LotR (Privat)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > LotR (Privat)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Vildvittra
Elev |
Keya ler lätt, "Kunde inte sova." mumlar hon, då hon sällan kunde det med tanke på mardrömmar som hemsökte henne allt som oftast, kanske den ihållande huvudvärken berodde på det?
"Har du ont?" frågar hon med oro i blicken då han stönade. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 21 okt, 2013 17:58 |
|
flyttnyckeln.
Elev |
"Åh", sade han och masserade nacken med ena handen. "Det är inget. Jag må vara en person som föredrar natur före städer men jag är mer förtjust i bäddar än jord."
Han sjönk ner närmare elden och det var först då han insåg hur frusen han var. Kvällarna hade tydligen börjat bli mer kyliga här omkring. Hola, Mishamigos! 21 okt, 2013 18:14 |
|
Vildvittra
Elev |
"Drick av teet då, jag har lagt i smärtstillande örter." sa hon då hon visste att nacken smärtade ändå.
Hon la upp ägg och bröd på en tallrik och hällde upp det varma teet och hon gäspade lätt av sömnbrist, fast hon borde vara van. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 21 okt, 2013 18:18 |
|
flyttnyckeln.
Elev |
Det fick bli så. Han gjorde som hon sade och började försiktigt smutta på den rykande vätskan.
"Du är helt otrolig. Om jag ens lyckas öppna ögonen tiden du kliver upp skulle jag gå runt som en halvdöd", skämtade han och vred lite på nacken. Hola, Mishamigos! 21 okt, 2013 18:28 |
|
Vildvittra
Elev |
Keya skrattade och blåste på teet, "Det är en vana, jag brukar inte sova länge kan inte, ibland sover jag inte alls." sa hon och ryckte på axlarna som om det inte var något särskilt med det.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 21 okt, 2013 18:33 |
|
flyttnyckeln.
Elev |
Banner stirrade på henne som om hon inte vore riktigt klok. Han skrattade.
"Okej, då fick vi det avklarat", sade han och lutade sig fram mot henne. "Du är galen." Hola, Mishamigos! 21 okt, 2013 18:37 |
|
Vildvittra
Elev |
"Det är jag inte alls." sa Keya med eftertryck då hon inte visste om han skämtade eller ej, troligen gjorde han det.
"Varför skulle jag?" sa hon. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 21 okt, 2013 18:40 |
|
flyttnyckeln.
Elev |
Han tryckte pekfingret mot hennes arm.
"Hur kan man inte välja sömn då sömn är en av de mest trevligaste sakerna man kan göra." Sedan synade han henne. "Du måste vara utmattad." Hola, Mishamigos! 21 okt, 2013 18:46 |
|
Vildvittra
Elev |
"För att jag inte anser att sömn är trevligt." sa hon kort, hon ville inte tala om minnen om mardrömmar som skrämde henne var natt.
"Men jag är inte utmattad, jag är van." sa hon även om hon kanske var lite trött, men hon ville inte sova. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 21 okt, 2013 18:50 |
|
flyttnyckeln.
Elev |
"Nehe", sade han bara och skakade av sig det samtalsämnet. Han lät handen falla till sidan igen. "Vad vill du prata om istället?"
Hola, Mishamigos! 21 okt, 2013 18:55 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen