Vänskapstråden
Forum > Off Topic > Vänskapstråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Knizzlare
Elev |
Vi får inte gå utanför skolan och vi har inte något litet skolcafé heller, vi får ta med oss frukt ._. vi får inte äta godis på skolan, vi får inte ha mobiler, vi får inte ha mp3spelare osv.
(ja men, man kan väl räkna det här som att....bli vänner! )![]()
24 apr, 2011 01:04 |
|
The Noble Lion
Elev |
Vi går oftast på de längre rasterna, och då märker inte lärarna någonting
Vi får inte heller ha mobiler eller musikspelare, vilket jag tycker är dåligt eftersom att jag faktiskt koncentrerar mig bättre när jag lyssnar på musik... (Jag måste gå nu, måste sova -.-'
24 apr, 2011 01:07 |
|
Knizzlare
Elev |
Aha
Synd Aja, god natt och sov gott ![]()
24 apr, 2011 01:10 |
|
childhoodlight
Elev |
Haha vi är 32 stycken i min klass, precis som vi är i alla klasser i vår årskurs (och skola, för den delen). Det är en bra klass - ja - men ibland blir det allt för mycket skitsnack som går en på nerverna.
En otroligt nära vän till mig, dock, går i min klass vilket är som en otroligt stor trygghet för mig, skulle knappt klara mig utan henne i skolan (inte heller utanför skollivet för den delen haha), så jag har riktigt tur att en sådan nära vän till mig och jag går i samma klass!
24 apr, 2011 10:29 |
|
Katla
Elev |
Skrivet av The Noble Lion: Vi går oftast på de längre rasterna, och då märker inte lärarna någonting Vi får inte heller ha mobiler eller musikspelare, vilket jag tycker är dåligt eftersom att jag faktiskt koncentrerar mig bättre när jag lyssnar på musik... (Jag måste gå nu, måste sova -.-' Forskare har kommit fram till att man koncentrerar sig bättre under arbete (skolan!) om man tuggar på någonting (tuggummi funkar bäst, och det är GODIS) eller/och lyssnar på musik. Fast vår skola tar inte någon som helst hänsyn till dom forskningarna. Mobil, Mp3, godis M.M. är strängt förbjudet! ♏︎ 24 apr, 2011 10:34 |
|
Borttagen
|
Skrivet av childhoodlight: Haha vi är 32 stycken i min klass, precis som vi är i alla klasser i vår årskurs (och skola, för den delen). Det är en bra klass - ja - men ibland blir det allt för mycket skitsnack som går en på nerverna. En otroligt nära vän till mig, dock, går i min klass vilket är som en otroligt stor trygghet för mig, skulle knappt klara mig utan henne i skolan (inte heller utanför skollivet för den delen haha), så jag har riktigt tur att en sådan nära vän till mig och jag går i samma klass! Vi är 18 i min klass Jag är också lyckligt lottad med att min bästa vän går i samma klass som mig 24 apr, 2011 11:15 |
|
Ginnyy
Elev |
AnDledningen till att man inte får ha musik och så är nog bara för att alla inte har den möjligheten och ingen ska ju behöva vara utanför ;p
24 apr, 2011 11:18 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Ginnyy: AnDledningen till att man inte får ha musik och så är nog bara för att alla inte har den möjligheten och ingen ska ju behöva vara utanför ;p Vi får ha musik(mp3, iPod o.s.v.) och mobiler. Fast de får inte synas eller höras på lektionstid. 24 apr, 2011 11:21 |
|
ikka
Elev |
Vi får ha musik, äta osv så länge vi inte är i labben
I min klass är vi 23 tror jag. Tre pers har slutat hittills och antagligen slutar minst två till i höst. Går i spetsklass så vi kan inte få några nya heller. ![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
24 apr, 2011 12:20 |
|
edith
Elev |
vi får ha allt, hehe...
men när jag gick i grundskolan i typ 8, infördes en regel att man inte fick sminka sig under lektionen, hahah, för de va alltid några tjejer som la på sig värsta pannkakan i fejset! lite annorlunda regel! In dreams, we enter a world that's entirely our own 24 apr, 2011 19:29 |
Du får inte svara på den här tråden.

)






Mugglarportalen