Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

PRS

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS

1 2 3 ... 5 6 7 ... 11 12 13
Användare Inlägg
Kola
Elev

Avatar


När jag äntligen hade somnat så var såklart mobilen tvungen att pipa. Jag tittade mig omkring och kom inte riktigt ihåg var jag var. Tillslut, när ögonen vant sig vid ljuset, så suckade jag och la kudden över huvudet för att stänga ute mobilens eviga pipande.
Någon bankade på min dörr och sekunden efter kom pappa in med sina arbetskläder på sig.
"Stäng av den där saken.." muttrade han och jag lyfte huvudet från kudden.
"Pappa?" mumlade jag innan han hann stänga dörren. Han vände sig mot mig och först då såg jag hur stressad han såg ut att vara. Hans vita skjorta var slarvigt instoppad i hans svarta byxor och slipsen hängde snett.
"Vart har du varit?" frågade jag förvånat. Han rättade till kläderna och borstade bort några osynliga dammkorn från skjortan.
"Jag var upptagen på jobbet, sov nu Mary Rose" sa han och vinglade till. Han var tvungen att ta tag i dörren som stöd och jag bara tittade på honom.
"Mitt i natten? Vad hade du att göra där nu?" frågade jag men han bara skakade på huvudet.
"Sov nu." sa han bara trött och gick och stängde dörren efter mig. Jag tog upp mobilen och tittade på vad det hade varit. Det var Mateo.
*Rosie, jag såg din pappa komma ut från puben* stod det... Jag bara tittade på sms:et. Puben? Men han hade väl jobbat? Eller... Så hade han ljugit för mamma och sagt att han var tvungen att jobba "övertid". Jag kände hur ilskan steg och slet av mig täcket och stormade in i mammas rum. Men till min förvåning så var hennes säng tom och orörd. Hade mamma inte gått och lagt sig? Jag gick sakta ner för trappan och in i köket. Mamma satt med en tekopp vid köksbordet och pappa stod lutad mot diskbänken. Jag tittade oförstående på de och mamma gav ifrån sig en djup suck.
"Gå och lägg dig Rose" sa mamma och jag såg att hon hade en rynka i pannan, som hon alltid har när hon är bekymrad.
"Nej, inte förrän någon berättar vad som händer" sa jag trotsigt och ställde mig med armarna i kors.
"Rosie..." suckade mamma men pappa avbröt henne.
"Gå och lägg dig, nu." sa han sluddrigt. Jag stirrade på honom. Skulle jag berätta för mamma att han hade varit på puben? Eller visste hon? Jag tittade på henne och hon log svagt mot mig.
"Det är okej, allt är bara okej.." sa hon och rynkan i pannan försvann när hon log. Jag nickade och knep ihop läpparna till ett smalt sträck. Medan jag gick mot mitt rum igen lyssnade jag på vad de sa.
"Du måste sluta, Bernard, vi kan inte fortsätta såhär..." hörde jag mamma säga. Jag höll händerna för öronen och sprang uppför trappan. Jag ville inte höra mer! Vadå kan inte fortsätta såhär? Vad är fel...

that's all I got to say

28 mar, 2014 13:57

Detta inlägg ändrades senast 2014-03-28 kl. 20:10
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Senare på natten vaknade jag av att någon skrek utanför vårt hus och jag satte mig kvickt upp. Jag drog snabbt av mig täcket och sprang ut i hallen och öppnade dörren. Jag stack ut med huvudet och såg Lovisa och Rebecka skratta högljutt medan de gick lite vingligt på gatan.
"Vad håller ni på med?" frågade jag och de vände sig mot mig.
"Åh, hej Mimmi" sa Lovisa och log mot mig, det var något sjukt konstigt med dom. "Förlåt att vi väckte dig."
"Jag var redan vaken, vad i helvete gör ni?" frågade jag och Rebecka skrattade lite grann.
"Vi var bara och gungade där borta och fick ett skrattanfall." log hon och jag nickade sakta. Rebecka var tvungen att luta sig mot lyktstolpen.
Jag kom på att Lovisa tidigare hade sms:at mig, hur länge hade hon varit här ute?
"Öh, visst. Vi ses på måndag..." sa jag sakta och stängde dörren. Jag tittade ut genom fönstret och såg hur det fortsatte gå på gatan och skratta. Jag skakade på huvudet och suckade. Jag gick in till köket och satte på tekannan.
Eftersom att det var lördag imorgon hade jag egentligen ingen anledning att gå och lägga mig just nu. När vattnet var klart hällde jag upp det i en kopp och fixade med tet. När det var klart gick jag in till vardagsrummet och satte på The hungergames och kurade ihop mig i filten med tekoppen in kupade i händerna. Jag tittade på filmen och gäspade tungt, det var ovanligt att jag var så här trött på Fredagskvällarna.

28 mar, 2014 19:59

Kola
Elev

Avatar


Jag la mig sakta ner i sängen och tittade på klockan. Den var 02:43... Mamma och pappa satt fortfarande nere i köket och jag låg och tittade upp i taket. Hade pappa varit på puben och visste mamma? Hon hade sagt att han inte kunde fortsätta såhär. Med såhär, menade hon att han... Jag svalde hårt när jag tänkte på det. Menade hon att han söp sig full? Jag slog snabbt bort tanken och vände mig om i sängen. Jag pillade på kudden och tänkte på när pappa hade suttit bredvid mig i sängen och läst godnattsagor för mig när jag var yngre. Jag blundade hårt och försökte förtränga minnet.

~

Mobilen började sjunga den vanliga melodin som betyder att det är dags att vakna. Jag satte mig upp i sängen och kastade benen över sängkanten. Mina ögon kliade och håret var ett vilt trassel. Jag drog med fingrarna genom håret och ställde mig sakta upp och gick tyst mot badrummet för att inte väcka någon. Jag satte på duschen och låste dörren om mig. Sedan tog jag fram tandborsten och borstade noggrant tänderna. När vattnet i duschen hade blivit rätt temperatur så hoppade jag in och lät vattnet strila nerför min kropp. Jag tog ganska mycket shampo och försökte få bort alla knutar.

När jag hade klivit ut ur duschen tog jag handduken runt mig och gick in på mitt rum. Jag öppnade garderoben och tog på mig BH och trosor. Jag satte upp håret med handduken i en liten knölig bulle på huvudet. Jag tog på mig ett par ljusa shorts och sedan en vit spetströja. Jag drog på mig mina bruna klackar och stängde sedan igen garderoben. Jag tog bort handduken och satte på hårfönen för att torka håret. Sedan lockade jag det och satte på mig ett rött och vitt prickigt hårband. Jag öppnade min smyckeslåda och tog på mig ett halsband och sminkade mig sedan. Jag tog lite concealer och puder och sedan ögonbrynspenna. Jag la på lite ljus, skimrig ögonskugga och sedan mascara och en tunn linje eyeliner. Jag tog min mobil i bakfickan och gick nerför trappan och in i köket. Klockan var ungefär nio på morgonen och jag kunde inte sova. Av någon anledning var jag inte trött. Jag tog ett äpple och gick sedan ut ur huset.

Kläder:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F47940f341362ace225d9abdd10b68309%2Ftumblr_moxym9pCb61qmsbyeo1_500.jpg

that's all I got to say

28 mar, 2014 20:24

Borttagen

Avatar


Jag lutade huvudet mot slutet av soffan och somnade efter en stund. Jag vaknade ungefär klockan 12.34 av att Alex satte sig ner på soffan bredvid mig.
"Tjo" sa han och jag fnös till och vände mig om i soffan. "God morgon" flinade han och ställde sig upp igen. Han tog tag i min arm och drog ner mig på golvet.
"Hey, chilla!" sa jag och ställde mig upp. Jag putsade bort lite smuts från mitt nattlinne och gav Alex en mördande blick.
"Haha" flinade han och sprang snabbt in på sitt rum. Jag knöt näven men gick tillbaks till mitt rum. Jag satte på mig ett par svarta jeans och ett vitt linne. Jag lät armanden som jag nästan alltid brukade ha på mig hänga löst på armen och gick sedan ut till köket. Jag gjorde i ordning en macka och ett glas mjölk och åt snabbt upp. När jag var klar gick jag till badrummet och satte mitt hår i en fläta och tog några lager mascara. Sedan tog jag ett stäck med min eyeliner så att den kom en bra bit utanför ögat också och cirklade den lite. Jag borstade mina tänder och gick sedan ut i hallen. Jag satte på mig mina vita Converse och min svarta mössa och steg ut ur huset.


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.dis411.net%2Fwp-content%2Fuploads%2F2012%2F10%2Fzendaya-lost-kats-shirt.jpg

28 mar, 2014 20:43

Kola
Elev

Avatar


Medan jag åt mitt äpple tänkte jag på gårdagen. Eller ja, det var ju faktiskt idag eftersom det var nästan tre på natten. Jag kastade mitt äpple i närmaste soptunna och tog upp mobilen för att ringa Mateo.
"Sup?" frågade han när han svarade.
"Wow, jag trodde inte att du skulle vara vaken redan" retades jag och han fnyste. Jag suckade och gick rakt på sak. "sms:et du skickade igår..."
"Misty, seriöst. Jag kanske såg fel jag vet inte.." mumlade han och verkade plötsligt osäker. Jag skakade på huvudet och kom sedan på att han inte kunde se mig.
"Nej." sa jag tyst. "Mamma och pappa var uppe till efter tre och pratade om att de inte kunde ha det såhär längre. Jag tror de pratade om att pappa hade..."
"Supit" sa han när jag tystnade. Jag svalde hårt och tog ett djupt andetag.
"Ja... Kan vi träffas hos Phil's?" frågade jag. "Jag vill höra allt."
"Visst" sa han lågt. Vi la på och jag styrde stegen mot restaurangen.

that's all I got to say

28 mar, 2014 21:15

Borttagen

Avatar


Jag gick mot bussen och tog fram mitt busskort som jag hade i bakfickan. När jag kom in tryckte jag in den i automaten och gick och satte mig längst bak i bussen.
På nästa bussplats stannade bussen och två stycken killar gick in, den ena var William och då var den andra självklart Mattias. William nickade mot mig men jag vände bort blicken och tittade ut genom fönstret.
"Vart ska du?" frågade Mattias som satte sig på sätet framför mig.
"Ingenstans, jag ska av nu. Hejdå" svarade jag kort och gick ut ur bussen när den återigen hade stannat. Jag tittade mig sakta omkring, jag brukade aldrig vara i den här delen av staden. Jag började sakta gå på gatan framför mig medan jag tittade mig sakta omkring.

29 mar, 2014 08:21

Kola
Elev

Avatar


Jag gick långsamt in på Phil''s Phalafel bar och satte mig vid ett av de rostiga borden. Jag tittade på klockan och väntade på att Mateo skulle komma.

~

"Vad får det lov att vara, Mary Rose?" frågade Phil och jag tittade upp från menyn.
"Tyvärr Phil, jag ska inte ha något idag." sa jag och ryckte på axlarna. Hans ögon mörknade och han lutade sig närmare.
"Du måste. Du får inte bara sitta här och stjäla uppmärksamhet" morrade han. Sedan ställde han sig rakt och log vänligt mot mig. "Jag ger dig en stund till att tänka på vad du vill ha.."
Jag stirrade på honom och nickade sakta.
Tillslut kom Mateo in i alla fall och satte sig mitt emot mig.
"Ledsen att det tog en så lång tid, bussen var sen" sa han och jag nickade.
"Det är okej.. Vill du ha något? Vi får inte bara sitta här. Phil vaktar oss..." suckade jag och Mateo tittade förskräckt på Phil som stod bakom disken och stirrade.
"Öh.. Visst. En falafel kanske" sa han och Phil kom gåendes mot oss.
"Vad får det lov att vara?" frågade han och jag tittade på Mateo som beställde.
"En falafel tack" sa han och Phil skrev ner det på sitt lilla block och gick in i köket.
"SNUTTAN VI HAR EN BESTÄLLNING!" ropade han och jag tittade på Mateo.
"Är inte Snuttan...?"
"Hans get, jo" flinade Mateo.

that's all I got to say

29 mar, 2014 13:23

Borttagen

Avatar


Efter en liten stund fick jag syn på en mack och gick snabbt dit eftersom att det var ruskigt kallt ute.
"Hej hej." sa en tjej i kassan när jag kom in genom dörren. Mina kläder hade blivit blöta av regnet och jag satte mig ner på en pall vid disken.
"Hej." svarade jag och gäspade.
"Vill du ha något?" frågade hon och jag tittade upp på en skärm som satt uppsatt på väggen.
"En varm korv tack." svarade jag och hon nickade.
"Vad vill du ha på?" frågade hon och jag tittade på det som fanns.
"Bara ketchup" svarade jag kort och hon gick in till köket. Jag dinglade med benen från stolen medan jag tittade ut gnom fönstret, vart var jag egentligen?
"Vill du ha någonting att dricka också?!" ropade hon från köket.
"Bara ett glas vatten" svarade jag. När hon kom ut igen hade hon satt upp sitt långa svarta hår i en hög tofs men lät den platta luggen ligga över pannan. Hon gav mig korven, borstade av lite smuts från hennes jobbar kläder och fixade till kläderna lite.
Jag tog tacksamt emot korven och hon hällde upp ett glas vatten till mig.
"Låter jag konstig om jag frågar vart jag är?" frågade jag och tjejen tittade på mig och log.
"Nejdå, inte alls." sa hon och tittade ut genom fönstret där det regnade sjukt mycket. "Du är i Modesto gatan, en väldigt liten gata"
Jag nickade sakta, då var jag inte jättelångt borta i alla fall.
"Okej" svarade jag sakta och tog en tugga av den varma korven.
"Hur kommer det sig att du inte vet vart du är?" frågade hon vänligt och jag tänkte efter en stund.
"Åh, jag klev av på fel buss stopp" svarade jag och hon nickade. Jag tog en klunk av vattnet. Tjejen la en del ut av håret som inte var med i knuten bakom örat och började ställa in glas och tallrikar i skåpen.

29 mar, 2014 14:06

Kola
Elev

Avatar


Jag hörde en åskknall och tittade ut genom fönstret. Typiskt, det hade börjat regna.
"I alla fall..." suckade jag och vände mig mot Mateo igen. "Berätta"
"Ja.. Jag var på väg hem från Dylan när jag gick förbi puben. Jag såg din pappa genom fönstret och han såg inte nykter ut" sa Mateo och jag nickade.
"Vilken tid var det?" frågade jag och han ryckte på axlarna.
"Runt halv elva kanske." sa han och jag nickade.
"Men då måste han ha varit där i minst tre timmar till" sa jag. "För han kom hem runt två/tre på natten.."
"Jag är ledsen Rosie.." suckade han och jag viftade bort ursäkten med handen.
"Jag klarar mig" sa jag men kände hur rösten sprack. "Det jag är orolig för är Linus."
"Jag fattar det... Men nu måste du faktiskt tänka på dig själv också. Du kan inte bara tänka på din familj hela tiden." sa han och jag vände blicken mot fönstret. Varför fattade han inte? Linus var bara tre och mamma och pappa bråkar. Så klart att jag måste tänka på min familjs bästa. Jag drog ett djupt andetag och Phil kom med maten.
"Falafel?" frågade han och Mateo pekade på sin plats.
"Japp" sa han och tog emot det. Jag log mot Phil och vände sedan bort blicken igen.

~

"Hej Rose" sa Rudy när vi kom in i dojon.
"Hej" sa jag kort och gick mot omklädningsrummet.
"Ska du träna?" frågade han och jag nickade.
"Kommer de andra?" frågade han och jag ryckte på axlarna.
"Eftersom det är lördag och det regnar, jag tror inte det." sa jag. Vi hade egentligen bara träningar på vardagar men eftersom vi trivdes här och Rudy var vår vän så kom vi ofta hit på helgerna.

that's all I got to say

29 mar, 2014 14:26

Borttagen

Avatar


"Vad gör du här då? Eller är det hemligt?" frågade tjejen och tittade på mig.
"Så kan man se det också om man vill" svarade jag och ryckte på axlarna. "Jag vet egentligen inte varför jag är här, jag är inte galen"
"Nej, jag tror jag kanske fattar" svarade hon. "Ibland vill man bara vara på andra ställen eller hur?" log hon och jag nickade instämmande.
"Exakt" svarade jag och hon log och fortsatte att ställa undan sakerna. Jag drack upp mjölken och la pengarna på bordet framför mig.
"Tack så mycket, jag ska gå nu" sa jag och gick ut ur macken. Jag tittade mig omkring och började gå på gatan. Jag fick syn på en buss och sprang snabbt fram till den.
"Ursäkta, vart leder bussen?" frågade jag medan jag kände regnet i nacken.
"Åh, den går till södra Kalifornien." svarade han och jag nickade sakta.
"Jahapp, det var synd då" muttrade jag och gick ut ur bussen. Jag kände hur regnet föll hårt mot min nacke och det ville inte sluta. Jag tog upp min telefon och ringde till min pappa, men han svarade inte, efter det ringde jag till Alex... men självklart svarade inte han heller.
Jag ringde upp Rosie och efter några signaler svarade hon.
"Hallå, det är Rose?" sa hon och jag suckade glatt för mig själv.
"Hej Rosie. Jag är mitt ute i ingenstans... skulle du vilja på något sätt komma och hämta mig?" frågade jag och jag hörde hur hon skrattade till.
"Allvarligt, Mimmi? Jag går inte på det" sa hon och jag stönade.
"Jag är seriös, jag är på Modesto gatan... jag har ingen aning om hur jag ska komma hem!" sa jag trött.

30 mar, 2014 17:57

1 2 3 ... 5 6 7 ... 11 12 13

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS

Du får inte svara på den här tråden.