Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

PRS Fullblodsnimbus & Piggelinisen!

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS Fullblodsnimbus & Piggelinisen!

1 2 3 ... 5 6 7 ... 17 18 19
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Hailey

"Hailey, gissa!"
Katie kom springande mot mig i korridoren.
Utan att vänta på svar fortsatte hon:
"Harry är avstängd, och JAG ska spela sökare i ett är'"
"Men åh vad kul!" Utbrast jag.
Hon kramade om mig och vi skrattade tillsammans. Men jag kunde inte riktigt känna mig glad.

12 aug, 2015 21:08

Detta inlägg ändrades senast 2015-08-12 kl. 23:15
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


(Hahah! xD Jag kanske ersätter Harry .. )

Katie:
Nästa vecka:
Så var det Quidditchmatch. Vi skulle spela mot Slytherin. Jag gick ut på planen med de andra och flög ett par varv på Harrys Åskvigg och njöt i fulla drag. Jag testade att släppa båda händerna och det funkade bra. Jag flög ner till marken och såg kvicken släppas loss. Visselpipan ljöd och spelet drog igång. Jag flög högt upp i luften för att ha bättre syn över planen. Efter några minuter så fick jag syn på en gyllene boll ungefär vid Georges fot. Jag dök ner mot den och fick lägga mig platt på kvasten för att inte slå huvudet i hans fot. Hur det gick till vet jag inte men, jag svalde kvicken. Jag flög ner till marken och ställde mig där. Jag la kvasten åt sidan och kände hur kvicken kom upp. Jag fångade den i händerna och höll glatt upp den i luften.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fcdn.playbuzz.com%2Fcdn%2F5248c3f0-0f3c-4611-8c86-e0c94d5c7b49%2Fcd7db832-551a-4c8f-b5f8-125f638658cd.gif

Det hördes spridda skratt och "Eoww!" från läktaren. Jag såg Harrys ansikte bland personerna på läktaren, han hade fått ett skrattanfall och höll sig om magen. Bredvid honom satt ermione och Ron, i skrattkramper de också.

12 aug, 2015 21:30

Detta inlägg ändrades senast 2015-08-12 kl. 23:29
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Hailey

Efter quidditchmatchen såg jag knappt en skymt av Katie. Gryffindors slagmän hade hissar henne flera gånger och burit iväg med henne till hela elevhemmets jubel.
"Det där gick ju inte så bra."
Jag vände mig om och fick syn på Draco som stod bakom mig på läktaren. Han hade inte bytt om från sin quidditch mundering och var lerig på knäna.
"Jag..."
Rösten bröts och han kom närmare.
Jag backade instinktivt och lade armarna i kors.
"Hur... Hur kunde du göra så mot mig?" Sa jag skakigt.
"Vad menar du?" Sa han undrande.
"Jag såg er. Du och Parkinson. Jag såg er!"
"Vad..?"
"I korridoren utanför trollformelläran!"
"Hailey, det är inte som du tror!"
"Det struntar jag i! Jag vet vad jag såg!"
Jag backar några steg till. Men det finns ingen läktare där.
(Ändrade bara mitt förra inlägg så läs de
t först!)
Edit: förlåt! Såg inte att det var Hufflepuff dom spelade mot! Men det får vara så nu, det har ju ändå inget med matchen att göra xD)

12 aug, 2015 23:22

Detta inlägg ändrades senast 2015-08-12 kl. 23:24
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Harry kom in i omklädningsrummet. Min tröja var halvvägs ner över magen men jag drog snabbt ner den.
"Heej!" Jag log mot Harry.
"Hej, snyggt fångat haha!" Harry flinade mot mig och kysste mina läppar.
"Haha!" Jag skrattade till och rättade till kjolen och gick sedan ut ur omklädningsrummet med Harry strax bakom mig.
Har ändrat så vi spelar mot slytherin

12 aug, 2015 23:24

Detta inlägg ändrades senast 2015-08-12 kl. 23:30
Antal ändringar: 2

Borttagen

Avatar


Okej

Hailey

Hans besvärjelse kommer så snabbt att jag knappt hinner blinka.
Han höjer trollstaven en bit och viftar lite med den så att min kropp åker mot honom. Jag landar mjukt i hans armar. Och kan inte hjälpa längtan jag känner efter honom.
"Det var nära" säger han uttryckslöst. "Jag vet hur det såg ut, men vi pratar mer om det sen. Det är middag nu, vi har uppehållsrummet för oss själva."
Jag nickar till svar och låter honom bära in mig i slottet. Jag känner mig liten i hans armar, men det känns ändå så rätt. Först då märker jag att mina kinder är våta av tårar.

12 aug, 2015 23:28

Borttagen

Avatar


Jag går upp till matsalen. Eleverna från Gryffindor jublar när jag går in medans några Slytherinelever skrattar hånfullt åt mig. Jag går in och sätter mig bredvid Hermione i salen.
"Hej!" Hermione ger mig en kram.
"Hej!" Jag ler stort mot henne.
"Älskade ditt sätt att fånga kvicken, haha!" Hon skrattade och jag skrattade med.
"Jaa, lite udda.." Fred och George Weasley flinade mot mig.
Harry kom och satte sig på den tomma stolen bredvid mig. Folk tittade så fort han kom i närheten av mig och den här gången fick dom vad de ville se. Jag kysste Harry passionerat och visslingar hördes från de olika borden. Till och med några från Slytherin.

12 aug, 2015 23:38

Borttagen

Avatar


Hailey

Draco satte ner mig i en soffa och satte sig bredvid. Han slog armarna om mig, och åter igen kände jag det välbekanta pirret djupt inom mig av hans beröring.
"Det du såg- Mig och Pansy- var bara ett stort misstag. Alltså, hon tryckte upp mig mot väggen och så..."
"Jag vill inte höra dina ursäkter" sa jag och såg honom i ögonen.
"Men Hailey, du måste förstå att..."
"Hörde du vad jag sa? Gjort är gjort, så enkelt är det!"
"Men vad skulle jag gjort åt saken?"
Han började låta smått irriterad, vilket oroade mig starkt.
"Du skulle ha puttat undan henne, sen skulle du slagit henne sådär som tjejer brukar slå sina otrogna pojkvänner, sen skulle du letat rätt på mig och talat on vad som hänt direkt."
Ett långsamt leende spred sig över hans ansikte när han förstod att jag inte var seriös. Han började pilla med mitt hår som han alltid gjorde innan han kysste mig, och sen kände jag äntligen den mjuka beröringen av hans läppar mot mina. Jag slog armarna runt hans hals och kysste honom mer intensivt.
"Jag älskar dig" mumlade han mellan
kyssarna, och jag kände att han log.

(Sorry men jag måste sova nu om du lägger ut en till del kan jag skriva en punkt eller ngt och redigera imorgon

12 aug, 2015 23:47

Borttagen

Avatar


Efter maten så smög jag och Harry (inte obemärkta, suck.. xD) ut ur matsalen och upp till uppehållsrummet. Vi satte oss i soffan och kysstes. Jag släppte honom ur kyssen, tog tag i hans hand och gick ut på det tomma utrymmet på golvet. Jag tog hans händer och började dansa (https://www.youtube.com/watch?v=DFe0OR-Vaww) och han log. Vi började att dansa och han log. Jag lade kinden mot hans axel och han dansade försiktigt runt med mig.

PS. När jag såg det här videoklippet (https://www.youtube.com/watch?v=DFe0OR-Vaww) så önskar jag att det var Harry och Hermione.. Ehh, bort med Ron, shipar Harry och Hermione nu istället! Cx

12 aug, 2015 23:56

Detta inlägg ändrades senast 2015-08-13 kl. 00:00
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Keep on writing blubb blubb blubb

Hailey

När vi tillslut drog oss ifrån varandra, men bara för att hämta andan. Jag passade på att lägga upp mitt ben över hans så att jag satt halvt över honom innan jag pressade läpparna mot hans igen. Han smekte mitt hår ner läns halsen och jag rös i hela kroppen.
"Vem har du tränat med?" Sa han retsamt och log stort mot mig.
"Ingen faktiskt."
Jag kysser honom igen innan han börjar säga något igen.
"Tro mig, Hailey. Jag har kysst många söta flickor, men varje gång jag kysser dig känns som den första" säger han dramatiskt.
Jag skrattar och knuffar till honom.
"Hörru, spara lite på det där va. Jag lär behöva det senare."

12 aug, 2015 23:57

Detta inlägg ändrades senast 2015-08-13 kl. 00:21
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Jag lyfte huvudet från hans axel och han snurrade runt mig. Jag skrattade och sedan snurrade han in mig i sin famn och kysste mig. Jag kysste honom tillbaka och njöt i fulla drag. Harry la armarna om min midja och jag flyttade upp händerna så att de låg om hans hals. Vi fortsatte att kyssa varann och svängde försiktigt runt lite på mattan samtidigt. Harry tog mig och svängde bort till soffan och han la mig försiktigt ner. Jag log lite och pillade lite på soffans mönster. Harry la sig ovanpå mig (låter kanske weird ehe..) och kysste mig sakta.
Oki, natti! Ska också sova nu ♥

12 aug, 2015 23:58

1 2 3 ... 5 6 7 ... 17 18 19

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS Fullblodsnimbus & Piggelinisen!

Du får inte svara på den här tråden.