~~Hedviggs liv~~
Forum > Fanfiction > ~~Hedviggs liv~~
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Erica
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Erica: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Erica: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Erica: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Erica: JADÅ Skrivet av amanda1104: SUPEBRA!!! Skrivet av VattenBlå: Brabrabrabraaa!! :3:3 TACK!!!!!!!!!! SKRIVER MER OM NÅGON LITEN UGGLA KOMMENTERAR!!! Skrivet av Borttagen: Erica! Det var länge sen jag såg dig! Ja, det var det lilla ff, gillar du den?? >.< Bra, jag orkar inte skriva mer nu för jag läser en bok, skriver senare idag eller imorgon, allt beror på er.....och om jag orkar ^^ vilken bok?vad heter den? haha, jag läste bara Harry Potter och fenixorden, men om du letar efter böcker rekommenderar jag: 1.Twilight 2.Vargbröder 3.HungerGames (OFC!!) 4.Alla andra böcker i hela världen!!!! (^^) Hunger games har jag läst och alternativ 4 också Haha, jag har läst många böcker om du vill läsa en bok med en svensk författare rekommenderar jag Petter Lid.....(någonting,. kommer inte ihåg vad han heter ^^ man jag gillar hans bok han skrev om Pella, Tyra...etc. En bok jag gillar heter Förvandlad, intresserad?? Petter Lidbeck! Har läst hela serien! Jaha, har du läst Narnia?
3 sep, 2012 17:23 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Erica: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Erica: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Erica: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Erica: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Erica: JADÅ Skrivet av amanda1104: SUPEBRA!!! Skrivet av VattenBlå: Brabrabrabraaa!! :3:3 TACK!!!!!!!!!! SKRIVER MER OM NÅGON LITEN UGGLA KOMMENTERAR!!! Skrivet av Borttagen: Erica! Det var länge sen jag såg dig! Ja, det var det lilla ff, gillar du den?? >.< Bra, jag orkar inte skriva mer nu för jag läser en bok, skriver senare idag eller imorgon, allt beror på er.....och om jag orkar ^^ vilken bok?vad heter den? haha, jag läste bara Harry Potter och fenixorden, men om du letar efter böcker rekommenderar jag: 1.Twilight 2.Vargbröder 3.HungerGames (OFC!!) 4.Alla andra böcker i hela världen!!!! (^^) Hunger games har jag läst och alternativ 4 också Haha, jag har läst många böcker om du vill läsa en bok med en svensk författare rekommenderar jag Petter Lid.....(någonting,. kommer inte ihåg vad han heter ^^ man jag gillar hans bok han skrev om Pella, Tyra...etc. En bok jag gillar heter Förvandlad, intresserad?? Petter Lidbeck! Har läst hela serien! Jaha, har du läst Narnia? Jepp! 3 sep, 2012 17:24 |
|
Erica
Elev |
Nu ska jag skriva mer
Kapitel 97 HOGWARTS[color=red]?[/color] Äntligen skulle jag åka till Hogwarts, Carolle hade köp mina saker jag behövde, efter att jag hade betalat henne såklart. Jag var så lycklig och full av energi, jag hade saknat allt, Quidditch, Joanne, Carolle, Tjocka damen, till och med Professor Binns som jag avskydde så mycket! Jag gav Harry en blick som sa, hejdå, vi ses på Hogwarts. Harry verkade förstå och sedan flög jag ut ut hans lilla rum. Jag kände mig levande i varje nerv i min kropp, jag hade aldrig känt mig så levande. Vinden piskade mot mig när jag flög i regnet. Det var så skönt att känna sig fri! Snabbt ökade jag farten mot Carolles hus, jag var snart framme, man kunde se huset ungefär en km framför. Jag landade i ett av deras körsbärsträd och förvandlade mig sedan för första gången på ungefär tre månader! Mina kläder var mugglar-kläder och det var ingen vacker syn. Jag sprang fram till dörren och knackade. Ingen öppnade, jag knackade igen, men åter samma sak. Vi hade ju planerat detta väldigt länge! Försiktigt kände jag på dörrhandtaget, det var öppet! Tyst drog jag ner handtaget och öppnade dörren. Det som sedan visades framför mig var förfärligt! Möbler låg välta på golvet. Flera spindelväv täckte taket och ett hög med oöppnade brev låg på golvet! Oroligt gick jag upp för den knarrande trappan. -H-hallå? Är det någon här? Frågade jag med en liten röst. -Cho...., viskade en röst ovanför mig. Jag tittade upp, det var en lucka där. -Carolle...?` Luckan öppnades och en stege hissades ner. -Kom upp, Cho, viskade Carolle. Förvirrat tog jag ett stadigt steg på stegen och drog mig mödosamt upp. Rummet var pyttelitet, fem personer satt hop tryckta i ett litet hörn. -....Vad har hänt? Fick jag fram. Carolle öppnade sin torra mun och viskade: -Dötsätare..
9 sep, 2012 12:16
Detta inlägg ändrades senast 2012-09-15 kl. 14:15
|
|
Borttagen
|
super duper bra!vad har hänt?
9 sep, 2012 16:40 |
|
VattenBlå
Elev |
9 sep, 2012 17:11 |
|
amanda1104
Elev |
SUPERBRA!!!!! Spännande
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 10 sep, 2012 09:55 |
|
Erica
Elev |
MER!!!
Kapitel 98 CAROLLES HISTORIA -Carolle?! Dötsätare?! Vad menar du? Vad skulle dem vilja med er? Mår du bra? Alla mina frågor vällde ut på en gång. Carolle tittade bistert på mig. -Dem letade efter.... Carolles mamma knuffade undan henne. Hon fick alltså inte berätta. -Aja, Carolle, vi synes på Hogwarts... Jag hoppade ut ut hålan och flög ut ur det förfallna huset. Detta kanske var fel beslut, men det kändes rätt just nu. Jag flög till Joanne istället. Hennes hus var vackert och rent, det synes tydligt att ingen hade attackerat deras hus.Hon stod utanför huset och väntade med ett oroligt uttryck på ansiktet. -Cho, Carolle skickade det här, sa hon genast och räckte fram ett brev. -Jag var där nyss, jag vet vad som har hänt, det är lugnt, ljög jag otroligt bra för att vara mig. Joanne nickade varsamt och sa sedan: -Vi har varit tvungna att byta efternamn, nu heter jag Joanne Rowling, Jag nickade och kramade henne. -När ska vi till Diakongränden? Plötsligt suddades hennes bistra ansiktsuttryck ut och byttes ut av ett sprakande leende. -Imorgon, svarade hon glatt och svepte med håret. Nästa dag begav vi oss genast till Diakongränden, det var fullt med folk veckan innan skolan började, vi bestämde oss för att bege oss till Madame Malkins eftersom Joanne hade växt ur sin förra klädnad. Själv skulle jag behöva en ny slips. Jag hittade en extremt vacker slips, gjord av siden och varje stygn var exakt. Den kostade tio galleoner, helt klart värt priset! Gladare än jag hade varit på veckor stoppade jag ner den i min väska och väntade på att Joanne skulle komma. Hon klev ut ur provrummet med en klädnad som passade henne perfekt, allting var perfekt med den! Den satt perfekt på henne och alla i butiken stirrade storögat på henne. Joanne log ett glittrande leende och gav expediten galleonerna och gick sedan in i provrummet igen för att byta tillbaka till sina förra kläder. Skuldmedvetet tänkte jag på Carolle och hennes familj. Jag suckade högt. Hoppas hon inte hatade mig för det. Sedan kom Joanne och drog ut mig ur affären med ett ivrigt leende....
15 sep, 2012 14:31 |
|
Borttagen
|
Super duper bra!!!!
Haha,Joanne Rowling,bra namn!!!!!! 15 sep, 2012 14:37 |
|
Erica
Elev |
Skrivet av Borttagen: Super duper bra!!!! Haha,Joanne Rowling,bra namn!!!!!! Hihi, planer till framtiden... Jag är glad att ni kommentar för jag trodde ni hade glömt bort min ff :'(
15 sep, 2012 14:41 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Erica: Skrivet av Borttagen: Super duper bra!!!! Haha,Joanne Rowling,bra namn!!!!!! Hihi, planer till framtiden... Jag är glad att ni kommentar för jag trodde ni hade glömt bort min ff :'( Det skulle vi Aldrig göra!!!!! 15 sep, 2012 17:37 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen