Prs mellan Julia Ginny Potter och Harry-Potter-Bokslukaren
Forum
> Quidditchplanen
> Rollspel
> Prs mellan Julia Ginny Potter och Harry-Potter-Bokslukaren
|
Borttagen
|
Jag satte mig mellan Harry och Hermione och mittemot Ron, som hade satt sigf bredvid Julia. Han tittade drömmande på henne. Jag log, och gissade att han var lite förtjust i Julia.
"Du, JUlia, var inte ledsen" sa han. "Det är okej att älska vem som helst!"
"Menar du det?" sa Julia.
"Det är klart!" sa Ron.
17 apr, 2014 09:42
|
|
Borttagen
|
Jag kollade på CC.
- Nån som inte dömer mig för att jag gillar Malfoy iallafall, sa jag.
17 apr, 2014 09:43
|
|
Borttagen
|
"Visst" sa jag och började prata med Harry.
17 apr, 2014 09:44
|
|
Borttagen
|
Jag åt upp maten och började prata med Ron.
- Måste gå ses, sa jag och skyndade iväg.
17 apr, 2014 09:45
|
|
Borttagen
|
Jag tittade på Ron.
"Förälskad?" sa jag.
"Förälskad" sa Ron utan att tänka sig för. Som tur var hörde inte Julia.
"Ron!" sa Hermione och Harry samtidigt.
"Du kan väl inte vara kär i någon som gillar Malfoy?" sa Harry häpet.
"Jo" sa Ron och följde efter Julia.
17 apr, 2014 09:46
|
|
Borttagen
|
Jag gick till sjön och satt mig ner och fick sällskap av Draco.
- Borde inte du vara med Parkinson? Frågade jag.
- Jo men hon är så irriterande, sa Draco.
Jag blundade och drog in alla dofter.
- Du är verkligen vacker när du blundar, sa Draco och strök undan lite hår från mitt ansikte.
Jag rös till och rodnade.
- Tack, sa jag tyst.
Draco kysste mig försiktigt och jag kysste tillbaka.
17 apr, 2014 09:50
|
|
Borttagen
|
"Hon är konstig" sa jag till de andra.
"Håller med" sa Harry.
Jag rodnade. Harry höll med mig!
"Varför rodnar du?" sa Hermione.
"Eh... gör jag?" sa jag och försökte låta oskyldig.
17 apr, 2014 09:51
|
|
Borttagen
|
Jag la mig ner i Dracos knä medans han pillade mig i håret.
- När börjar din lektion? Frågade Draco.
- Om 30 minuter, sa jag.
- Min med, sa Draco.
- Ska du ha försvar mot svartkonst? Frågade jag.
- Ja, sa Draco.
- Då har vi samma lektion, sa jag.
Vi reste oss upp och gick in i slottet då vi stötte på CC och Harry.
17 apr, 2014 09:55
|
|
Borttagen
|
Jag låtsades inte om de och gick mot klassrummet. Sen vände jag mig mot de.
"Dra åt helvete" sa jag. "Jag trodde aldrig att min bästa vän skulle falla för en sån idiot."
"CC, vi går" sa Harry, men Julia tog tag i mig.
17 apr, 2014 09:57
|
|
Borttagen
|
Jag tog tag i CC.
- Han är fan ingen idiot, sa jag argt.
17 apr, 2014 09:58
|
Du får inte svara på den här tråden.