Du märker att du är HP-skadad när...
Forum > Harry Potter > Du märker att du är HP-skadad när...
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Evreka
Elev |
Skrivet av Alexg999: Skrivet av Ithrenniel: Skrivet av Alexg999: när vi hade historia frågade jag när Merlin levde utan att tänka mig för klassen stirrade Fick du något svar från läraren? nja hon sa att jag skulle gå till skolkuratorn Va? Nä nu.... Visserligen är Merlin inte en "riktig" person, utan en person i berättelsen om Kung Arthur, vilken så vitt jag vet är en berättelse som inte har någon sann bakgrund (det verkar stämma *). Men att avfärda frågan med ett sådant svar är ju helt åt skogen! Om man nu har blandat ihop historia och sägen är det väl bättre att reda ut begreppen då! * Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Kung_Arthur Kung Artur ... är en legendarisk brittisk ledare som enligt medeltida historia och äventyrsberättelser ledde försvaret av landet mot saxarnas invasion i början av 500-talet. Detaljerna i berättelsen om Artur består i huvudsak av folksägner och litterära påfund, och hans historiska existens diskuteras och ifrågasätts av moderna historiker. När man blir jätteglad när ... Några arbetskamrater sitter på fikarasten och skojar. En person ber en annan om hjälp att ta sig ur en "jobbig situation" (allt helt på skoj för alla inblandade) och "räddaren" reagerar med: "Men, alltså, vad ska jag göra åt det? EXPELLIARMUS!" Roa er med HP Puzzles på: Try & Trix (Engelska) 6 mar, 2014 21:19 |
|
Elma00
Elev |
6 mar, 2014 22:49 |
|
Harry Snape
Elev |
Vi skulle hålla tal I svenskan, och jag var INTE förberedd. Läraren hade tagit fram en skål för att betämma vem som skulle tala. Som tur var blev jag inte vald den dagen.... men jag hade hela tiden den paranoida känslan av att en lapp skulle flyga ur skålen där det skulle stå mitt namn o.O
Hade rysningar under hela lekitonen... inte kul. Fy på dig med dina lappar JKR, fy på dig. //Harry Snape exists because in any or another way, Harry belongs with Severus. Whether he be friend, son, brother, father or lover. It was always there, from the start. 7 mar, 2014 04:16 |
|
anileve
Elev |
Skrivet av Borttagen: Omg, omg!! Såg just på TV en reklam om Bolibompas Superlördag. Och det visade Ylva som flög på en kvast, och jag var som helt -"HARRY POTTAAAAH" 030 Sen visar det sjön,där Ylva flyger, som Harry flög över med Vingfåle, och jag är helt -"EEEEEEEEHFKLSKJFIOER" Och sen vissar det när Ylva flyger över Hogwarts. -"aououaoauoauoau!!" (Alltså på riktigt, jag ljuger inte!!) *dog av fangirling* Jag såg den också! Mamma satt och prata om något med mig när jag helt plötsligt hörde att dom spelade Harry Potter låten (Minns inte om det var Hedwig´s Theme eller nåt sånt) och jag typ avbröt mamma i en mening och sa, "TYST, LYSSNAAAA!!" När man läser ordet Wendsday och läser Weasley
7 mar, 2014 09:23 |
|
Borttagen
|
Skrivet av anileve: Skrivet av Borttagen: Omg, omg!! Såg just på TV en reklam om Bolibompas Superlördag. Och det visade Ylva som flög på en kvast, och jag var som helt -"HARRY POTTAAAAH" 030 Sen visar det sjön,där Ylva flyger, som Harry flög över med Vingfåle, och jag är helt -"EEEEEEEEHFKLSKJFIOER" Och sen vissar det när Ylva flyger över Hogwarts. -"aououaoauoauoau!!" (Alltså på riktigt, jag ljuger inte!!) *dog av fangirling* Jag såg den också! Mamma satt och prata om något med mig när jag helt plötsligt hörde att dom spelade Harry Potter låten (Minns inte om det var Hedwig´s Theme eller nåt sånt) och jag typ avbröt mamma i en mening och sa, "TYST, LYSSNAAAA!!" När man läser ordet Wendsday och läser Weasley Efter reklamen fangirlade jag stort!(Verkligen stort...) Och jag var som helt; ![]() I MUST TELL THE WHOLE WORLD!! 7 mar, 2014 13:29 |
|
Alexg999
Elev |
Skrivet av Evreka: Skrivet av Alexg999: Skrivet av Ithrenniel: Skrivet av Alexg999: när vi hade historia frågade jag när Merlin levde utan att tänka mig för klassen stirrade Fick du något svar från läraren? nja hon sa att jag skulle gå till skolkuratorn Va? Nä nu.... jo men jag har asperger och min läkare har sagt att nät mitt specialintresse går igång så ska jag ta det lungt Visserligen är Merlin inte en "riktig" person, utan en person i berättelsen om Kung Arthur, vilken så vitt jag vet är en berättelse som inte har någon sann bakgrund (det verkar stämma *). Men att avfärda frågan med ett sådant svar är ju helt åt skogen! Om man nu har blandat ihop historia och sägen är det väl bättre att reda ut begreppen då! * Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Kung_Arthur Kung Artur ... är en legendarisk brittisk ledare som enligt medeltida historia och äventyrsberättelser ledde försvaret av landet mot saxarnas invasion i början av 500-talet. Detaljerna i berättelsen om Artur består i huvudsak av folksägner och litterära påfund, och hans historiska existens diskuteras och ifrågasätts av moderna historiker. När man blir jätteglad när ... Några arbetskamrater sitter på fikarasten och skojar. En person ber en annan om hjälp att ta sig ur en "jobbig situation" (allt helt på skoj för alla inblandade) och "räddaren" reagerar med: "Men, alltså, vad ska jag göra åt det? EXPELLIARMUS!" 7 mar, 2014 15:55 |
|
Bullen1
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av anileve: Skrivet av Borttagen: Omg, omg!! Såg just på TV en reklam om Bolibompas Superlördag. Och det visade Ylva som flög på en kvast, och jag var som helt -"HARRY POTTAAAAH" 030 Sen visar det sjön,där Ylva flyger, som Harry flög över med Vingfåle, och jag är helt -"EEEEEEEEHFKLSKJFIOER" Och sen vissar det när Ylva flyger över Hogwarts. -"aououaoauoauoau!!" (Alltså på riktigt, jag ljuger inte!!) *dog av fangirling* Jag såg den också! Mamma satt och prata om något med mig när jag helt plötsligt hörde att dom spelade Harry Potter låten (Minns inte om det var Hedwig´s Theme eller nåt sånt) och jag typ avbröt mamma i en mening och sa, "TYST, LYSSNAAAA!!" När man läser ordet Wendsday och läser Weasley Efter reklamen fangirlade jag stort!(Verkligen stort...) Och jag var som helt; ![]() I MUST TELL THE WHOLE WORLD!! VAR PÅ TV FÖR 2 MINUTER SEDAN!!!! IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 7 mar, 2014 18:01 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Bullen1: Skrivet av Borttagen: Skrivet av anileve: Skrivet av Borttagen: Omg, omg!! Såg just på TV en reklam om Bolibompas Superlördag. Och det visade Ylva som flög på en kvast, och jag var som helt -"HARRY POTTAAAAH" 030 Sen visar det sjön,där Ylva flyger, som Harry flög över med Vingfåle, och jag är helt -"EEEEEEEEHFKLSKJFIOER" Och sen vissar det när Ylva flyger över Hogwarts. -"aououaoauoauoau!!" (Alltså på riktigt, jag ljuger inte!!) *dog av fangirling* Jag såg den också! Mamma satt och prata om något med mig när jag helt plötsligt hörde att dom spelade Harry Potter låten (Minns inte om det var Hedwig´s Theme eller nåt sånt) och jag typ avbröt mamma i en mening och sa, "TYST, LYSSNAAAA!!" När man läser ordet Wendsday och läser Weasley Efter reklamen fangirlade jag stort!(Verkligen stort...) Och jag var som helt; ![]() I MUST TELL THE WHOLE WORLD!! VAR PÅ TV FÖR 2 MINUTER SEDAN!!!! IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Måste titta på tv kvart över sju imorron!!!!!! 7 mar, 2014 19:38 |
|
Fairy Tale
Elev |
7 mar, 2014 22:19 |
|
Matilda weasley
Elev |
Skrivet av Borttagen: Omg, omg!! Såg just på TV en reklam om Bolibompas Superlördag. Och det visade Ylva som flög på en kvast, och jag var som helt -"HARRY POTTAAAAH" 030 Sen visar det sjön,där Ylva flyger, som Harry flög över med Vingfåle, och jag är helt -"EEEEEEEEHFKLSKJFIOER" Och sen vissar det när Ylva flyger över Hogwarts. -"aououaoauoauoau!!" (Alltså på riktigt, jag ljuger inte!!) *dog av fangirling* såg det, jag ryckte till mig mobilen för att lägga in larm då men så kom jag på att jag hade träning då D: Mamma sa att någon i min stad födde upp hundar och döpte dem till HP namn och man bara "måste skriva på mugglis!" Jag är jag, det är inte du :P
7 mar, 2014 22:34 |
Forum > Harry Potter > Du märker att du är HP-skadad när...
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen