Knäpp översättning
Forum > Harry Potter > Knäpp översättning
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Ja det finns ju jättemånga namn som skulle kunna översättas
Tillexempel Fudge- kola (fast namnet kommer nog egentligen från to fudge, vilket man inte kan översätta som namn) Dumbledore- humla Slytherin- hasande Sen finns det dom namn som kanske borde ha ändrats som tex Morfin eftersom man associerar till läkemedlet 2 nov, 2011 10:49 |
|
mican00
Elev |
men lol! James potter är Jakob Potter på norska!
sirius black är sirius svaart! man skrattar ju ihjäl sig! men Dudley dursley äger! Dudleif Dumling! ![]()
2 nov, 2011 10:51 |
|
Borttagen
|
Ahah. ^ Smart x9
det är därför Dumbledore fick heta Humlesnurr. Fast jag tycker det låter 3509573409750347508 gånger bätter med Dumbledore x3 2 nov, 2011 10:52 |
|
mrfufnek
Elev |
Skrivet av Borttagen: Dragonskull: Ja det var VERKLIGEn tur.. Lixom: Hej! Jag heter Harry Krukmakare! XD Citronisglassen: Hahaha XD Ja , exakt.. Skrivet av mrfufnek: Jag är också halvnorsk Haha! Jag är till hälften norsk och till hälften svensk. Jag har så klart läst alla böckerna på både engelska och svenska. Sedan så tänkte jag på om jag skulle läsa dem på norska också. Det blev att jag läste en bok (fenixorden) för att se om de var bra på norska, snacka om att jag blev förvirrad! Höhö, fett ;D Jag kan norska men jag är lite bättre på svenska, jag bor ju i Sverige HÄR! PROUD TO BE A CRAFANGFRAN! 2 nov, 2011 10:55 |
|
Borttagen
|
^ Cooolt! x) Min mormor och morfar är normän, fast de har bott i Sverige länge. Mormor pratar helsvenska men morfar kan varken svenska helt eller norska så han pratar Svorska XD
2 nov, 2011 11:02 |
|
mican00
Elev |
Skrivet av Borttagen: ^ Cooolt! x) Min mormor och morfar är normän, fast de har bott i Sverige länge. Mormor pratar helsvenska men morfar kan varken svenska helt eller norska så han pratar Svorska XD lol Svorska! det har jag aldrig hört förut.... ![]()
2 nov, 2011 11:13 |
|
Borttagen
|
haha XD Det äger.. Min morfarr ääärrr grryyyymmm O_____O
2 nov, 2011 11:14 |
|
mican00
Elev |
2 nov, 2011 11:38 |
|
linnvendela
Elev |
Minerva McSnurp!!!x)
Jaha. 2 nov, 2011 11:41 |
|
Borttagen
|
^ Haha ja, det är SÅ fult XD
2 nov, 2011 11:41 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen