PRS mellan PhoSho och Hermone Puddlemere♡
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS mellan PhoSho och Hermone Puddlemere♡
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Phosho
Elev |
Lily
- Lily såg att Alli blev besviken och skulle precis säga något tröstande när något träffade henne i bakhuvudet. Hon kved till och gnuggade sitt bakhuvud. En sten! Hon kände ilskan kom strömmande och reste sig så hastigt upp att stolen välte och flera hoppade förskräckt till. Det var flera år sedan hon blivit så här arg. Hon sprang fram till fönstret och slet upp det. "Vem.... kastade.... Den där.... stenen!?!" Röt hon ut genom fönstret. Hon såg i ögon vrån hur Cedric reste sig upp för att lugna ner henne, men professor Flitwick höll honom tillbaka. Istället gick han fram till henne och sa "Miss... Miss Verandi, skulle inte du kunna komma tillbaka och fortsätta med arbetet?" Hon vände sig om och log mot honom och sa med läskigt silkeslen röst: " Såklart jag ska, Proffessorn, jag måste bara fixa några saker först" sa hon och kavlade upp armarna. Professor Flitwick fann det klokast att bara gå och sätta sig igen. "Reparo" mumlade hon och riktade staven mot fönstret. Fönstret lagade sig genast och hon vände sig om och riktade staven ut genom fönstret, mot personen som kastat den - en slytherinflicka som hon var ganska säker på hette Malfoy- och sa tyst, så att ingen skulle höra: "Tarantallegra". Hon såg hur Malfoy's fötter okontrollerat började dansa och hon log nöjt och gick tillbaka till Alli. "Så, kom igen. Vi fortsätter!" Sa hon med sitt vanliga tonfall och log ett riktigt leende. Maybe life should be about more than just surviving. Don’t we deserve better than that? 6 aug, 2015 16:52 |
|
Borttagen
|
Mina ben dansade av sig själv!
Hjälp! Jag dansade in i hallen och alla stirrade och skrattade åt mig. Jag dansade in i mitt sovrum och la mig i sängen och grät. 6 aug, 2015 18:41 |
|
JossiMarauder
Elev |
Alli gick fram till fönstrt och skrattade åt Malfoy.
"Snyggt gjort!" Sa jag till Lily. So bury me as it pleases you, lover. At sea, or deep within the catacomb 6 aug, 2015 19:11 |
|
Phosho
Elev |
Lily
- "Tack så mycket!", sa Lily glatt, "men jag borde nog inte gjort så... Hon kanske blev ledsen" Resten av lektionen gick snabbt. Alli fick snabbt kläm på Avis-förtrollningen och Lily njöt av att se kanariefåglarna flyga runt i rummet. Stackars Ari som måste hålla på med läxor... Men Lily var lycklig. Hon hade fått en ny vän och när lektionen var slut så sa hon till Alli: "Hejdå Alli! Och du, förresten, hälsa din vän Sam från mig! Han verkar trevlig." Sedan gick hon leende ner i fängelsehålorna och när hon kom in i uppehållsrummet struntade hon i att Cedric försökte fånga hennes blick utan gick och skrev ett meddelande till Arrianne. "Hej Ari! Hur har dagen varit? Har du många läxor? Jag har blivit vän med Alli Sand (tror jag, iallafall) och jag undrar om vi skulle kunna gå till Hogsmeade med dem nästa helg? Kan fråga dem nästa lektion. Kram Lils." - Arrianne - Arrianne var fullkomligt utmattad. Hela eftermiddagen hade hon gjort läxor och dessutom hade hon haft straffkommendering hos Quirell eftersom hon glömt läxan. Att rensa Grindylogg-burar var inte det roligaste precis. Hon Samlade ihop sina pergament, sina böcker och allt annat krafs hon hade och lämnade biblioteket och gick utmattad ner till uppehållsrummet. Hon gick direkt in i sovsalen, kastade ner sakerna i kofferten och slänge sig på sängen. Plötsligt hörde hon att någon grät i sängen bredvid hennes. Hon satte sig upp på sängen. Under en filt låg någon och i fotändan sprattlade något. Nästan genast förstod hon vad som hade hänt. Hon drog undan filten och under den låg Lou Malfoy, med tårdränkt ansikte och ihärdigt dansande fötter. Arrianne riktade trollspöt mot fötterna och sa tydligt: "finite incantatem!" Fötterna slutade dansa och Arrianne böjde sig ner på huk så att hon kom i jämnhöjd med Lou's ansikte. "Men Malfoy, vad har hänt?" Frågade hon mjukt. Maybe life should be about more than just surviving. Don’t we deserve better than that? 6 aug, 2015 21:03 |
|
JossiMarauder
Elev |
Alli var glad. Hon hade blivit vän med Lily, så hon kanske hade en chans på Diggory iallafall?
Hon sprang ner för trappen och mötte Sam i entrén. So bury me as it pleases you, lover. At sea, or deep within the catacomb 6 aug, 2015 22:05 |
|
Phosho
Elev |
! Det här är ingen del av rollspelet!
- Eftersom Jag rollar som både som Arrianne och Lily (mest Arrianne) tänkte jag dela med mig av Lily's biografi eftersom alla andra har en biografi. Mall: Förnamn: Lily Efternamn: Verandi Utseende: Axellångt, mörkrött hår, stora grön-blå ögon, ljus hy. Otroligt söt och väldigt populär (mest bland pojkar). Blodsstatus: halvblod Familj: Mamma Susan, Pappa Jakob, storasyster Verneder (sjunde året), Tvillingarna Demande och Jake (femte året). Har en katt vid namn Sybbie. Bakgrund: Hennes mor och far är immigranter från Italien. De flyttade till England samma år som Lily föddes och hela hennes släkt bor kvar där. Hennes bästa vän Arrianne bor hemma hos henne. Ålder: 14 år (fjärde året) Trollstav: 13 tum, ekträ, böjlig, viliehår som kärna. Patronus: Elefant Animagus: Ja (!), En havsörn. Elevhem: Hufflepuff Favoritämne: Trollformellära, trolldryckskonst Hatämne: Inget Personlighet: Lily är en väldigt söt flicka och är ovanligt vänlig mot alla hon möter, och är därför väldigt omtyckt och populär. Hon är också väldigt begåvad och tycker om och har lätt för att lära. Hon är modig och har många vänner, men den ända hon verkligen tyr sig till är hennes bästa vän Arrianne Peters, och de delar rum sedan Arriannes familj försköt henne och hon flyttade in hos Verandi's. Trots att hon verkar helt perfekt har även hon några dåliga sidor - hon har exempelvis väldigt svårt att stå emot imperiusförbannelsen, som hennes smått galna pappa testat på henne många gånger. Hon har otroligt lätt att skada sig sedan hennes pappa flera gånger råkat få henne allvarligt skadad under inflytande av imperiusförbannelsen. Övrigt: hon är väldigt populär bland pojkar och en av dem som gillar henne allra mest är Cedric Diggory - dock vet hon inte riktigt hur hon känner för honom. Maybe life should be about more than just surviving. Don’t we deserve better than that? 7 aug, 2015 11:15
Detta inlägg ändrades senast 2015-08-23 kl. 10:34
|
|
Borttagen
|
"Varför bryr du dig?" Fräste hon upp i ansiktet på Arriane
7 aug, 2015 18:08 |
|
Phosho
Elev |
Arrianne
- "Hörru du! Här försöker man vara snäll men vad är tacken? Lily gjorde rätt i att förtrolla dig, det förstår jag nu!" Arrianne reste sig upp så snabbt att Lou inte hann reagera. Hon var så arg och orden bara forsade ut ur munnen. Med en sista rasande blick lämnade hon sovsalen. Hon satte sig ilsket ner i en fåtölj i uppehållsrummet. Plötsligt kom en uggla farande genom fönstret. Rumblebuffin! Och han hade en lapp med sig! Arrianne hoppade upp och knöt snabbt bort pergamentstycket från ugglans ben. Det var från Lily! "Hej Ari! Hur har dagen varit? Har du många läxor? Jag har blivit vän med Alli Sand (tror jag, iallafall) och jag undrar om vi skulle kunna gå till Hogsmeade med dem nästa helg? Kan fråga henne nästa lektion. Kram, Lils" Arrianne blev så glad av att höra nyheten om att Lily och Alli Sand blivit vänner att hon genast rev ett hörn av Lily's pergament och skrev ett "ja!". Hon knöt fast det runt Rumblebuffins fot och sedan flög han iväg. Maybe life should be about more than just surviving. Don’t we deserve better than that? 7 aug, 2015 18:51 |
|
Borttagen
|
Jag grät. Varför gjorde jag så mot henne? Hon försökte hjälpa mig.
7 aug, 2015 19:54 |
|
Phosho
Elev |
Arrianne
- När Rumblebuffin varit borta en stund började hon känna sig trött och smög så försiktigt hon kunde upp till sovsalen. Hon gick in till toaletten och borstade tänderna och bytte om och sedan kröp hon försiktigt ner i sin säng och drog på sig täcket. Maybe life should be about more than just surviving. Don’t we deserve better than that? 7 aug, 2015 21:16 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS mellan PhoSho och Hermone Puddlemere♡
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen