När barnen gick i skolan och Voldemort hade vunnit.
Forum > Quidditchplanen > När barnen gick i skolan och Voldemort hade vunnit.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Cara Riddle
Elev |
Fai såg på henne och log
"jag är en Riddle och jag klarar mig alltid" sa han leende och bugade för henne och nickade sedan "mat låter inte helt fel" sa han och de började gå mot köket "han försökte ta livet av sig" sa en tjej "varför då? Han är väll den enda som har anledning att leva" sa en annan och Fai såg på dem "ni kanske inte bör prata om sånt som ni inte vet något om eller inte förstår" sa han skarpt och de gick sen in i köket ![]()
15 mar, 2012 07:42 |
|
Borttagen
|
Xenia såg på honom och himlade med ögonen, ibland skulle han vara så himla dramatisk.
Hon såg efter tjejerna men sa inget, klart att folk skulle missförstå. Fai verkade ju vara den enda som hade det bra, som skulle klara sig. De gick in i köket och satte sig ochgenast kom husalfer frambugande. - Nån paj eller nått, och mjölk, sa Xenia leende till deras frågor om de ville ha något. 15 mar, 2012 07:59 |
|
Cara Riddle
Elev |
Fai log roat, om Xenia skulle vara komikern fick han vara skådespelaren. Han bara såg efter tjejerna, de fick tro vad de ville, men de behövde inte leva med Voldemort i närheten. Han styrde deras liv men de slapp träffa honom. De satte sig ner vid bordet och han funderade
"något vegetariskt" sa han och log mot Alfen, han hade precis som sin far blivit vegetarian "och en kladdkaka" sa han leende ![]()
15 mar, 2012 08:34 |
|
Borttagen
|
De fick sin mat och Xenia började genast att äta.
Hon var sånn fick hon inte mat, drogs hennes humör ner och hon fick huvudvärk. Villket gjorde humöret ännu värre, ingen ville vara nära henne då. Efter hon hade ätit kännde det genast bättre och hon kunde slappna av då hon inte behövde hålla humöret i styr. 15 mar, 2012 16:18 |
|
Cara Riddle
Elev |
Fai petade i maten, han mådde alldeles för illa för att kunna äta. han såg på Xenia och log mot henne
"känns det bättre? Jag vill inte att du ska bli grinig" sa han leende och tog en liten tugga av kladdkakan. Han hade huvudverk men antog att det var normalt efter blodförlust. han såg några andra elever komma in och de tvärstannade när de såg honom och Xenia och han la huvudet på bänken. Han orkade inte med folk som skulle viska och säga en massa strunt ![]()
15 mar, 2012 16:40 |
|
Borttagen
|
Xenia nickade och log.
- Bara huvudvärk, inget livshotande längre, sa hon med ett flin och såg på elevernasom kom in. De var Hufflare och hon trodde att de hette Anna, Peter och David. - Hej, Anna, Peter och David, visst heter ni så?, sa hon leende mot dem. De nickade förskräckt och tänkte vända om. - Vill ni också ha mat, det finns kvar av pajen, jag orkar inte äta upp allt, sa hon och trollade fram tre tallrikar och de satte sig en aningen motvilligt men ändå nyfiket. Xenia såg på dem, alla tyckte att Hufflare var korkade och fega, men hennes mor var det verkligen inte och inte de här heller, de hade satt sig vid deras bord, det skulle inte många våga. 15 mar, 2012 16:52 |
|
Cara Riddle
Elev |
"det var ju tur det. Nej det krävs nog en del för att bli av med dig" flinade han och var sen förvånad över att de faktiskt slog sig ner
"är du okej?" frågade tjejen som hette Anna och han lyfte blicken och såg på henne och log "ja, jag är bara lite trött" sa han vänligt och log "vi hörde nämligen ryckte om att du hade försökt...ta livet av dig" sa Dagid försiktigt och Fai såg inte på dem "jag vill inte prata om det" sa han lågt och eleverna skruvade på sig ![]()
15 mar, 2012 17:02 |
|
Borttagen
|
- Ibland kan man bara må dåligt, sa jag leende till dem.
- Men hur?, han får ju allt han vill ha, sa Anna förvånat. - Ja, det stämmer väll på sätt och vis, men tänk vilken som är hanns morfar, inte alltid så lätt att leva med, sa Xenia lätt och hon nickade. - Men du mår bra nu?, du gör inte om det va?, sa Peter och såg undrande på Fai. 15 mar, 2012 17:23 |
|
Cara Riddle
Elev |
Fai såg på dem och var förvånad över att de brydde sig
"jag klarar mig det har jag gjort sen jag var liten" sa han och tänkte på källaren "nej jag gör inte om det" sa han och såg på Xenia och log "är han så hemsk att leva med? Du är ju hans barnbarn skulle han verkligen göra något?" sa Anna "ja det är han och ja det gör han" sa Fai lågt och undrade om de kunde förstå. Voldemort styrde kanske mycket av deras liv men de träffade honom aldrig "men din mor då?" sa Peter "hon är den mest underbara person man kan tänkte sig, precis som Jezebel. De ställer alltid upp för mig" sa han leende "är Jezebel inte din far? Eller finns det nån annan anledning till att du inte kallade honom far?" sa David och Fai hade inte insett sitt missta förens det var försent "nej han är inte min riktiga far" sa Fai lågt "vem är?" frågade Anna och Fai bara stirrade rakt fram ![]()
15 mar, 2012 17:32 |
|
Borttagen
|
Xenia såg på dem, det här gick bättre än förväntat.
Honsåg sedan på Fai, ville hanatt hon skulleberätta? Men har man sagt A får man säga B. Xenia drog efter andan och såg på dem. - Fais riktiga far är Draco, Draco Malfoy, sa jag och såg allvarligt på dem. 15 mar, 2012 17:43 |
Forum > Quidditchplanen > När barnen gick i skolan och Voldemort hade vunnit.
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen