If the stars keep shining [Sv]
Forum > Fanfiction > If the stars keep shining [Sv]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
lillalollo
Elev |
Okej. Ett ganska tråkigt kapitel, men jag hoppas ni gillar.
__________________________________________ Kapitel 36 – George Weasley Angelina satt bredvid mig hela dagen. Jag log svagt mot henne. Tyvärr var jag tvungen att stanna i sjukhusflygeln över natten. Innan min flickvän gick, lutade hon sig fram och kysste mig mjukt. "Jag älskar dig." Med de orden var hon borta. Jag log för mig själv. "Hur länge har det där pågått?" Jag hade nästan glömt att Ron fanns i rummet. Han flinade mot mig. "Lägg dig inte i det, brorsan.", sa jag och med ett brett grin. Ron himlade med ögonen och återvände till boken han höll på att läsa. Ja, förvånande nog så läste han! Jag tittade upp i det slitna taket och tog en tugga av chokladen som madam Pomfrey tvingade mig att äta. Angelina. Det finaste på hela jorden. Den soliga vintermorgonen som följde fick både jag och Ron lämna våra sängar. Min yngre bror gick på en promenad till Hagrid med Hermione och Harry. Jag spelade knallkort med Ginny. Det började komma tillbaka elever efter julen, och fler och fler personer fyllde korridorerna. Harry kom och Ron kom in i det lilla mini-sällskapsrummet som McGonagall fixat åt oss. "Hermione gick till…" "Biblioteket?" Vi skrattade. En uggla kom inflygande och släppte ner ett brev i Harrys händer. Han sprätte upp det. När han läst klart tittade han upp och log mot sin bästa vän. "Vi ska få gå på Auror-utbildningen i höst!", sa han högt. Ron sken upp. Jag, som inte ens vetat att de sökt till utbildningen såg aningen fåraktig ut, men bara för ett tag. Hermione kom in (med en bok i handen förstås). Ginny flämtade till, och jag vände mig om för att fråga vad som var fel. Hon slöt ögonen och andades lugnt några gånger. Sedan tittade hon på mig och log lugnande. "Jag mår bra!", försäkrade hon. "Ska vi gå ner till Hogsmeade?", undrade Ron plötsligt. Harry nickade. "Det gör vi! Jag är sugen på en honungsöl!" Så vi begav oss ner mot byn. Den var förstås full med folk, som glatt hejade på varandra. Inne på Tre Kvastar var det också mycket folk. Vi slog oss ner vid ett ledigt bord, och Harry beställde. När vi satt och pratade öppnades dörren på nytt, och in kom en välbekant figur. Hon såg sig omkring med sitt vanliga drömmande uttryck innan hon fick syn på oss. "Hogwarts will always be there to welcome you home" - J.K Rowling 14 sep, 2011 16:09 |
|
nilla10
Elev |
meeeeeeeeeeeeer
hej hej! :) 14 sep, 2011 16:11 |
|
Salazar1
Elev |
LUNA!!!!!!!!!!!!!!
Slytherin Pride 14 sep, 2011 16:14 |
|
Piggelin
Elev |
Nu är de förutsagda delarna över What's next?
14 sep, 2011 16:26 |
|
Borttagen
|
Något är fel med Ginny.. . . . .
14 sep, 2011 16:36 |
|
Salazar1
Elev |
Hon trodde typ att det var Dolders dagbok kanske? Mer ialafall
Slytherin Pride 14 sep, 2011 16:38 |
|
Anapneo
Elev |
14 sep, 2011 16:40 |
|
Piggelin
Elev |
Jag har en gissning men jag ska inte avslöja mig som jag gjorde sist.
14 sep, 2011 16:41 |
|
Tonks-nea1
Elev |
14 sep, 2011 16:46 |
|
Bombarda
Elev |
meeer!
Kärlek till alla! 14 sep, 2011 16:49 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen