PRS(AlexZz och Jessica Tonks)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS(AlexZz och Jessica Tonks)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
AlexZz
Elev |
"Ta det inte på fel sätt nu." Börjar Benjamin snabbt. "Men du må tro att du är rätt ordinär men du är faktiskt väldigt... söt." Pausen hade varit för att Benjamin först hade tänkt skena iväg med ord, så han är glad att han lyckades stoppa sig själv. "Säger det som en vän liksom." Fortsätter han mumlande och tyst.
. .
29 jul, 2013 22:19 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Mia tittade först på Benjamin med misstrogen blick innan han hann avsluta sin mening. Hon tittade ner på sina skor igen och kunde inte hindra en dum rosa färg att spridas i hennes ansikte.
"Jaså" mumlade hon sedan till hans sista ord. Det kändes som hon behövde säga något tillbaka...
29 jul, 2013 22:31 |
|
AlexZz
Elev |
"Det där var korkat sagt ellerhur?" Detta säger Benjamin med en teatralisk suck och ett leende, för ärligt talat så är han inte direkt brydd över det. Förutom att han tvingat bort rodnaden som dykt upp i ansiktet för några sekunder.
. .
30 jul, 2013 14:01 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Mia vände tillbaka blicken mot honom med fortfarande rosa kinder. "Ehm...korkat skulle jag nog inte säga...men det känns en aning udda...". Hon hade inte direkt fått höra att hon var söt förut, även om det kom från en vän bara.
30 jul, 2013 14:37 |
|
AlexZz
Elev |
"Synd, för det är sant." Benjamin VILL säga det, han vill verkligen och han förstår fortfarande inte riktigt varför i hela friden han vill det. Har han blivit kär i henne? Sicken utmärkt tajming, han rymmer från sitt bröllop, Mia också för den delen. Istället kastar han bara en blick på henne.
"Bättre än att det ska vara korkat iallafall." Svarar han nonchalant. . .
30 jul, 2013 15:15 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Mia visste inte riktigt varför, men hon hade nästan hoppats på något annat än de Benjamin så nonchalant sa. Som om han inte brydde sig.
Hon tvingade sig själv att se ut genom fönstret igen, det var mörkt ute nu och hon hade inte sovit något sedan de var på hotellet. Sakta men säkert somnade hon i bilen.
30 jul, 2013 15:18 |
|
AlexZz
Elev |
Benjamin kör lugnt vidare och när Mia somnat sätter han igång radion på låg volym. Han vill inte väcka henne. Och som en helt korkad tillfällighet är det en av de nyaste kärlekssångerna som går. Mitt i natten dessutom, trevligt, trevligt.
"I'm sorry I can't tell you what I feel. Even though I promise that my love is real. I want you to be my girl, because you're my pearl. You're my dream, I love you more than chocolate ice cream." Refrängen är så IQ-befriad att den borde vara ett stort skämt. Men ändå passar den in, förutom det där sista... liksom. Mia betyder nog väldigt mycket mer än glass för Benjamin. ( Jag kommer aldrig kunna skriva sångtexter... never... Ice cream? For gods sake, vad har jag för jäkla fantasi? XD ) . .
30 jul, 2013 15:38 |
|
Jessica Tonks
Elev |
(Din sångtext var ju jätte bra! Bättre än de jag skrivit i mina dagar i alla fall xD Var lugn...jag har värre fantasi ibland xD)
Mia vred på sig då radion sattes igång, men vaknade inte fören sången på radion var slut och de började prata om någon olycka som hänt någonstans. "Somnade jag?" mumlade hon och satte sig mer rakt i sättet. Hon vände huvudet mot Benjamin och log. "Hänt något?".
30 jul, 2013 15:41 |
|
AlexZz
Elev |
"Har du hört 'Love you more than ice cream'? Av Dramakings?" Frågar Benjamin intresserat och byter kanal eftersom han faktiskt inte vill höra om olyckan. Det är någon annan låt på den här kanalen. Den är också om kärlek, någon konstig ballad. "För det är nog det enda du missat." Fortsätter Benjamin.
. .
30 jul, 2013 17:18 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Mia skakade på huvudet. Hon hade inte haft tillgång till musik på ett tag och brukade ändå inte lyssna så mycket. "Skönt, missade jag väl inget viktigt i alla fall" sa Mia sedan.
Hon såg ut i den mörka natten. "Tänk att det bara var någon vecka sen sedan vi stötte på varandra ute i skogen...det känns som en evighet sedan". Hon suckade till lite ledsamt. Hon önskade att allt inte hade hänt, då skulle hon kunna vara hemma med sin familj, men utan det som hänt skulle hon inte heller ha träffat Benjamin.
30 jul, 2013 17:23 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen