Marina Granger vs Piggelino(Privat)
Forum
> Quidditchplanen
> Rollspel
> Marina Granger vs Piggelino(Privat)
|
Borttagen
|
Alla apploderar när spelarna kommer ut på planen. Jag hittar Rebecka och ropar hennes namn. Måste det bara gå bra för henne!
20 okt, 2015 06:21
|
|
Borttagen
|
Spelet kan börja! Madam Hoch kastar iväg bollarna och jag susar snabbt efter klonken. Jag får tag i klonken och susar mot målstolparna. Två Slytherinare susar bredvid min sida. De puttar mig emellan sig som en boll. Tillslut fintar jag dem och flyger mot målet. Målet kommer närmare och jag siktar. Mål!
20 okt, 2015 06:25
|
|
Borttagen
|
Jag skriker mig nästan hes. Rebecka tar bollen direkt och gör mål! Helt otroligt! Hon får bollen igen! Jag sitter och studsar upp och ner på sätet
20 okt, 2015 06:28
|
|
Borttagen
|
Jag har bollen! Och jag har fixat ett mål. Jag susar närmare målstolparna. Men då skjuter en av Slytherins dunkare iväg en boll mot min arm. Jag tappar bollen och en brännande smärta skjuter upp i armen. Jag har blivit riktigt sur nu. Så jag susar efter klonken igen.
20 okt, 2015 06:31
|
|
Borttagen
|
- Kom igen Rebecka! vrålar jag.
- Shit hon är ju jättebra! säger Alex plötsligt.
Jag hade helt glömmt bort honom!
- Ja jag vet! log jag och vände mig mot honom. Jag är deremot ett hopplöst fall! Hon försökte lära mig spela quiditch i hennes trödgård men det resulterade i a¨tt jag råkade krossa deras fönsterrutor med en enda boll!
Vi skrattade lite lätt. Jag tog prövande hans hand.
20 okt, 2015 06:36
|
|
Borttagen
|
Jag är helt inne i spelet nu. Allt runtomkring mig blir suddigt och vrålet från publiken blir ett dån. Det ända som finns i världen är jag och klonken. Jag susade fram mot jagaren i Slytherins låg och puttar till honom samtidigt som jag tar klonken. Jag passar till Chang som gör mål. Tjugo noll till Ravenclaw!
20 okt, 2015 06:40
|
|
Borttagen
|
Rebecka gör mål efter mål. Sen höjs vrålen. Jag ser mig omkring. Alex pekar mot en av spelarna. Kvicken!
- Ja!!! Vi vann! Jag slår armarna om Alex.
20 okt, 2015 06:43
|
|
Borttagen
|
Jag ler när jag kommer ner på marken. Madam Pomfrey springer direkt fram till mig. Jag tittar ner på min arm. Den ser ut som om någon har mosat den. Jag får kväljningar och madam Pomfrey leder mig till sjukhusflygeln.
20 okt, 2015 06:45
|
|
Borttagen
|
Alex ler och tar min hand. Sen ser jag hur Rebecka går till sjukusflygeln med madame pomfrey.
- Kom. VISKAR JAG och vi springer efter.
20 okt, 2015 06:58
|
|
Borttagen
|
En brinnande smärta skjuter upp i armen varje gång någon stöter till den. Mina ögon tåras lite och madam Pomfrey ökar takten.
20 okt, 2015 07:00
|
Du får inte svara på den här tråden.