det stora slaget, som vi tillslut segrade. Voldemort är död. Allt är bra igen." Luna log nöjt. "Vad tycker ni? Pappa har sålt nästan lika många exemplar som den gången han tog med intervjun som du gav Rita Skeeter.", sa hon belåtet. Jag flinade vänskapligt mot min vän. "Jag ska gå till Godisbaronen för att köpa lite Sockermöss. Vill ni följa med?", frågade hon. Jag nickade och reste mig upp. De andra följde mitt exempel. Inne i godisaffären gick alla skilda vägar för att köpa sitt favoritgodis. Själv köpte jag bara en lagrisstång. Ron kom mumsande på en chokladgroda. Han hade minst tjugo stycken i famnen. "Hur ska du få hem alla de där?" Den kvällen satt vi och åt vårt godis i lugn och ro. Plötsligt skrek Ron till. "Vad händer Ron?", undrade min man. Ron stirrade på det han hade i handen och sedan upp på Harry. Hermione skrek också till, och George drog efter andan. "Du måste se det här!" "Hogwarts will always be there to welcome you home" - J.K Rowling 15 sep, 2011 17:34 |
|
Borttagen
|
AAH O_O MEER!!!
15 sep, 2011 17:42 |
|
Anapneo
Elev |
15 sep, 2011 17:45 |
|
nilla10
Elev |
meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer
hej hej! :) 15 sep, 2011 17:55 |
|
Ginny02
Elev |
Oh vad spännande!!!!meeeeeeer!
"Gentlemen, I wash my hands on this weirdness." ~Jack Sparrow 15 sep, 2011 19:02 |
|
Bombarda
Elev |
ojojojojoj super spännande! meeee!;D♥
Kärlek till alla! 15 sep, 2011 19:05 |
|
Tonks-nea1
Elev |
15 sep, 2011 19:08 |
|
linnvendela
Elev |
Dåligt!? Det var ju jättebra ju! Meeeeeeeer!=D♥
Jaha. 15 sep, 2011 20:54 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen