PRS (Luna_rav och Kola)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS (Luna_rav och Kola)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Kola
Elev |
Jag satte mig på bussen och tog fram min mobil. Ett nytt SMS, från Mika. Jag öppnade det medan bussen åkte iväg. Be busschauffören att stanna, jag kommer om en minut!, stod det. Jag suckade och svarade. Försent, skrev jag och låste sedan mobilen. Jag tittade ut genom fönstret och såg en röd motorcykel stå vid sidan av trottoaren. Föraren var en kille med svart hår och så stod en tjej bredvid och höll på att ta på sig en hjälm. Jag kollade på tjejen och såg att det var Mika. Jag log för mig själv när jag såg henne sätta sig bakom honom och hålla armarna runt hans midja för att inte ramla av. Bussen åkte vidare och stannade vid några få stationer till. ~ Jag la in min vita väska i skåpet och tog fram min Franska bok. Jag gick mot mitt klassrum och hade tankarna på annat när jag plötsligt stötte in i Milton och Frank. Milton såg väldigt rädd ut och jag ställde mig emellan de. "Frank, stick" sa jag kort och han rynka på ögonbrynen och log sitt kaxiga leende. "Varför skulle jag göra det?" frågade han. "För att du är nitton år och inte har gått ut åttan, skaffa ett liv!" sa Jerry som kom gående mot oss. Frank lipade åt oss och Milton ställde sig framför oss. "Just det din stora bebis!" ropade han efter Frank. "Nu du!" ropade han och sprang mot Milton som genast började springa. Jag skakade på huvudet och gick mot min franska lektion istället och lät Jerry ta hand om problemet. that's all I got to say 25 jan, 2014 17:33 |
|
Borttagen
|
När jag insåg att bussen redan gått såg jag mig argt omkring och tog upp min mobil och skickade ett sms till Kim. Jag la ner den i väskan igen. Jag fick syn på någon som höll på med sin motorcykel bara några få meter framför mig och ett tag tänkte jag fråga om jag fick följa med men jag kom på att det verkligen inte var bra. "Whassup, bitch?" frågade han och vände sig mot mig då insåg jag att det var Colin. Han hade på sig ett par svarta och vita byxor med rödsvarta hängslen runt byxorna och en svart t-shirt med röda och små bokstäver över en svart och vit rutig långärmad. "Missat bussen?" sa han och man hörde att det inte var en fråga. "Ja, det har jag." sa jag tungt. "Jag visste inte att du hade en motorcykel..." sa jag och tittade på den. "Eh, fick den förra året." flinade han och satte på sig en hjälm och jag höjde på ögonbrynen. "Förra året? Du var fjorton då, de är som att jag skulle få en motorcykel..." sa jag och Colin nickade. "Vill du ha skjuts?" frågade han och jag tittade mig omkring och nickade sakta. Han gav mig en hjälm och jag satte snabbt på mig den. - Min första lektion var Matte, alltså med Mrs Redbird. Jag tog ett djupt andetag och tog min mattebok och började gå mot klassrummet. När jag kom in hade lektionen redan börjat. "Förlåt att jag kom försent..." sa jag tyst och tittade ner i golvet medan jag gick till min plats. "Bara den här gången Mika." sa Mrs Redbird och jag var tvungen att nicka som svar. - Det gick ovanligt bra på mattelektionen och tiden gick faktiskt hyfsat fort. Jag gick ut ur klassrummet och tillbaka till mitt skåp, jag la dit min mattebok och kollade på mitt schema som jag hade satt upp. Nu hade jag engelska och jag började gå mot klassrummet, dock krockade jag ännu en gång med Justin. Han som Colin hade hjälpt mig ifrån. "Nämen ser man på, din lilla pojkvän är inte här för att skydda dig." flinade han. "Han är inte min pojkvän." sa jag blygt och skulle precis fortsätta mot engelskalektionen när han tog tag i min handled. "Se dig för, folk kanske inte gillar att du ignorerar dom." sa han och jag kom snabbt ut ur hans grepp och fortsatte mot engelskalektionen 25 jan, 2014 21:34 |
|
Kola
Elev |
Jag satte mig i mitten av klassrummet och la min bok på bänken framför mig. Jag lutade huvudet mot handen och tittade ut genom fönstret. Jag såg hur Milton sprang över skolgården och sedan kom Frank efter med en pinne i handen som han höll upp över huvudet som ett svärd. Några meter efter kom Jerry springande men stannade när han såg Donna Tobin, hans "flickvän", enligt honom i alla fall. Jag skakade på huvudet åt de och log när jag såg hur Jack åkte skateboard på rampen som fanns ett par meter utanför skolområdet. Jag log mot honom och såg hur han stannade och gick tillbaka till skolgården. Han vinkade och jag vinkade tillbaka, men till min förvåning så kramade han en annan tjej som kom springande mot honom. Grace. Jag stirrade på de och såg hur hon kysste Jack. På munnen. Inför alla. Även Frank och Milton stannade och stirrade. Jerry vände sig mot honom och busvisslade. Jack slet sig från Grace med ett leende på läpparna och la sedan armen om henne. Jag satt där och stirrade och mötte hans blick. Jag vände snabbt bort blicken men hann se att hans fåniga leende försvann. Ms Franklin kom in i rummet. "Puis, comme tous les enfants. Apportez le livre, à la page 23." sa hon och tog fram sin egna bok. Jag ställde mig hastigt upp, med boken i famnen och stolen ramlade ner på golvet med en smäll. "Ms Crawford!" ropade Ms Franklin förskräckt. Jag hade tårar i ögonen och gömde mitt ansikte bakom mitt hår när jag gick ut ur salen med snabba steg. Jag gick snabbt till mitt skåp men stötte på någon. Jag tappade min bok och torkade bort en tår från kinden och utan att titta upp satte jag mig ner och tog upp boken från golvet. "Hej..." hörde jag en kille säga. Det var varken Jerry, Eddie, Milton eller... Han som inte får nämnas vid namn (Nej inte Voldemort). Jag tittade upp och såg kaptenen i fotbollslaget. Han gick i nian, alltså ett år äldre än mig. Jag kunde inte komma på vad han hette och han måste ha sett förvirringen i mina ögon för han sträckte fram en hand. "Brett Doyle" sa han. Jag tog hans hand och tittade ner i marken. "Kim..." började jag men Ms Franklin hann före. "Crawford!" ropade hon och tittade strängt på mig. Hon hade kommit ut i korridoren, antagligen för att hämta mig. Brett flinade och drog bort sin hand och stoppade den i sin ficka. Jag rodnade ännu mer och vände mig mot Ms Franklin. "Je suis malade, Madame Franklin" sa jag och drog med handen över pannan som för att visa att jag hade feber. Hon tittade på mig i några sekunder men gav sedan upp och gick tillbaka till lektionen. Jag tittade upp på Brett och gick därifrån utan att säga något. Jag gick till mitt skåp och la in min bok och tog min väska. Jag stängde igen dörren och tittade ut på skolgården, som nu var helt öde. Förutom En tjej och Colin som stod och snackade vid fotbollsplanen. Jag tittade ner i marken medan jag gick och såg plötsligt något fladdra förbi bredvid mig. Jag hörde en bil bromsa och någon skrika. "Mika!" skrek Colin plötsligt. Det tog en stund för mig att förstå. Jag tittade snabbt upp och såg Colin och tjejen springa mot bilen. Jag tittade noga och kunde urskilja en tjej. Under bilen? Mika! Plötsligt förstod jag och jag sprang snabbt mot Mika. Mina kinder, som redan var våta av tårar, blev nu dyngsura. Jag skrek samtidigt som jag sprang mot Mika, som låg under bilen. Jag satte mig ner bredvid henne. "Herre gud, ring 112!" skrek jag till Colin som kom mot oss. Han drog fram mobilen och ringde. Den andra tjejen satte sig bredvid mig och kollade Mikas puls. "Hon lever, det är lugnt" sa hon. "Lugnt?! Ser det ut som om det är lugnt? Det är ALLT annat än lugnt!" skrek jag och hon la en hand på min arm. "Lugna ner dig nu, jag utbildar mig till läkare, hon kommer klara sig." sa hon. that's all I got to say 27 jan, 2014 14:45 |
|
Borttagen
|
Jag öppnade dörren till Engelska lektionen och gick till min plats i tystnad, de andra satt redan och läste Engelska texterna. Jag satte mig ner på min plats och Mr Boyce kom fram till mig. "Mika, varför är du sen?" frågade han och höjde på ögonbrynen. "Mitt skåp krånglade..." ljög jag tyst och tittade ner i texten. Mr Boyce suckade och gick tillbaka till sin egna kateder. "Hey, har ingen sagt till dig att det är fult att ljuga också?" frågade en röst bakom mig. Jag visste att det var någon ut av Justins kompisar. Dom var som löss, överallt men ändå ingenstans. Jag tog min engelska bok och gick snabbt ut ur klassrummet. Jag lämnade min engelskabok i skåpet och gick ut ur skolan. Det var ändå snart rast så det var ingen stor sak. Jag visste ändå att Colin skulle vara här ute, då... mina tankar avbröts av att jag såg Colin och en annan tjej på fotbollsplanen. Jag fick ögonkontakt med honom. Jag visste egentligen varför jag blev ledsen utan bara sprang förbi.Jag märkte att jag sprang förbi någon, men det ända jag hann se var att hon var blond. Jag hörde att Colin skrek mitt namn, jag förstod först inte varför men efter några sekunder kände jag någonting hårt mot min midja. Jag kände smärtan sprida sig genom huvudet, ryggen och benen och jag hörde Kim skrika. "Ring 112!" 27 jan, 2014 16:24 |
|
Kola
Elev |
Jag hörde sirenerna närma sig och jag tittade upp på bilföraren som stod och stirrade med mobilen i handen. Han pratade med någon, och han såg väldigt rädd ut. Jag ställde mig upp och tog hans mobil och sen slog jag honom. I ansiktet. "Vafan!" skrek han och jag tog över luren. "Hallå?" sa jag sakta och personen som han pratade med hostade till lite. "Detta är larmcentralen, vad kan jag hjälpa till med?" "Tja till att börja med kan du komma hit och hjälpa den här avsvimmade lilla tjejen som mannen du pratade med innan körde över" sa jag och la på. När ambulansen kom sprang Jerry, Eddie, Milton och Jack mot oss. Jag stirrade på Jack som gick fram till mig. "Allt kommer bli okej" viskade han och la en arm runt mig. "Jaså nu duger jag?" fräste jag åt honom och skakade av mig hans arm. Jag klev in i ambulansen och satte mig bredvid båren där Mika låg. Jag sa åt ambulansmannen att stänga dörrarna och köra iväg. ~ "Hur mår du?" frågade jag Mika, hon hade äntligen vaknat. Hon satt upp i sängen med två kuddar bakom ryggen. Hon hade bara brutit handleden, eftersom hon hade flugit över bilen när den kom mot henne. Men hon hade en ganska stark hjärnskakning, och så klart, så var hon chockad. "Jag vet inte..." mumlade hon och pillade på sitt bandage som hon hade runt handleden. "Är den bruten?" frågade hon. "Ja, du ska snart opereras." sa jag och log mot henne. Hon nickade. "Berätta vad som hände" sa hon efter en stund. Jag suckade och berättade hela den hemska händelsen. Doktorn kom in i rummet. "Mika Enchantment, du ska opereras i rum 6, sköterskorna ska snart söva ner dig så din vän här får gå till väntrummet eller åka hem" sa han och höll upp dörren för mig. Jag log mot Mika och ställde mig upp. "Jag väntar där ute" sa jag och pekade mot väntrummet. Hon nickade svagt och log mot mig. Jag gick till sofforna och tog upp mobilen. Hennes mamma och pappa var i en annan stad med hennes brorsa och Anton, de köpte en ny dator. Jag hade ringt de och de skulle komma så fort som möjligt. Skolan hade jag bara struntat i, de får väl fråga Jack den elake istället. Jag suckade och kollade igenom mina gamla sms och tog bort min konversation med Jack. Jag suckade och la ner mobilen i min väska igen. Jag tittade ut genom fönstret och tittade på träden som svajade i vinden. ~ "Kim!" ropade plötsligt någon och jag vände mig om och fick se hela gänget, inklusive Jack. Fan. Jag suckade men kunde inte hindra tårarna när Milton kom fram till mig med rödgråtna ögon. "H-hur mår Mika?" frågade han sakta. Jag suckade igen och en tår trillade nerför min kind. "Hon är på operation, hon har en hjärnskakning och en bruten handled" sa jag och Milton gav mig en kram. Jag snyftade till och torkade bort tårarna när jag tittade på Jerry. Han hade också glansiga ögon, vilket tydde på att han snart skulle börja gråta. Samma sak gällde Eddie. Jag vet inte om Jack gjorde det eftersom jag vägrade titta på honom. Jag gav Eddie och Jerry en kram och vände sen på mig och såg Jack. "Eddie, häng med mig till cafeterian" sa Jerry plötsligt. Milton gick för att 'utforska' alla olika avdelningar. Kvar blev jag med Jack. Jag tittade ner i golvet, jag hade ingen lust att prata med honom. "Kim jag.." började han men tystnade. "Du vad?" frågade jag kallt. Han tittade ner i golvet. "Jag vet inte ens varför du är arg på mig" sa han generat och tittade upp på mig igen. "Inte? Nähä, men det..." började jag men kom sedan på att jag inte kunde berätta varför. Han var ihop med Grace, så var det bara. "Vad får dig att tro att jag är arg?" frågade jag istället. Han flinade. "För att om du inte hade vart arg hade du sprungit fram till oss, mig, och kramat oss, mig, direkt." flinade han. Jag tittade inte på honom utan fokuserade blicken på en tjej i kassan istället. Jag hörde hur Jack suckade. "Kim" sa han och tvingade mig att titta på honom. "Vad är det?" "Grace" sa jag kort och försökte se stenhård och känslokall ut, men jag misslyckades. Han drog in mig i en kram utan att jag hann protestera. Jag kämpade emot först, men sedan kom tårarna. Jag slog armarna runt hans hals och tryckte mitt ansikte mot hans axel. "Sch.." viskade han i mitt öra. "Hon mår bra, du mår bra, allt kommer ordna sig" "Du Ja-" hörde jag någon säga, antagligen Jerry, men han tystnade. Jag såg Jack dra upp handen till munnen och hyssjade. Jag vände ansiktet och såg hur Jerry sakta backade ut ur rummet, som vi var ensamma i. Jag flinade och kom sedan på varför han hade gått ut ur rummet. Jag. Stod. Och. Kramade. Jack. that's all I got to say 27 jan, 2014 17:15 |
|
Borttagen
|
Jag tittade efter Kim när hon gick ut från salen. Jag försökte att komma ihåg de som jag verkligen måste komma ihåg, dock visste jag inte vad det var heller. "Då så, Mika. Kom med här." sa doktorn och hjälpte mig upp på en rullsäng och började 'köra' mig till ett annat rum. När jag kom fram tittade jag mig omkring. Det var ett litet rum med stora maskiner, vilket fick mig att rysa till. Jag bet mig i läppen. "Såja, allt kommer att gå bra. Om du bara är alldeles stilla." sa en ut av sjuksköterskorna. Vad skulle jag annars göra? Jag kan knappast stå upp. tänkte jag medan hon tog en spurta i armen på mig. Jag la mig sakta ner på sängen igen och kände hur min hand domnade bort. Jag tog ett djupt andetag innan jag försökte att sova. Jag somnade faktiskt ovanligt snabbt. - Jag vaknade av att en ut av sjuksköterskorna sa mitt namn. "Mika?" sa hon och jag satte mig sakta upp i sängen jag legat i förut. "Din operation gick bra, men du kommer behöva ha ditt bandage kvar i några veckor." log hon. Jag nickade och kände hur yr jag var. "Din hjärnskakning kommer gå över så småningom. Men jag vill att du ska vila." sa hon och ställde sig upp från stolen hon suttit på. Jag nickade och la andra handen på pannan och lutade huvudet mot kuddarna. "Var är..." jag tänkte efter ett tag. "Kim...?" frågade jag. "Hon är i väntrummet, vill du att jag ska hämta henne?" frågade läkaren. Jag ryckte på axlarna. "Jag ville bara se om hon var okej." sa jag lugnt och sköterskan log mot mig. "Jag går och kollar om hon och de andra skulle vilja komma hit." log hon och gick ut ur rummet. Jag tittade ut genom fönstret i rummet och märkte att det blivit mörkare utomhus. Med ens kom jag ihåg Colin. 27 jan, 2014 18:10 |
|
Kola
Elev |
Jag rodnade och tog ett steg bakåt. "Du är inte sur längre va?" frågade han med ett leende. Jag slog till honom på armen. "Jo" sa jag bara. Han flinade och satte sig på soffan. Han drog ner mig bredvid honom och tittade på mig. "Varför?" frågade han. "För att du kysste Grace!" for det ur min mun. Jag höll för munnen och spärrade upp ögonen. "Så det är det det handlar om" sa han, helt allvarligt. Jag trodde att han skulle börja skämta om det men han såg bara ledsen ut. Men sedan sprack det bekymrade ansiktet upp i ett flin. "Kimmie är avundsjuk" flinade han. "Nej!" ropade jag och slog honom ännu en gång på armen. Jag satte mig med armarna i kors och vände bort blicken. "Kimmie.." "Jag heter Kim" sa jag hårt. Han nickade och rättade sig. "Kim, alltså... Hon är ju min flickvän så.." började han men jag reste mig snabbt. "Först kysser du henne, sedan kramar du mig, sedan säger du att du är ihop med Grace. Vad är det för fel på dig?!" skrek jag och sprang till Mikas rum. Jag stormade in genom dörrarna och satte mig gråtandes på kanten av Mikas säng. "Kim! Vad är det?" frågade hon förskräckt. "Jack... Han kysste Grace sen krama han mig sen säger han att de är ihop och- Åhhh!" utbrast jag bara. Mika satte sig upp och kramade mig. Jerry kom inspringande. "Mika, du kommer aldrig tro det men Kim och Ja-" började han men såg sedan mig sitta ihopkrupen på sängkanten. "Kim, vad händer?" frågade han och satte sig bredvid mig. "Han kysser Grace, sen kramar han mig." snyftade jag. Jerry bet sig i läppen som om han ville säga något, men ändrade sig. Jag lät ännu en tår trilla nerför min kind. Någon sprang förbi dörren men backade sedan och kom in. "Kim ja-" började han men avbröts av Jerry. "Jack! Kom du måste se det här" sa han bara och drog med sig Jack ut. Jag torkade bort tårarna och tittade upp på Mika. "Hur är det?" frågade Mika sakta och la en hand på min arm. Jag ryckte på axlarna och torkade bort ännu en tår. Jag ställde mig upp och gick till dörren där de hade gått ut. Jag la örat mot dörren och jag hörde de. "Kim vad gör du?" "Scchhhh!" hyssjade jag henne. Hon knep igen munnen och jag tryckte örat ännu närmare mot dörren. "Mannen, du måste fixa det här nu! Kim har ALDRIG gråtit inför någon av oss, det vet du. Fixa det här!" hörde jag Jerry fräsa. "Men jag.." "Jag bryr mig inte om hur, hon är min kusin, hon har aldrig fått sitt hjärta krossat" röt han och jag suckade och gick bort från dörren. Jag satte mig på sängen igen och började fläta Mikas hår. ~ "Är det säkert att du mår bra?" frågade Mikas mamma för femtioelfte gången. "Jaaa" suckade Mika och tog på sig jackan. Jag stor bredvid henne och höll hennes mobil. Hon skulle få åka hem och vila. Hon slapp skolan den här veckan, men nästa vecka var hon 'tvungen', enligt hennes mamma. Vi gick till bilen och hennes pappa erbjöd sig att skjutsa hem mig. Jag tackade och följde med de till bilen. Jag satte mig i baksätet med Mika och hennes mamma och pappa satte sig där framme. Hennes föräldrar hade släppt av Anton och Felix hemma så vi fick alla plats nu. Vi åkte hem och de lämnade av mig. "Tack för skjutsen Mr och Mrs Enchantment" sa jag artigt. De log mot mig. "När som helst, Kim" log hennes pappa mot mig och Mika vinkade. Jag log tillbaka och vinkade tills bilen hade åkt. Jag gick in i hallen och möttes av en orolig pappa. "Kimberly, gumman, hur är det?" nästan skrek han när jag kom in. Han fångade in mig i en kram och kysste min panna. "Jag mår bra pappa, det var Mika som blev påkörd, inte jag, minns du?" fnissade jag. Han log mot mig. "Aww, stackars liten" suckade han och jag hängde upp min väska och tog av mig skorna. Jag stoppade mobilen i bakfickan och följde med pappa till köket. "Jag har gjort varm choklad" sa han och tog fram två koppar som hade varm, rykande choklad och vispad grädde på toppen i sig. Vi satte oss i soffan och pappa satte på tv:n. Vi satt och tittade på AFV när det ringde på dörren. that's all I got to say 27 jan, 2014 20:39 |
|
Borttagen
|
När vi kom hem öppnade pappa dörren och jag gick in. "Tack.." sa jag och tog av mig min jacka och hängde den på kroken. "Nu får du gå och vila." sa min mamma medan jag tog av mig mina skor med ena handen. "Visst..." sa jag och gick in i huset. I köket märkte jag att Felix och Anton satt och spelade kort "Tja..." sa Felix sakta och granskade mig. "Hur är det?" frågade han och jag ryckte på axlarna. "Du bryr dig väl ändå inte..." sa jag tyst och gick in på mitt rum. "Mika!" ropade mamma efter mig och kom in i mitt rum. "Du har precis kommit hem från sjukhuset, du kan inte börja bråka med din bror då." sa hon lugnt och jag satte mig ner i min säng. "Jag vet..." mumlade jag "Men..." "Inga men." log hon. Jag tittade irriterat på henne men log sedan som svar på att jag förstod. "Okej, jag ska inte bråka med honom." sa jag kort. "Bra, jag går och hämtar lite is." log hon och jag nickade. Jag la mig ner i sängen och fixade kuddarna så att jag kunde ha ryggen mot dom. Efter en kort stund kom min mamma in i mitt rum med is. "Såja." sa hon och la en bit på mitt huvud och det andra på min arm. "Vila nu." log hon och jag nickade kort. Min mamma gick ut ur mitt rum och in kom Felix. "Varför hatar du mig?" frågade han och lutade sig mot dörren som han stängt. Jag andades tungt. "Felix, jag hatar dig inte... jag bara... mitt huvud är överbelastat." svarade jag och la den andra handen på pannan. "Nänä, som att du inte hatar mig, prata för dig själv. Vi i familjen duger säkert inte för dig." sa han och gick ut ur rummet och stängde dörren med en smäll. Min hand darrade när jag tog ner den igen. Felix ord var alldeles för starka. Jag la mig ner i sängen och somnade efter ett tag. 27 jan, 2014 21:00 |
|
Kola
Elev |
Jag tittade på pappa som inte ens verkade ha hört att det ringde på. Jag suckade och ställde ifrån mig koppen och gick mot hallen. Jag öppnade dörren och till min förvåning stod Jerry där. Jag suckade och tog handen för pannan, han skulle väl säkert börja snacka om Jack. "Hej" flinade han och jag hörde min pappa resa sig och komma ut till oss. "Nämen Jerry, hur är det med mamma?" frågade han och log. Han och Jerrys mamma var syskon, därför var vi kusiner. Det var egentligen tack vare Jerry som jag var med i dojon, han hade utmanat mig och jag hade totalt ägt ut honom. Rudy frågade om jag ville börja och allt var klappat och klart. Jag blev vän med de andra i dojon, Milton, Eddie och... Jack. Efter någon månad blev jag vän med Mika och hon visade sig ha svart bälte i karate. Hon blev också med i vårt lilla 'gäng' efter ett tag. "Kim?" sa pappa och ruskade om mig. Jag hade drömt bort mig själv i mina egna tankar och tydligen hade Jerry frågat mig någonting. "Uh, vad?" fick jag dumt nog ur mig och han skakade på huvudet och kom in. "Jag sa, får jag komma in?" flinade han samtidigt som han tog av sig skorna. Jag nickade och pappa skakade på huvudet åt mig. "Kimmie, är du klar med din choklad?" frågade han medan han gick mot vardagsrummet och tog upp min kopp. "Japp" sa jag och han tog undan det. Jerry gick uppför trappan och gick vant in i mitt rum. När vi hade varit små så hade vi lekt varenda dag, därför var vi så bra vänner. Men han kunde verkligen gå mig på nerverna ibland (ofta). Han gick fram till min säng och tog sats och slängde sig ner i den. Han klappade på sidan av sängen och log mot mig. "Kom här" sa han och satte sig upp. Jag satte mig bredvid honom med en suck. "Vad hände mellan er..?" frågade han efter en stund. Som jag trodde, han skulle prata om Jack. "Han kysste Grace på skolgården och han verkade gilla det..." sa jag och svalde ner gråten som satt som en klump i halsen. Jerry nickade. "Du såg det?" frågade han och verkade tänka. "Ja, jag tittade ut genom fönstret och såg alltihop" snyftade jag. Jerry skakade på huvudet. "Jag fattar inte, han sa att han inte gillade Grace för någon månad sen" sa Jerry. "Det måste finnas någon förklaring..." "Det finns det, han ljög." sa jag och blinkade bort några tårar. Inte en chans att jag skulle börja grina igen. Jerry suckade och sen vidgades hans ögon. "Nu fattar jag..." flinade han och brast ut skratt. that's all I got to say 27 jan, 2014 21:40 |
|
Borttagen
|
Jag vaknade av att min mamma och pappa bråkade. Jag fattar inte hur jag kunde ha glömt bort att de verkligen inte var sams. Isen låg fortfarande kvar på mitt huvud och min arm och när jag tittade på klockan var det 5.56 alltså snart var klockan 6.00 på morgonen. Jag suckade och satte mig sakta upp. Jag kände att jag var tvungen att resa mig upp och det gjorde jag. Jag kände på direkten att jag började bli yr och mitt huvud dunkade. Jag gick sakta till fönstret och drog upp persiennerna och gick sedan ut ur mitt rum. Min mamma och pappa stod i hallen och bråkade och när de fick syn på mig tystnade de. "Godmorgon gumman, väckte vi dig?" frågade mamma och gick mot mig. Jag nickade sakta och gick bländande mot vardagsrummet. "Jag och pappa börjar jobba tidigt idag så du är ensam hemma med Felix och Anton." sa min mamma och jag rynkade på ögonbrynen men nickade. "Vila, okej? vi kommer hem ikväll." sa hon och båda två gick ut ur huset. Jag la mig ner i sängen och tog fram min mobil. Jag hade fått flera sms om hur de hade gått med bilkrassen men jag orkade inte svara på någon ut av dom. - Klockan tio vaknade Felix och Anton och de kom ut ur Felix rum. Felix gav mig en mördande blick och gick in till köket. Men Anton stannade och satte sig bredvid mig. "Hur ärre?" frågade han och tittade på mig. "Vad är det med... honom?" frågade jag och tittade efter Felix. Jag kom inte ihåg att jag hade bråkat med honom förut. Anton log. "Det behöver du inte veta." log han och ställde sig upp och kastade ett äpple till mig. "Felix kommer över det." 27 jan, 2014 21:54 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen