Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hijab

Forum > Off Topic > Hijab

1 2 3 4 5 6
Användare Inlägg
Amandan
Elev

Avatar


^ Vi tycker och tror olika helt enkelt och det får vi stå ut med.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F28.media.tumblr.com%2Ftumblr_ltc0jeaRGd1qlqgbzo1_r1_400.gif Min tumblr!

25 okt, 2011 21:06

Borttagen

Avatar


Skriver på ett enklare sätt då jag blandar ihop de riktiga namnen på sakerna..

Att ha slöja över hår och axlar har jag inget som helst problem med. Säker mer än 25 % på min skola har det. Däremot tycker jag att det är obehagligt när människor har heltäckande/så man endast kan se ögonen. Jag skulle inte vilja ha en lärare, läkare, eller liknande med heltäckande, för jag skulle helt enkelt tycka att det var för obehagligt. Och jag kan inte förstå varför man bär heltäckande. I accept it, of course, men jag är inte så insatt i religion eller varför man täcker hår och ansikte. Om någon som är mer insatt skulle förklara för mig så jag blir lite mer allmänbildad? :>

26 okt, 2011 07:17

childhoodlight
Elev

Avatar

+1


^ De anser att insidan är viktigare än utsidan, och de vill inte gå efter någon sorts ideal som får dem att bli osäkra i sig själva. De vill även inte exposera sig själva allt för mycket ^^

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F1bf78e6b3d2d7300daeeb5216ee65cb0%2Ftumblr_mg61lr0KgA1rcru73o1_500.gif

26 okt, 2011 07:45

Borttagen

Avatar


Skrivet av childhoodlight:
^ De anser att insidan är viktigare än utsidan, och de vill inte gå efter någon sorts ideal som får dem att bli osäkra i sig själva. De vill även inte exposera sig själva allt för mycket ^^


Jaha jo, då förstår jag. : )

26 okt, 2011 12:01

1 2 3 4 5 6

Forum > Off Topic > Hijab

Du får inte svara på den här tråden.