Vad är det ni gillar med hp?
Forum > Harry Potter > Vad är det ni gillar med hp?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Salazar1
Elev |
23 dec, 2011 22:08 |
|
Solkatten
Elev |
J.K Rowling är den bästa författaren någonsin! HP kommer HELT KLART bli en klassiker i framtiden
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 23 dec, 2011 22:17 |
|
joel9324
Elev |
Skrivet av Solkatten: J.K Rowling är den bästa författaren någonsin! HP kommer HELT KLART bli en klassiker i framtiden HON MÅSTE VINNA NOBELLPRISET I LiTERATUR!!!
23 dec, 2011 22:20 |
|
themarauder
Lärare |
23 dec, 2011 22:24 |
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av joel9324: Skrivet av Solkatten: J.K Rowling är den bästa författaren någonsin! HP kommer HELT KLART bli en klassiker i framtiden HON MÅSTE VINNA NOBELLPRISET I LiTERATUR!!! ELLER HUR!!! "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 23 dec, 2011 22:26 |
|
melle-hjrta
Elev |
Skrivet av Kintsugi: Magin, tanken att få resa iväg och studera på häftig skola, intresset för sporten Quidditch, karaktärerna, världen som jag inbillar mig finns på riktigt! osv. Böckerna är fantastiska och det finns så mycket man kan ta till sig! Man stöter på en annorlunda kultur (för Storbritannien och Sverige fungerar ju inte likadant) och kan lära sig mycket om mytologi. Haha, sen blir man bra på amtematik också för man vill ju bevisa snedsteg som Rowling gjort samt övertyga folk om att en del situationer faktistk går ihop oavsett hur ologiskt det än låter! håller med dig HP är helt enkelt bäst, fantasin, Diagon gränden, Hogsmead, Hogwarts, Kråkboet, ALLT! Det är en fantastisk värld, och utan J.K Rowling hade vi inte kunnat uppleva Harry Potter's fantastiska värld, vi hade inte kunnat läsa om pojken som överlevde, eller hans vänner. Vi hade inte kunnat läst om kampen mot Voldemort! Det känns som att när man läser att någon i Harry Potter dör, så förlorar man en vän! Så verkligt är det, och det är J.K Rowling som har fått det att bli så verkligt. Det är henne vi ska tacka! Utan henne skulle inte böckerna stå i min bokhylla just nu, utan henne hade inte mugglarportalen funnits, eftersom att själva sidan handlar om HP! Jag är glad över att hon helt plötsligt bestämde sig för att skriva en bok! ♥ ♥ ♥ 23 dec, 2011 23:27 |
|
Långstrumpa
Elev |
gillar att det är så "mysmagiskt" ^^
23 dec, 2011 23:27 |
|
Freja
Elev |
Allt, och det är ju spännande med magin
Everything is Dramione and nothing hurts. 24 dec, 2011 14:13 |
|
Borttagen
|
Pfft. det finns inget dåligt med Harry Potter-böckerna. Jag älskar quiddicth, handlingen, karaktärerna, namnen, formlerna, typ allt! Men du sa HP och det kan betyda filmerna också... Det finns dåliga saker med filmerna, som till exempel att Daniel Radcliffe (och flera andra) inte passar bra som personerna (okej, det kanske var svårt att hitta nån som passade PERFEKT, men de ser feeeel ju!), att de gör om så mycket, att de hoppar över en massa skitroliga saker (det mesta handlar om F&G ♥) och att, öh, filmerna är så fel.
24 dec, 2011 16:50 |
|
Savi
Elev |
24 dec, 2011 20:06 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen