Hugo Wealsley
Forum > Fanfiction > Hugo Wealsley
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Luna 1: Hello! Man får visst inte sova ifred? Ja, ja men jag ska skriva ett kapitel idag! TA DA!!! äntligen 19 mar, 2011 10:04 |
|
jan
Elev |
19 mar, 2011 10:07 |
|
MollyWeasley
Elev |
19 mar, 2011 10:10 |
|
Luna 1
Elev |
Det är ok har sovit klart!
Titel: Olivia= Hus? Språk: Svenska Kapitel: 15 Färdig: NOOOO Han vaknade av att Star pikade honom i nacken. - AOW!!! skriker han och slår efter henne. Hon hoppar av honom och sätter sig vid fönsterkarmen. - Inget brev? frågare han henne. Hon vinkar med näbben mot hans sängkarm. Där låg ett fint brev. Han öppnade det direkt. Kära Hugo Jag och min lilla familj inbjuder er till middag idag. Och NI eller DU måste komma. Mamma har gjort sin "underbara" kola till snacks. Kram Olivia PS: Adressen står på baksidan. Hugo vände på baksidan. Där stod en adress i prydlig handlstil: Äpplevägen 3. Hugo hopppade upp och ner av glädje. Han tog på sig sina snyggaste kläder osm inte var en kostym och sprang ner för trappan. Där satt alla i familjen. Rose, Hermione och Ron. Ron och Rose tittade dock inte på varandra men, men. - Godmorgon!!! skriker han i en munter melodi. Alla stirrar på honom. Han förklarar. - Vi ska bort i kväll! De stirrar fortfarande på honom. - Till OLIVIA!!! De andrar nickar men de kund einte dölja ett leende. - Vilken tid gubben? frågar Hermione. - Klockan fyra svarar han muntert. - Okej svarar Ron med ansträng röst. Hugo skutter ner från trappan och sätter sig ner. Han tog en stor bit bröd med massa marmelad. - Du äter sosm en gris! utropar Rose när han råkar spilla marmelad på något i hennes knä. - Förlåt mummlar Hugo med munnen full av macka. När frukosten är slut går Rose och Hermione till vardagsrummet och, läser. Ron stannar kvar och läser en mugglartidning som heter Aftonbladet. Hugo stirrar på klockan. Den går otroligt långsamt. Klockan blir äntligen halv fyra och Hugo slänger sig in i bilen. De andra kommer efter i snigeltakt. - KOM DÅ! skriker han uppspelt. De hoppar in i bilen och kör till Olivias hus. Olivias hus var grått, stor och hade röda rosor som klättrade på väggen. Det verkade ha tre våningar med stora fönster. Hugo skuttade fram med blommorna han skulle ge familjen i handen. Han ringde på. Det gick två singnaler innan världens vackraste tjej öppnade dörren. Olivia. - Hej! sa hon muntert och kramde om honom. - Hej sa han och räkte fram blommorna. - Tack! sa hon. - Kom in! hon vinkar in dem i hallen. Alla fyra tappar nästan hakan när de kliver in. Hallen var lång och hade vacker golv i mörkt trä, tapeten var i grått med massa tavlor som gjorde hallen otrolig. - Kom de andra är här inne Hon går mot rummet som måste vara vardagsrummet. Där inne sitter en kvinna i 40 års ålder och ler. Hon hade svart hår och sama ögonfärg som Olivia. Mannen bredvid som måste vara Olivias pappa hade blondt hår och nötbruna ögon. Han log också. - Välkommna! säger dem samtidigt. - Tack! säger Hugo glatt. Plötsligt kommer en tjej i 15 års ålder i samma svart hår som mamman och samma bruna ögon som pappan. - Välkommna mummlar hon. - Min syrra viskar Olivia till Hugo.
Tumblr.
19 mar, 2011 10:41 |
|
Borttagen
|
bravo ^^
MEEEEEER 19 mar, 2011 10:44 |
|
Elin@
Elev |
Jättebra, Lovegood!
19 mar, 2011 10:44 |
|
Luna 1
Elev |
19 mar, 2011 10:45 |
|
hifi
Elev |
19 mar, 2011 10:45 |
|
Luna 1
Elev |
19 mar, 2011 10:46 |
|
Borttagen
|
*skuttar runt av glädje*
19 mar, 2011 10:47 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen