@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Haha, kanske det Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Oooooh! Detta hittade jag om mitt namn på wikipedia ''Kvinnonamnet Rebecka, Rebecca är ett hebreiskt namn med oklar betydelse. Det har föreslagits att namnet skulle betyda bunden, att knyta, fängslande samt kviga. I Gamla testamentet var Rebecka Isaks hustru. I Sverige har namnet använts som dopnamn sedan 1500-talet, till en början vanligtvis med stavningen Rebecca, en stavning som på senare år på nytt blivit vanlig. Rebecka är ett av 1990-talets stora modenamn och låg som högst på 5:e plats i topplistorna. Därefter har användandet avtagit och namnet återfinns numera omkring 40:e- 50:e plats. För 30 år sedan fanns bara ett par tusen personer med namnet. Den 31 december 2009 fanns totalt 28 694 personer folkbokförda i Sverige med namnet Rebecka/Rebecca, varav 17 988 med det som tilltalsnamn/förstanamn. År 2003 fick 511 flickor detta namn, varav 312 fick det som tilltalsnamn/förstanamn.'' Vet ni vad mitt namn betyder? Andrea, det nordiska namnet för modig xD Helt ärligt, det låter MYCKET bättre än ''Rebecka, den snälla kvigan'' 20 jul, 2012 14:58 |
|
Solkatten
Elev |
Någon som är bra på att beskriva hur människor och djur ser ut? Hade varit jätteschysst om ni kunde hjälpa mig.
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 20 jul, 2012 15:15 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Solkatten: Någon som är bra på att beskriva hur människor och djur ser ut? Hade varit jätteschysst om ni kunde hjälpa mig. Alltså jag kan göra ett försök, vad är det du ska beskriva? 20 jul, 2012 15:17 |
|
LolFeelings
Elev |
20 jul, 2012 15:17 |
|
LunaLovegood1
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Haha, kanske det Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Oooooh! Detta hittade jag om mitt namn på wikipedia ''Kvinnonamnet Rebecka, Rebecca är ett hebreiskt namn med oklar betydelse. Det har föreslagits att namnet skulle betyda bunden, att knyta, fängslande samt kviga. I Gamla testamentet var Rebecka Isaks hustru. I Sverige har namnet använts som dopnamn sedan 1500-talet, till en början vanligtvis med stavningen Rebecca, en stavning som på senare år på nytt blivit vanlig. Rebecka är ett av 1990-talets stora modenamn och låg som högst på 5:e plats i topplistorna. Därefter har användandet avtagit och namnet återfinns numera omkring 40:e- 50:e plats. För 30 år sedan fanns bara ett par tusen personer med namnet. Den 31 december 2009 fanns totalt 28 694 personer folkbokförda i Sverige med namnet Rebecka/Rebecca, varav 17 988 med det som tilltalsnamn/förstanamn. År 2003 fick 511 flickor detta namn, varav 312 fick det som tilltalsnamn/förstanamn.'' Vet ni vad mitt namn betyder? Andrea, det nordiska namnet för modig xD Helt ärligt, det låter MYCKET bättre än ''Rebecka, den snälla kvigan'' Emma (som jag heter) betyder hög och värdig
20 jul, 2012 15:17 |
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Solkatten: Någon som är bra på att beskriva hur människor och djur ser ut? Hade varit jätteschysst om ni kunde hjälpa mig. Alltså jag kan göra ett försök, vad är det du ska beskriva? Jag skickar en uggla. "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 20 jul, 2012 15:17 |
|
Borttagen
|
Jag har ingen inspiration D:
Och jag ska skriva två kapitel innan klockan 3 imorgon D: EDIT: Åt just två stora kanelbullar och drack ett glas juice 20 jul, 2012 15:18 |
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av Solkatten: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Solkatten: Någon som är bra på att beskriva hur människor och djur ser ut? Hade varit jätteschysst om ni kunde hjälpa mig. Alltså jag kan göra ett försök, vad är det du ska beskriva? Jag skickar en uggla. Nu har jag skickat. "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 20 jul, 2012 15:28 |
|
ol!v!a
Elev |
Jag är på läger med killen jag är kär i! ♥
20 jul, 2012 15:32 |
|
Borttagen
|
Ngn som vill uggla med mig?
20 jul, 2012 15:33 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen