D.A:s rollspel
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > D.A:s rollspel
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Jag kramar snabbt om mamma och pappa. Jag blev otroligt glad när jag hörde ljudet av tåget. Sommarlov var inget att ha. Fulla med svek, att mamma och pappa aldrig stannade på samma ställe mer än en vecka. Eric var min familj, ingen annan. Mamma och pappa var aurorer och tyckte att jag också skulle bli det. Eric tog min koffert. Han rusade på tåget och jag kom efter. Eric erbjöd mig att sitta med hans vänner men jag ville sitta ensam, jag gör alltid bort mig när andra är i närheten. Tyvärr var de flesta upptagna. Men till slut hittade jag en tom vagn och försöker samla mig men börjar gråta. Ska det bli som förra året. Att jag är utstött. Att jag är ensam. Jag ryser. Men till slut samlar jag mig. Snart säljs godis, jag köper tre chokladgrodor som vanligt.
19 sep, 2015 08:55
Detta inlägg ändrades senast 2015-09-19 kl. 09:13
|
|
Borttagen
|
Jag skickade igenom James igenom spärren. Sedan sprang Harry och Albus igenom spärren tillsammans och kort därefter sprang jag och Lily. James hade redan börjat gå mot tåget. Albus stod kvar vid Harry. Jag kollade kärleksfullt på dom och vände sedan för att hjälpa James upp med sin koffert på tåget. Harry och Albus kom springandes efter. Jag gav James en kram och vände mig sedan om för att krama Albus.
"Kom ihåg, det spelar ingen roll vilket elevhem du hamnar i, Albus. Vi älskar dig ändå." Harry stod på huk vid Albus och såg honom in i ögonen. Jag kollade lite på Harry och han reste sig upp och gav mig en blick som sa jag-berättar-sen. Lily stod bredvid oss med armarna i kors och stampade argt i marken. "Lily, vad är det, gumman?" frågade jag henne. "Jag vill också till Hogwarts!" muttrade hon surt. "Men du kommer att börja där nästa år!" svarade Harry henne leende. Tåget tjöt och började åka längs spåret. Vi vinkade glatt åt tåget, där James och Albus satt någonstans just nu. Vi började gå tillbaka till bilen för att köra hem. 19 sep, 2015 09:01 |
|
Shadow of hope
Elev |
Skrivet av Borttagen:
namn: Luna Lovegood Utseende: tjockt, lockigt, ljusblont och långt hår, mörkbruna, stora ögon med svarta ögonfransar. blek, 165cm och smal. ålder: 15. familj: pappa, Lorcan Lovegood(han hette ju egentligen Lorcan Scamander, men valde att byta till sin mammas namn, lovegood... säger vi.) Mamma, Viktorie Lovegood (född weasely). Tvillingsyster Molly Lovegood. Uggla, Belvina men kallas Bev. Elevhem:Ravenclaw Favorit formel: Expecto Patronum. Personlighet: Snäll, och relativt lugn, Påhittig. Har nästan lika ljus röst som luna lovegood och försöker likna henne i mycket. plugghäst, blir sällan riktigt arg.SMART! Patronus: Rådjur. Övrigt: Tror jag är ledare i DA med marina granger... Samlar på chokladgrodekort och brev växlar med min farmor, Luna. Älskar min Syster, som Fred och George, men inte lika busiga Jag kan tyvärr inte va din tvilling men jag är din kusin för min pappa är Lysander Scamander!
19 sep, 2015 09:09 |
|
Borttagen
|
-Det är väl klart att du kan, säger jag leende.
- Tack! Säger tjejen. - Vad heter du? - Hermione. Hermione Granger. Vad heter du? - Miu. - Coolt namn. Vilket elevhem? - Gryffindor. - Jag går i Ravenclaw. Det kommer två personer till snart. Nea och Freddy ifall du inte har något emot det. Hon nickar och min blick fäster sig vid en bok om talmagi som jag omedelbart slår upp och börjar sträckläsa. Landskapet utanför är täckt av gröna ängar. Vi måste vara vid Hogwarts nu. Jag tar på mig Hogwarts klädnad och Miu gör likadant. Då kommer två personer in. Freddy och Nea. - Som jag har väntat! Var har ni varit? Utbrister jag. - Jagat godis vagnen, flinar Freddy och vi brister ut i gapskratt. 19 sep, 2015 09:32
Detta inlägg ändrades senast 2015-09-19 kl. 11:16
|
|
Lele
Elev |
Godsvagnen kommer. "Vill du ha något från vagnen?" frågar hon som drar den. "Ja tack. Jag vill ha fem chokladgrodor och ett paket Bertie botts bönor" säger jag. "Det blir 2 galleoner" säger tanten (okej jag vet faktist inte hur mycket det kostar så kom bara på ett pris). "Okej" säger jag och börjar rota i min koffert. Var kunde jag ha lagt pengarna. "Accio mina pengar" mumlade jag. Min pengar flög upp brevid kofferten. Jag räckte fram 2 galleoner och fick mitt godis. Jag åt snabbt upp godiset och jag orkade inte kolla vilka kort jag hade fått. Jag tittade ut genom fönstret och såg att tåget var nära Hogwarts. Jag tog fram min klädnad och bytte om.
Mama, kudos for saying that. For spilling.
19 sep, 2015 09:41 |
|
Borttagen
|
Hittade ni den då? Frågar jag Freddy
- Nej tyvärr svarar Freddy - Om ni hade kommit hit lite tidigare så hade ni fått godis den åkte förbi för ett tag sedan sa Hermoine - Attans vi missade den precis heller hur? Sa Nea - Japp sorry svarade jag Vi kände ett kraftigt ryck och trillade nästan omkull men vi alla visste vad det betyder vi var framme. 19 sep, 2015 09:46 |
|
Lele
Elev |
Jag kände att tåget stannade och reste mig upp. Jag gick ut från kupén och fortsatte genom tåget. När jag kommit en bit så kom jag på att jag glömde mina saker i kupén. Jag springer tillbaka och tog min saker och går sedan ut ur kupén igen. Det var väldigt tomt på tåget nu. Jag börjar springa för att komma i tid till vagnarna men självklart så följs traditionen att jag kommer försent till vagnarna för att jag glömt något och när jag äntligen kommer ut från tåget så har dom åkt. Jag börjar långsamt gå upp mot slottet. När jag kom fram så var det några som inte hade gått in än så jag fattade att jag inte var sen ändå. Jag sprang den sista biten och när jag kommit in i slottet så fortsatte jag springa in i stora salen och satte mig vid Hufflepuffs bord.
Mama, kudos for saying that. For spilling.
19 sep, 2015 10:07 |
|
Shadow of hope
Elev |
Jag gick ut ur kupéen och fortsatte framåt med min koffert svävande bakom mig. Jag gick ut ur tåget och fram till en testral.
-Hej tjejen kan du ta mig till Hogwarts?, frågade jag henne innan jag satte mig i vagnen. Strax efter det så var vi framme vid hogwarts och jag klappade testralen och gav henne ett äpple innan jag fortsatte in i stora salen och satte mig vid Slytherin bordet
19 sep, 2015 10:29 |
|
Borttagen
|
Jag skyndade ut ur tåget. Jag blev varm när jag såg det stora slottet torna up sig framför mig. Jag skyndade bort mot testralerna. Jag hade sett de hela mitt liv, jag hade sett min tvillingsyster dö, jag rös. Jag hoppade på en vagn. Inne i vagnen satt tre tjejer som hette Miu Freddie och Hermione. Vi småpratade lite. När vi kom fram skyndade jag mig till Hufflepuffs bord.
19 sep, 2015 10:54 |
|
Borttagen
|
Jag ser inte testralerna men jag vet att de finns där. Hur mångs gånger har jag och Draco tjatat på mormor för att höra historien om när de flög till ministeriet med hjälp av testraler
Hogwarts tinnar och torn tornar majestätiskt upp. Jag ser Rawenclaw tornet och min uggla Polly som jag fick av Harry piper förtjust. Freddy och Nea ler mot mig och jag ler tillbaka. Freddy och jag är sysslingar och Nea och jag är bra vänner. Men var är Luna? Vi brukar umgås med henne. Rubins ögon är glansiga. Jag vet att hon inte har det så bra hemma. 19 sep, 2015 11:12 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen