Inspirerade tatueringar?
Forum > Harry Potter > Inspirerade tatueringar?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Dobby, a free elf
Elev |
Skulle aldrig våga tatuera mig...
Nej, men kanske dödsrelikerna i nacken? Tror det. Hellu på er jag är en tråkig ocg ganska konstig person man gärna får muggleposta får då blir jag glad. 25 okt, 2011 21:40 |
|
Borttagen
|
Jag tror inte man skall läsa in för mycket i böcker. Om någon vill ha dödsätarnas märke som tatuering så betyder det att personen tycker att dödsätarna i Harry Potter är häftiga eller coola, inte att personen i fråga är nazist och tycker att folkmord är rätt.
Exempel: Jag har en tatuering som är en symbol för en vampyrklan i ett rollspel. Det betyder inte att jag vill vara en vampyr och tycker det är rätt att dricka oskyldigas blod, utan att jag tycker att den klanen är häftig i rollspelet. Skrivet av expelliarmus: ^ För att tatueringar innebär risker och när man väljer att tatuera sig tycker jag att risker är en stor del av det hela. Tråden behöver väl inte vara otrevlig för att man diskuterar risker? Jag skrev inte att tråden blivit otrevlig, bara att den var trevlig, men att det kändes lite för överdrivet med berättelser om folk som slitit bort sin egen hud. Jag har aldrig hört talats om något sådant och nästan alla jag känner har en tatuering av något slag. Tycker det är dumt att skrämma upp folk i onödan. 26 okt, 2011 14:52 |
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag skrev inte att tråden blivit otrevlig, bara att den var trevlig, men att det kändes lite för överdrivet med berättelser om folk som slitit bort sin egen hud. Jag har aldrig hört talats om något sådant och nästan alla jag känner har en tatuering av något slag. Tycker det är dumt att skrämma upp folk i onödan. Fast dessa personer skrev om riskerna, inte att det nödvändigtvis händer eller att majoriteten av de som har tatuerat sig faktiskt har råkat illa ut, eller som du skrev, slitit bort sin egen hud. Att man skriver sådant i den här tråden som handlar om tatueringar är på sätt och vis relevant, även fast det inte är exakt just vad trådämnet handlar om. Att skriva att det är riskfyllt att tatuera sig gjorde de ju inte för att skrämma upp folk, utan för att de skulle veta vad de KAN utsätta sig själva för. Så det är inte för "onödan", för misstag och olycksfall händer ganska ofta. :-) Sedan så förstår jag varför du utgår från ditt eget perspektiv när du skriver att "nästan alla jag känner har en tatuering av något slag" - men det kan inte användas som källa när det kommer till tatueringar i ALLMÄNHET. För det finns ändå en stor mängd människor som ångrar sig, som är allergiska eller som har blivit tatuerade med ett visst bläck som är oerhört farligt.
26 okt, 2011 15:02 |
|
Borttagen
|
Skrivet av childhoodlight: Så det är inte för "onödan", för misstag och olycksfall händer ganska ofta. :-) Sedan så förstår jag varför du utgår från ditt eget perspektiv när du skriver att "nästan alla jag känner har en tatuering av något slag" - men det kan inte användas som källa när det kommer till tatueringar i ALLMÄNHET. För det finns ändå en stor mängd människor som ångrar sig, som är allergiska eller som har blivit tatuerade med ett visst bläck som är oerhört farligt. Om man gör en tatuering som man ångrar så har man ju valt fel från första början, så det är nog upp till var och en. Vet man om att man är allergisk så gör man det inte och tror man att man är allergisk så testar man sig först. Utöver det finns det inte särskilt stora faror om man tatuerar sig hos en riktig tatuerare (en som är registrerad hos SRT). Dessa är noga med såväl hygien som kvalitet på bläck. Att olycksfall händer ganska ofta har jag svårt att tro, särskilt som det finns gott om registrerade tatuerar nu när det är såpass trendigt som det har blivit. 26 okt, 2011 15:23 |
|
childhoodlight
Elev |
Äh well, då har vi helt enkelt olika åsikter. Men jag menar, de har ju all rätt att diskutera om det då man faktiskt tar riskter, eller hur? ^^ Inga illa mot dig, jag accepterar dina åsikter och så :>
26 okt, 2011 15:25 |
|
Borttagen
|
Dödsrelikerna, Slytherins märke och Hogwarts märke C:
Nån av dom 3 >__> 26 okt, 2011 15:29 |
|
Borttagen
|
Tja, man tar risker när man går utanför dörren också, eller ställer sig i badkaret, eller går upp ur sängen.
Men jo, folk får väl prata om vad de vill. Fridens! 26 okt, 2011 15:29 |
|
expelliarmus
Elev |
^ Fast att gå utanför dörren och gå upp ur sängen är ju tyvärr nödvändigt ibland!
26 okt, 2011 15:33
Detta inlägg ändrades senast 2011-10-26 kl. 15:34
|
|
Borttagen
|
^
Varför pratar vi om risker? Livet är en risk 26 okt, 2011 15:34 |
|
expelliarmus
Elev |
26 okt, 2011 15:34 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen