Privat mellan CD och EG
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Privat mellan CD och EG
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Emma Granger
Elev |
Adelaide
"Adelaide, Adelaide, Adelaide!" Någon ruskar hela hennes kropp och hon slår upp ögonen och ser Eira's bleka ansikte framför sig. "Dags att vakna." Ler Eira och aktar sig ifrån sängen. Adelaide vänder på sig. "Vad är klockan?" Frågar hon trött och vänder sig om så ansiktet hamnar i kudden. "Bara sju, Adde. Men du måste ändå gå upp!" Halvropar Eira till svar och Adelaide suckar och sätter sig upp i sängen. Eira står borta vid änden på sin säng och Adelaide går fram till sin koffert och plockar upp klädnaden innan hon smiter in på toaletten. Samma sak idag igen. Hon står framför spegeln och låter dem ljusblåa ögonen möta spegelbilden, hon suckar och tar på sig klädnaden och drar borsten igenom det blonda håret. När Adelaide väl kommer ut ifrån badrummet igen är ögonfransarna lätt prydda med mascara och hon har ett brett leende på läpparna. "Ska vi gå ner?" Frågar hon Eira och fortsätter att le innan hon börjar gå mot dörren. "Det är den där Adelaide jag känner!" Svarar Eira med ett klingande skratt och följer efter Adelaide ner för trappan. Nere i upphållsrummet sitter Gordon och läser i en av sofforna. Samma som han och Adelaide satt i igår. "Godmorgon Gordon!" Säger Eira och Adelaide med en mun när dem går förbi. "Godmorgon Adelaide och Eira!" Säger Gordon med ett leende. Han lägger ifrån sig boken och springer ikapp tjejerna utanför tavlan av Helga Hufflepuff. "Sovit gott?" Frågar Eira och tittar på Gordon med ett leende. Hans rufsiga ljusbruna hår och dem gyllenbruna ögonen gör honom helt underbar och Adelaide var tvungen att vända bort blicken för att inte rodna. Nere i Stora Salen sätter sig Gordon, Adelaide och Eira tillsammans med dem andra i Hufflepuff och tar sig för av frukosten. Trött tjej <333 14 aug, 2014 15:46 |
|
Clara Darkin
Elev |
Hedvig
Jag dricker ur mitt glas och reser mig upp. Jag ser Hufflepuffs bord och ser Adelaide sitta långt ut. Jag får frestelsen att sätta mig bredvid henne, men gör det inte. Jag saktar ner farten när jag närmar mig Hufflepuffs och stannar helt. "Hej", säger jag och drar håret bakom örat. Jag går närmare bordet. ![]()
14 aug, 2014 18:10 |
|
Emma Granger
Elev |
Adelaide
Adelaide försöker få i sig lite utav den underbara äggröran och den välstekta korvarna. Hon tuggar och sväljer innan hon möter Hedvigs blick. "Hej." Svarar hon och ler lite sådär lagom snett. Eira och Gordon nickar båda ett hej till Hedvig innan deras blickar sjunker ner i tallriken igen. "Vilken är din första lektion idag?" Frågar Adelaide och stoppar in en gaffel med äggröra i munnen. Hon hör Gordon och Eira fnissa och trampar till Gordon på foten innan hon ger honom, och Eira för den delen, en varnande blick. Trött tjej <333 14 aug, 2014 18:17 |
|
Clara Darkin
Elev |
Hedvig
"Eh jo, det ser faktiskt ut som att vi ska ha Förvandlingskonst med Hufflepuff första lektionen idag", ler jag och nickar. "8:45." ![]()
14 aug, 2014 18:23 |
|
Emma Granger
Elev |
Adelaide
Adelaide ler lite snett. "Okej, då vet jag vad jag har också." Säger Adelaide och skyfflar in ännu en gaffel med äggröra in i munnen. "Adde?" Frågar Eira och kollar på henne. Adelaide vänder blicken mot henne och ler. "Jag och Gordon hämtar våra böcker nu, vi ses på lektionen eller?" Säger Eira med ett litet leende. Adelaide nickar och följer sina två bästa vänner med blicken när dem försvinner ut från stora salen. "Gillar du förvandlingskonst?" Trött tjej <333 14 aug, 2014 18:29 |
|
Clara Darkin
Elev |
Hedvig
Jag tar ett steg närmare. Fortfarande med frestelsen att sätta mig, åh vi borde gå och prata någon annanstans. "Ja. Ett av mina favoritämnen faktiskt. Är du klar så vi kanske kan gå och prata någon annanstans?" Jag ler lite och pekar över axeln. -- ((Hedvig är lite "blyg" men pratar inte lågt eller så, hon säger lite "ehm" ibland kanske haha, men det blir konstigt om jag skriver det. Och kanske svarar lite raskt ibland. Men inte obekvämt så, direkt. Blyg är kanske inte rätta ordet. Hon nickar lite kort ibland också och kniper ihop munnen, vet inte hur jag ska förklara det riktigt men det är inte på något värst obekvämt sätt eller så. Men hon ler ganska mycket, inte som jokern men lite sådär som om en inser att personen en pratar med har samma favoritbok, typ.)) ![]()
14 aug, 2014 20:59 |
|
Emma Granger
Elev |
((Okej
Adelaide "Visst." Säger Adelaide lite snabbt och lämnar tallriken kvar på bordet innan hon ställer sig upp och borstar av sin klädnad lite lätt. Hon börjar gå mot utgången utav Stora salen och kollar sig omkring på alla elever. Allt från dem sluga Slytherinarna till dem modiga Gryffindorarna sitter inne i den stora salen. Ja, den har ju sitt namn utav en orsak. Adelaide's fingrar börjar sticka lite grann av rastlöshet och av en vana börjar dem fingra på prefektemblemen. Trött tjej <333 14 aug, 2014 21:03 |
|
Clara Darkin
Elev |
Hedvig
Jag går bredvid Adelaide ut från Stora salen och vi går i en tom korridor som går förbi gården utanför. (( den))"Förvandlingskonst är en av mina favoritlektioner faktiskt. Jag gillar också Latin och Talmagi. Trolldryckskonst är inte helt fel det heller. Antar att det även är de ämnena jag är bäst på... Vilka ämnen har du förresten, sen tredje året? Jag har rätt mycket..." ((Och nej, Hedvig rabblar inte upp detta jättefort som det ser ut som att hon gör, nej, inte alls. xD)) ![]()
14 aug, 2014 21:20 |
|
Emma Granger
Elev |
Adelaide
Adelaide nickar när Hedvig berättar och tar ett djupt andetag. "Jag tänkte välja typ allt, vilket det slutade med. Ungefär i alla fall. Men mina favoriter är nog Mugglarstudier, Örtlära och... Spådomskonst. Gillar inte grundämnen något särskilt, men örtlära är okej." Svarar hon och skakar på huvudet när hon tänker på dem tre första åren på Hogwarts. Usch för dem. Hon har alltid älskat Hogwarts men mer nu på senare år. "Vad har du för djur?" Frågar Adelaide för att få igång ännu en konversation. "Om du har något då." Lägger hon lite snabbt till. ((Tänkte att Adelaide kunde bli tillsammans med Gordon, eller vad tycker du? Trött tjej <333 14 aug, 2014 21:31 |
|
Clara Darkin
Elev |
((Det var det jag trodde ^^))
Hedvig "Ja, alltså jag valde nästan alla ämnen", skrattar jag. "Jag vill ha alla ämnen, men det går inte. Jag slutade med Spådomskonst för... Agh jag gillar det inte. Tycker det är lite fånigt om jag ska vara ärlig. Det är så ologiskt!" "Jag har min katt Hazel", ler jag när Adelaide frågar om jag har något djur. "Hon är en Turkisk Angora, turkos pälsfärg med lite mörkare ränder. Lite tjockar lite färre ränder på ryggen. Haha, du kommer säkert få se henne. Hon är jättesnäll. Du då, har du något?" ![]()
14 aug, 2014 21:36 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen