Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

(Dramione) Jag blir...

Forum > Fanfiction > (Dramione) Jag blir...

1 2 3 ... 5 6 7 8 9 10
Användare Inlägg
Elzyii
Elev

Avatar


Längtaaar :*

Läs gärna min ff:n om Draco <3 Läser gärna din som gengäld, och för att jag älskar att läsa! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51873

28 nov, 2013 20:45

Borttagen

Avatar

+2


Kapitel 5, Hogwarts får en överraskning

Tåget stannar med ett gnisslande läte och alla elever tränger sig ut i korridoren. Hermione reser sig upp och drar ner sina saker.
"Pappa sa något om e överraskning för Hogwarts i år", Ron stoppade den sista chockladgrodan i munnen och drog ner sin väska.
"Vad?", Harry såg på honom, och Hermione såg en liten glimt av nyfikenhet i Harry bistra ögon.
"Vet inte, men vi får se."

Hermione, Ron, Harry, Dean Thomas, Seamus och Fay hamnade i en vagn. De började snabbt prata om lovet och de spännande året framför sig.
"Jag funderar på att gå med i någon klubb i år"
"Som vad Seamus,kanske vi-bränner-upp-saker-och-låter-allt-explodera?"
Alla skrattade och Seamus surnade till.
"Nej Dean, men jag-är-för-cool-för-min-kompis-klubben"
"Finns den?"
"Fay, nej…."
"Synd, för om borde ni båda gå med… Förkortat heter den då JÄFCFMK"
Hermione log, "Nej, Fay. Vid förkortningar ska du inte ta med ord som är, vilket gör att klubben heter JFCFMK"
fay, Dean, Ron och Seamus suckade åt henne.
"Fröken vet-allt är tillbaka"

Väl inne i salen delade de på sig. Fay sprang snart till Lavender och Parvati, Dean och Thomas satte sig längre ner vid bordet, närmare Lee, Fred och George.
"Så, vad tror ni-"
"FÖRSTAÅRSELEVERNA"
Alla tystnar, även Harry. De nya eleverna ser rädda på pallen och hatten längst fram. Hermione kommer ihåg den dag då hon var ny. Hon hade inte haft några vänner och alla hade kallat henne för pluggis, nörd och tönt. Som tur var hade hon och Harry, och Ron, blivit kompisar…
"GRYFFINDOR!", sista eleven, en lite tjej, satte sig lyckligt vid Gryffindorbordet och alla såg på faten som fylldes med läckerheter. Ron kastade sig över kycklingklubborna och Harry drog åt sig potatisen. Hermione började ta av en skål med någon slags sallad, som visade sig innehålla grapefruit och couscous.
Efter efterrätten och att pratet dött ut för att Dumbledore skulle säga ett snabbt välkomna, så att man skulle få gå och sova, blev det tyst.
"I år har vi lite ändrade planering på Hogwarts. I år ska den magiska trekampen äga rum här, på Hogwarts skola."
Allt blir tyst, och enligt Hermione skulle man kunna höra en knappnål falla.
"Så, första skolan som kommer tävla mot oss är DURMSTRANG!", Dumbledore höjde rösten och plötsligt öppnades dörrarna på vid gavel. Vackra villies kom in dansande i blåa kläder och Hermione upptäckte snart att hälften av alla killar stirrade med gapande munnar. Utom… Harry, han hånlog, Blasie, han satt och försökte se snygg ut, Cedric, han satt och såg snygg ut och…. Draco… Malfoy, han satt och stirrade på henne. Hon svalde och försökte att rikta bort blicken. Förgäves.
"Är de inte vackra?"
"Ron, de är villies din dummer", Ron skakade på huvudet och fortsatte att stirra.
"Och, den andra skolan är Durmstarngs!"
Alla vände blickarna mot dörren. Inget. Då kom de, killar i 16-17 års åldern. Hemione kände hur hennes hjärna tog över,
"Dömer man på deras kläder kommer de från ett land i norr, som Finland, Ryssland… Nej, Bulgarien", Ron suckade djupt och såg ut över killarna.
"Kolla Harry! Där, Viktor, Viktor Krum!!!!"
Nu var det Hermiones tur att sucka. Men han Viktor såg inte så dum ut trots allt…
"Skål till våra nya gäster, och låt oss hoppas att de känner sig som hemma här", Dumbledore höjde sitt glas och alla applåderade.
"Nu kan ni gå up till era sovsalar eller bekanta er med våra gäster, god natt!"
Alla tjejer och killar sprang fram mot Krum för att be om hans autograf. Hermione gick istället till sovsalen för att tvätta sig och förbereda allt inför första dagen.

28 nov, 2013 21:42

Borttagen

Avatar


Behöver jag ens berätta för dig hur bra det är? Om du inte vet det själv kan du stämpla dig själv som dum i huvudet 0.0
Mer typ...NUU????

28 nov, 2013 21:49

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Behöver jag ens berätta för dig hur bra det är? Om du inte vet det själv kan du stämpla dig själv som dum i huvudet 0.0
Mer typ...NUU????

kan jag… men tack ♥

28 nov, 2013 21:52

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Behöver jag ens berätta för dig hur bra det är? Om du inte vet det själv kan du stämpla dig själv som dum i huvudet 0.0
Mer typ...NUU????

kan jag… men tack ♥
Du skriver skitbra ju :*

28 nov, 2013 22:09

Borttagen

Avatar


Mer NU???

28 nov, 2013 23:08

Isabelle Granger
Elev

Avatar


Åhh du är så bra♥♥ Men jag är en liten besserwisser, så får jag påpeka 2 saker? Man säger grapefrukt på svenska, och Bulgarien är jättevarmt. Det är bara Krum som blev uppköpt av Bulgarien. Om detta stör dig så säg till så kan jag sluta med det jag vet att det finns folk som inte gillar konstruktiv kritik och om du är en sådan ber jag så mycket om ursäkt. Btw,



AWESOME!♥

29 nov, 2013 13:11

Parva Fortemque
Elev

Avatar


SUPER BRA! En liten uppmärkning att du skrev Dumsrang två gånger. Första gången borde det stå Beboux.

www.kulturforeningennimbus.com

29 nov, 2013 17:03

Borttagen

Avatar


BarnOwl98 Du har gjort det igen din fantastiska, omtänksamma, underbara människa! :'D LOVE IT♥♥ :' )) Du skriver sååå himla bra och med sådan inlevelse att jag inte kunde sluta stirra på skärmen - så hypnotiserad var jag! Tack för att du existerar och skriver så underbart! ♥♥♥♥♥ :'''

29 nov, 2013 17:10

PPP
Elev

Avatar


Jättebra!! Men jag märkte att du hade skrivit Durmstrang istället för Beauxbatons.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fimages.8tracks.com%2Fcover%2Fi%2F010%2F369%2F125%2Ftumblr_oix897phV11vga72no1_540-5639.jpg%3Frect%3D0%2C13%2C540%2C540%26amp%3Bq%3D98%26amp%3Bfm%3Djpg%26amp%3Bfit%3Dmax%26amp%3Bw%3D320%26amp%3Bh%3D320 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fs-media-cache-ak0.pinimg.com%2F564x%2Fe3%2F28%2Fb2%2Fe328b2d4862564de4c4ebfd47c8372c3.jpg

29 nov, 2013 19:59

1 2 3 ... 5 6 7 8 9 10

Forum > Fanfiction > (Dramione) Jag blir...

Du får inte svara på den här tråden.