Lunas Förälskelse [SV]
Forum > Fanfiction > Lunas Förälskelse [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
moii
Elev |
Vårt internet var palat innan, men det har fixat sig nu. Nu kommer Lite till
______________________________________ Kapitel 8 Luna visste inte vad hon skulle tro, var Draco verkligen seriös? Luna gick upp till slottet och läste lite i en ny bok. Den var helt okej, men den fick ändån inte Luna att sluta tänka på det där med Draco. Hon kunde ju alltid skicka en lapp och fråga, eller något. Så fort hon var nära Draco kom hon inte på ett enda vettigt ord att säga... Luna gick till stora salen när det nu ar middag, hon kastade en snabb blick åt Dracos håll, och han tittade tillbaka. Hon log svagt och han log tillbaka. Luna bestämde dig för att i kväll efter middagen skulle hon skicka en liten lapp med en uggla till honom. När hon hade ätit upp maten så skrev hon två brev. Ett till Draco och ett till Ginny. Luna funderade ett tag om hon skulle skriva något till Jane om det här, men nej, hon skickar bara till Draco och Ginny. Hon började med Dracos brev: Hej, var du seriös idag nere vid sjön? Menade du verkligen det du sa? /// Luna Luna läste det korta brevet flera gånger om, och tillslut skickad hon iväg de med en grå uggla. Sedan skrev hon ett längre brev till Ginny: Hej Ginny, har du det bra? Jag har det sådär, det funkar. Tänkte berätta om en konstig sak som hände innan idag, jag satt nere vid sjön och så kom Draco Malfoy (japp, du läste rätt) och sa förlåt. Jag vet inte vad jag ska tro, om det är ett dåligt skämt, fast han verkade ganska allvarlig. Vi ses när du kommer tillbaka, saknar dej, puss och kram från Luna Det räckte, hon behöver inte skriva allt i detalj. Hoppas att Ginny skriver tillbaka snart tänkte Luna när hon skickade iväg de andra brevet med en brun uggla som glatt flög iväg. Senare på kvällen låg det två brev på Lunas säng... ~Min tumblr~ Klicka HÄÄR för att se min och min kompis HP-parodi! 6 aug, 2011 23:23 |
|
mine
Elev |
6 aug, 2011 23:27 |
|
Borttagen
|
mer
6 aug, 2011 23:50 |
|
Sky.
Elev |
Håller med, det skulle vara jättesöta tsm. Anyway mooore! 7 aug, 2011 10:34 |
|
Lily Evans
Elev |
Mer =D
"A true friend is someone who says nice things behind your back." 7 aug, 2011 16:25 |
|
Josie Malfoy
Elev |
iii!!! mer, och ja, de skulle vara hur söta som helst ♥.♥
Be who you are and say what you feel because those who mind don't matter and those who matter don't mind. 7 aug, 2011 16:54 |
|
:WP:
Elev |
Awesome asså!
7 aug, 2011 17:17 |
|
moii
Elev |
Kapitel 9
Luna öppnade först det översta brevet. Det var från Ginny. Hon rev upp det och läste det: Hej Luna, jag saknar dej också! Det där du berättade låter inte som Draco Malfoy... Jag berättade för Ron, Harry och Hermione. Hoppas att det är okej? Dom tyckte det lät helskumt, men Malfoy har faktiskt vart lite konstig på sistone, inte så elak som han brukar sa dom. Massor med pussar och kramar från Ginny Luna tittade tomt på brevet. Hade Draco vart konstig? Vart snällare... Det låter inte likt honom. Hon kom på att hon hade ett brev till att öppna, och rev upp det snabbt i ren iver. Luna läste brevet flera gånger om, men hon förstod inte för det. Ja, det gjorde jag. Jag vet att det inte är likt mig. Men har kommit på en sak. Förlåt för allt jag har sagt, jag har egentligen aldrig menat något av det som jag har sagt... ///Draco Luna förstod ingenting, hon tänkte länge på allt. Men tillsluta gick hon och la sig. Nästa morgon vaknade Luna sent. Hon bytte om och sprang in i stora salen, så att hon hann äta innan frukosten dukades bort. PANG! Luna ramlade baklänges på rygg och satte sig upp. Hon tittade omkring sig och såg några Slytherin Elever skratta åt henne. Hon tittade framåt och såg Draco ligga där, lika förvånad som hon själv. Dom måste ha krockat. Luna ställde sig upp och skulle gå, när en Slytherin elev ropade: -Ser du inte ens var du går Lollan?, Flera Slytherin elever skrattade. Luna tittade ner och hörde någon säga något annat. -Äh, lägg ner!, Sa Draco till försvar. Alla Slytherinare gick genast där ifrån och lämnade Luna och Draco kvar... ~Min tumblr~ Klicka HÄÄR för att se min och min kompis HP-parodi! 7 aug, 2011 18:29 |
|
Sky.
Elev |
Det är såå bra. Måste har meeeer!
7 aug, 2011 18:31 |
|
:WP:
Elev |
ååå!
7 aug, 2011 18:48 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen