Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

(prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

1 2 3 ... 5 6 7 ... 29 30 31
Användare Inlägg
Kola
Elev

Avatar


Jag tog ett djupt andetag. Okej nu var det min tur. Jag tittade på Mika, hon såg arg ut. Även fast jag var i högre grad än henne var jag ärligt talat orolig. Hon kunde slå jävligt hårt om hon blev irriterad... Jack klappade mig på axeln.
"Kom igen nu" sa han och puttade ut mig på planen. Jag gick fram till mitten och vi skakade hand, som man alltid gör. Sedan backade vi något steg. Domaren höjde handen och visslade och matchen var igång. Jag hoppade upp i luften och sparkade mot henne men hon tog tag i mitt ben. Jag använde hennes hand till att stå på och hoppade över henne. Jag fick genast ett slag i magen, jag ramlade bakåt men hann precis återfå balansen. Jag sparkade henne i benet och hon ramlade. Sedan sprang vi mot varandra och domaren blåste i visselpipan.
"Kim, lägg av!" skrek Rudy när jag och Mika nu bara slogs, utan och bry oss om reglerna. Hennes sensei tog tag i henne och drog bort henne. Rudy tog tag i mig. Jag ryckte mig loss och sprang mot Mika. Hon gjorde samma sak, vi hoppade upp i luften och sparkade mot varandra. Men vi missade varandra med några millimeter. Jag hamnade på alla bostavar (är det så de heter? sånna här pinnar man kan slåss med? whatever) och Mika hamnade vid väggen. Mitt lag kom fram till mig. Jag satte mig upp och sket i alla andra. Jag log mot Mika och hon log mot mig, vi ställde oss upp och sprang och kramade varandra.
"Är vi kvitt?" frågade hon mig och jag nickade.
"Vänta" sa jag och backade. Jag tog sats och 'BOOM' sparkade omkull henne, fast hon fick inte ont såklart.
"BOOM GOES THE DYNAMITE, BOOM, I SAID BOOM!" skrek jag som jag alltid gör när jag vinner... Alla tittade på mig och några fnissade. Jag struntade i de och sträckte ut en hand åt Mika.
"Så nu är vi kvitt" vi båda började fnittra hysteriskt och gick och satte oss på en bänk.
"Så, vi har mycket att prata om va?" sa Mika och tittade på mig. Jag rodnade och förstod att hon menade det med toaletten och, eh hmm, Jack.
"Jag lovar det var inget!" väste jag och berättade hela historien. Även det om Gracie.
"Kysste hon Jack?!" vrålade Mika och alla tittade på oss. Det var Milton som tävlade eftersom jag hade blivit diskvalificerad. Han slogs mot en väldigt duktig elev i Svarta Drakarna. Eftersom alla tittade på mig och Mika så tog han sats och slog omkull sin motståndare. Alla tittade ditåt och flämtade. Jag och Mika skrattade och gjorde tummen upp. Plötsligt kom Mikas sensei fram till henne.
"Mika!" röt han och tittade på henne.
"Ja sensei?" sa hon och såg ner i golvet.
"Vi fick bara ett enda bälte och det betyder att vi kom sist i tävlingen, bara på grund av dig!" vrålade han. Mika suckade och skulle precis säga något när jag avbröt henne.
"Åh buhu, kom igen väx upp din stora bebis" sa jag stöddigt. Han började gny som en bebis och gick därifrån och tog med sig sina Svarta Drakar. Alla skrattade och Mika med.
"Förresten, jag slutar!" skrek hon till honom och jag hörde hur han började böla. Det fick oss alla att skratta ännu mer. Det var två lag kvar att kämpa mot. Wabobo Warrior-dojon och Missysippi-dojon. Det var Jacks tur och jag sprang fram till honom.
"Kom igen, du klarar det här" sa jag till honom.
"Jag vet inte Kim, killen jag ska slåss mot har inte förlorat på 7 år" sa han nervöst medan han tog på sig sina skydd.
"Men då blir det här den första!" sa jag och vände mig mot honom "du kan inte vinna över oss loser, BOOM GOES THE DYNAMITE, BOOM, I SAID BOOM!"
"Kim, folk stirrar" väste Jack till mig och gick in på banan. Jag suckade och gick bort till Mika.
"Allvarligt Kim, allvarligt?" skrattade hon och jag gjorde en grimas åt henne. Vi tittade alla på matchen och det slutade med att Jack... Vann! Vi alla skrek, men det var då jag såg Gracie. Hon satt i publiken och höll upp en skylt där det stod "I ♥ u Jack". Jag tog ett djupt andetag och brydde mig inte så mycket mer. Jag sprang fram till Jack och kramade honom. Men eftersom det var massa folk, och mina föräldrar var där så backade jag...
"Ohh... Ehh, jag ska nog gå nu" sa jag och Jack nickade medhållande och vi rodnade båda två. Jag gick bort till Mika.
"Ohh, låt mig ta fram min lilla kärleksdetektor" sa hon och höll fram handen framför sig "Bop, bop, bop" och sedan förde hon handen till mig "BOPBOPBOPBOP!"
"Ähh, lägg av!" sa jag och slog till henne. Men jag tänkte samtidigt hur skönt det var att vi var bästisar igen.

that's all I got to say

12 nov, 2013 21:08

Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:17
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar



Efter tävling blivit slut, jag och Kim blivit bästisar igen så var jag tvungen att åka hem igen. Jag satte mig i bilen och vinkade till Kim som vinkade tillbaka.
"Vad var det där om?" frågade min mamma.
"Vadå?" sa jag, även om jag visste vad hon menade.
"Du och Kim gick väldigt överstyr. Hade ni bråkat innan eller?" frågade hon och började köra.
"Nej, då! Vi bara gjorde vårt bästa och skämtade lite med varandra! Det var allt!" sa jag och log till henne genom bakspegeln. Hon log snabbt tillbaka och tittade sedan på vägen igen.
"Du, gumman. Jag och din pappa har bestämt oss.. Vi kan inte låta dig ha några föräldrar som bråkar med varandra hela tiden..." suckade mamma. Jag spärrade upp ögonen. " så vi har bestämt oss att skilja oss..." sa hon. Jag tittade på henne.
"Allvarligt?!" skrek jag till henne.
"Ja, men du kan få åka till pappa nästa helg!" skyndade min mamma att säga.
"Nej, det är lugnt. Jag skulle inte vilja bo hos någon ut av er." muttrade jag och kände hur gråten kom i halsen. Jag hade precis blivit bästis med Kim igen... och nu ska mina föräldrar skiljas.
"Gumman, vi vet... men..."
"Ni vill inte försöka att bli sams eller hur?" mumlade jag och tittade ut genom fönstret och kände hur en tår åkte ner från kinden. Jag ville bara öppna bildörren och springa här ifrån... men jag skulle dö på bara en tredjedels sekund.
När vi äntligen stannade bilen utanför vårt hus sprang jag in dit. Jag såg att min pappa stod i hallen med sakerna packade.
"Gumman..." jag lyssnade inte på honom utan sprang upp på mitt rum och stängde igen dörren. Egentligen skulle nog allt bli bättre om de skiljde sig... men det kändes ändå jättesvårt. Jag gick och la mig i sängen och somnade fort med täcket liggande nere på golvet.
Tillslut vaknade jag på morgonen och gick upp ur sängen. Jag gick till garderoben medan jag gnuggade mig i ögonen.
Jag satte på mig några kläder (Se bild nedan)
När jag var klar gick jag och borstade tänderna, tvättade mig och sprang ner. Jag såg min mamma sitta vid bordet.
"Gumman, kan vi prata..."
"Nej, kanske senare hejdå!" sa jag och stängde dörren efter mig med väskan i min högerhand. Jag sprang till bussen och satte mig vid Kim.
"Hej, vad händer?" frågade hon och log. Jag ville så gärna säga det till henne... men jag ville inte att hon skulle tycka synd om mig direkt efter vi blivit bästisar igen. Så jag fick ljuga.
"Inget!" sa jag och log tillbaka. Jag visste att hon förstod att det var något på tok.
"inte?" frågade hon allvarligt.
"Nej, då!" sa jag och tog upp min mobil. "Visste du att Anton har fått en ny förälskelse?" frågade jag.
"Nej, klart jag inte visste det!" sa Kim och tittade på mobilen. " Vem?!" frågade hon nyfiket. Jag tog fram en bild på tjejen. Hon hade vitt långt hår och en piercing i näsan. Vi fortsatte att titta på Antons Twitter tills bussen stannade. Vi gick ut ur bussen och in till skolan.
"Min första lektion är Geografi." sa jag med en suck, eftersom att jag hade ignorerat kvarsittningen jag fått av Mr Doyce. "Vilken lektion har du?" frågade jag och log svagt.
"Matte..." svarade Kim
"Hoppas du får räkna av Jacks tal idag också då." sa jag med ett flin."Men vi ses sen!" sa jag och sprang iväg. Jag skyndade mig till lektionen och öppnade dörren. Halva klassen satt där.
"Mika, vad hände med din kvarsittning igår?" frågade min Magister direkt.
"Förlåt. Men jag var tvungen att gå på en karate tävling." sa jag och tittade på Jerry som hade samma lektion som jag.
"Vad har jag sagt om inga men!?" fnös han. Jag flinade igen.
"Stick här ifrån då!" flinade jag mot honom. "Ingen bryr sig." muttrade jag sedan.
"Det räcker, jag får prata med dig om det sen." röt han och pekade mot dörren igen. Jag gick ut ur klassrummet igen. Jag fortsatte mot trappan då något kom framför mitt ansikte. Jag märkte hur kinderna började hetta då jag märkte att det var den nya killen som hade böjt sig ner från trappan så att jag såg hans ansikte uppochner. Han flinade mot mig.
"Vad gör du här? Borde inte du vara på en lektion eller något?" frågade han och jag stirrade in i hans ögon.
"Mr Boyce sa till mig att vänta utanför klassrummet... Jag retade honom lite bara." suckade jag. Han nickade bara. "Förresten, varför hänger du sådär..." frågade jag. Jag visste att mina kinder började bli röda. Han flinade ännu bredare nu.
"Om jag skulle ha ropat på dig så skulle du inte ha stannat. Och nu har du inget val." sa han och log.
"Jag har visst något val." sa jag och började vända mig om. Men han tog tag i min hand.
"Om du rör dig så kommer jag att ramla ner från trappen." suckade han. Jag vände mig om mot honom igen och flinade. "Nej, gör det inte." la han till. Efter en stund märkte jag att vi var alldeles för nära, och det var han som gjorde det.
"Haha! Du ser livrädd ut!" sa han när våra näsor nästan nuddade varandra uppochner. Då, märkte jag att Mrs Redbird stod och tittade på oss.
"Och vad håller ni på med?" frågade hon strängt. Jag gick några steg bort från den nya killen.
"Inget!" sa jag och tittade på henne. Den nya killen såg också på henne... men han verkade helt lugn.
"Och, Colin varför hänger du från trappan?" frågade hon och la armarna i kors. den nya killen som antagligen hette Colin reste sig upp, och det var då jag insåg hur mycket längre upp han var än mig.
"Jag tänkte leta efter spindlar under trappen." sa han med ett flin. Det lät verkligen overkligt. "Rektorn sa att jag skulle göra det... eftersom att jag skolkade här om dagen." suckade han.
"Jaha, Mika gå här ifrån!" sa hon till mig och jag var tvungen att göra som hon sa.


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ffc05.deviantart.net%2Ffs45%2Ff%2F2009%2F156%2F8%2F6%2Fputumayo_dresses_by_mishkuu.jpg Kläderna längst fram hade hon ;'
Btw, what do you think?

12 nov, 2013 21:58

Kola
Elev

Avatar


Jag vaknade tidigt på morgonen av att mobilen pep. Jag tittade sömnigt på klockan. Halv sex!? Åhhh, nu kommer jag inte kunna somna om heller. Jag satte mig upp i sängen och sträckte mig efter mobilen. Kola vaknade och jag klappade henne lugnande.
"Såja tjejen sov du" sa jag och som om hon förstod så la hon sig ner och slöt ögonen. Jag tittade på mobilen. SMS:et var från Gracie. *Kim, du är en förrädare* skrev hon. Jag rynkade pannan och svarade *Vrf?* och efter en stund fick jag ett svar *För att du flörtar med min kille!* jag suckade, jag hade fan heller flörtat med Brett. Men vänta de hade ju gjort slut, vem kan det då vara som är hennes pojkvän? *Vem är det som är din kille?* frågade jag och på bara några sekunder fick jag ett svar *Jack* jag blev helt paff. Jack? Men, hur? Sedan kom jag och tänka på det som hände i korridoren. Hon hade kysst Jack, det kanske var det hon menar. Jag svarade henne *Bara för att du kysser någon betyder inte det att ni är ihop* jag ställde mig upp och gick fram till fönstret och drog upp rullgardinen. Det var ganska soligt ute. Jag gick mot badrummet. *Lika bra att duscha då* tänkte jag och tog min handduk. När jag kom ut från badrummet och hade duschat, sminkat mig, fixat håret och borstat tänderna tog jag upp mobilen. Inget svar från Gracie. Jag SMS:ade Jack *Gracie säger att ni är ihop?* jag gick tillbaka till sängen och bäddade den. Kola vaknade och tittade sömnigt på mig. Sedan ställde hon sig upp i sängen och gick och la sig i min fåtölj istället. Jag antar att jag störde henne för mycket... Jag hoppade till av ljudet. Jag hade fått ett svar från Jack *Gör hon? Är det för att vi kysstes?* jag svarade *Jag antar det, om du inte har frågat henne?* jag ångrade mig när jag redan hade skickat iväg SMS:et. Såklart han inte hade frågat henne om att bli tillsammans. Eller? Jag väntade på svaret och efter några minuter fick jag ett SMS. Jag gick fram till mobilen, men det var inte Jack. Det var Gracie. *Men jag frågade honom och han sa ja* skrev hon och jag läste det om och om igen. Han sa ja? Hur kunde han? Jag suckade och tittade på min och Jacks konversation. Han hade svarat *Nej självklart inte! Vi är inte ihop ok?* jag tog en bild på skärmen och skickade till Gracie. Sedan gick jag ner till köket. Eftersom klockan bara var sju hade inte mamma vaknat. Så jag tog fram mjölken och ett glas. *Det får bli en lätt frukost idag* tänkte jag. Jag satte mig vid bordet med mitt glas och tog fram mobilen. Gracie hade svarat *sådär säger han bara för att ingen ska få reda på det. Han ville ha det hemligt* jag fnyste, 'hemligt' jovisst... Jag svarade med *Ja, värst vad du var bra på att hålla hemlisar!* jag fick inget svar på det men jag tror att hon blev arg. Jag tänkte på om jag skulle SMS:a Jack och fråga om det var sant, men jag bestämde mig för att jag trodde honom. Jag drack upp det sista av mjölken och gick ut i hallen. Jag tog fram ett par converse och tog mig väska.
"Hej då mamma, jag sticker" skrek jag till henne.
"Okej" skrek mamma tillbaka och jag hörde hur hon gick in i badrummet för att göra sig iordning. Jag öppnade dörren och gick ut i värmen. Det var ganska varmt ändå. Jag gick mot bussen medan jag nynnade på min favoritlåt. Den stod där och väntade och jag tog fram min bussbiljett. Jag hälsade på chauffören och betalade. Någon som stod bakom mig tog tag i min arm. Jag vände mig om och fick se den nya killen.
"Hej" sa han och pekade på några säten "kan vi dela?"
"Visst" sa jag och log mot honom och vi satte oss ner. Efter en stund började han prata.
"Du går i Wasabi va?" frågade han och tittade på mig.
"Ja" sa jag och såg på honom "vadå då?"
"Nä, inget" sa han tvekande. Jag tittade nyfiket på honom.
"Men kom igen nu!" jag puttade till honom lite i sidan.
"Det är bara det att först går du hos Svarta Drakarna och tycker att jag ska börja där. Sedan byter du grupp" han såg lite ledsen ut "är det för att jag skulle börja där?"
"Nej!" sa jag chockat "absolut inte, det är, eller var, en sak mellan mig och Mika"
"Mika har också börjat i Wasabi va?" frågade han och jag nickade. Vi hann inte prata så mycket mer för hans kompisar kom och sa att han skulle sitta med de. Precis när de hade gått och satt sig kom Mika och satte sig bredvid mig.
"Hej, vad händer?" frågade jag henne och log.
"Inget" sa hon och log tillbaka. Jag såg direkt på henne att hon ljög.
"Inte?" frågade jag allvarligt.
"Nej, då!" sa hon och tog upp sin mobil "visste du att Anton har fått en ny förälskelse?" frågade hon.
"Nej, klart jag inte visste det!" sa jag och tittade på mobilen "vem?!" frågade jag nyfiket. Hon tog fram en bild på tjejen. Hon hade vitt långt hår och en piercing i näsan. Vi fortsatte att titta på Antons Twitter tills bussen stannade. Vi gick ut ur bussen och in till skolan.
"Min första lektion är Geografi" sa hon med en suck "vilken lektion har du?"
"Matte" svarade jag
"Hoppas du får räkna av Jacks tal idag också då" sa hon med ett flin "men vi ses sen!" sa hon och sprang iväg. Jag gick mot mitt skåp och hängde in min väska och tog min mattebok och en stiftpenna. Idag skulle vi bara göra läs tal. Jag gick mot klassrummet och satte mig längst bak. Skolklockan ringde efter en stund och många elever strömmade in. Bland annat Jack, jag får prata med honom efter lektionen, om det där med Gracie. Han log mot mig och jag log svagt tillbaka. Mrs Redbird kom in och alla blev tysta. Jag började räkna och brydde mig inte om vad hon pratade om. Tillslut blev allt tyst och alla andra började också räkna. Jag hade kommit en lång bit och eftersom jag började innan alla andra så jag blev också klar före alla andra. Jag gick fram till Mrs Redbird och gav henne min mattebok. Hon kollade igenom den.
"Bra Kimberly alla rätt" sa hon och log. Jag log tillbaka.
"Kan jag få gå på toa?" frågade jag sedan och tittade på klockan. Fem minuter kvar till rast, aldrig att hon kommer låta mig gå.
"Det är fem minuter kvar till rast, kan du inte vänta?" suckade hon och jag skakade på huvudet.
"Snälla?" bad jag och hon suckade igen.
"Jaja, men då är det ingen idé att du kommer tillbaka till klassen, här ta med dig matteboken" sa hon och räckte mig boken. Jag nickade och gick ut ur klassen. Jag hörde hur alla klagade på att de också ville sluta tidigare. Jag gick mot mitt skåp och lämnade alla sakerna. När jag gick mot toaletten hörde jag röster. Det var Mika och... Emokillen! Jag gömde mig så att de inte kunde se mig men jag kunde se de. De stod väldigt nära varandra. Jag såg Mrs Redbird komma gående. Det betyder att klassen är slut och det kommer snart massa elever. Jag försökte viska det till Mika men hon verkade inte höra mig. Men Mrs Redbird både hörde och såg dem. De fick skäll och jag hörde inte vad han sa men emokillen, som tydligen hette Colin, ursäktade sig och skyllde på något om spindlar... Jag suckade. Han verkar vara lika bra på att ljuga som jag.




Ser ut såhär och med ett par jeans och ett par converse:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ffinallity.crazylife.pl%2Ffiles%2F2013%2F05%2Fnag%25C5%2582%25C3%25B3wek18.jpg

that's all I got to say

13 nov, 2013 18:21

Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:18
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar



Jag gick snabbt ifrån Mrs Redbird och emokillen, men Mrs Redird började ropa på mig
"Mika, kom genast hit!" ropade hon.
"Du sa nyss att jag skulle gå iväg!" muttrade jag men gick tillbaka till henne medan emokillen låtsades att leta efter spindlar under trappen. Men nu hade han i alla fall gått ner och stod inte ovanpå trappen.
"Jag hörde från Mr Boyce att du hoppat över kvarsittningen." sa hon strängt. Jag suckade djupt. Lärarna skvallrade lika mycket som en fyra åring.
"Ja, det gjorde jag. För att jag hade en tävling på Karaten." mumlade jag.
"Men hur kan du missa en sådan viktig sak?!" sa hon strängt och jag märkte hur emokillen vände sig om och tittade på oss.
"Jag har det fan svårt hemma, fatta" sa jag och fnös mot Mrs Redbird och gick snabbt förbi mitt skåp och sedan mot toaletten. *Det ända stället man brukar få vara ifred på* tänkte jag och öppnade dörren. Ingen var där så tur var. Jag gick till en ut av handfaten och skvätte lite vatten över ansiktet. Jag gick sedan och tog några dukar och började ta bort vattnet då jag hörde några röster komma närmre. Dörren öppnades och jag såg Ida och Emma.
"Hej, Mika!" sa Emma och log. Jag suckade djupt men försökte le.
"Hej." svarade jag.
"Du ser tårögd ut!" sa Ida och gick fram mot mig.
"Det är bara vatten." log jag och gick ut ur toaletten. Dom flesta hade slutat deras första lektion och skulle nu på rast. Jag började gå mot fruktståndet. Jag gav dom bakom bordet en femma och tog sedan ett äpple och gick ut ur skolan. Jag började tugga på äpplet och gick mot en bänk och satte mig där. Jag tittade upp i skyn medan jag tuggade på äpplet. *Jag undrar hur mamma mår...* tänkte jag. För två år sedan förstod jag att min mamma avskydde pappa... För att han var ute på kvällarna. Men hon vågade inte göra något. Hon måste vara väldigt glad över att skippa honom... Jag kanske ska försöka att vara glad för hennes skull? Men jag skakade på huvudet.
Jag ville inte skiljas från min familj... lika lite som jag ville skiljas från Kim förut.

13 nov, 2013 20:29

Kola
Elev

Avatar


Jag såg att Mika försökte smita men Mrs Redbird ropade tillbaka henne. Jag suckade och gick in i cafeterian. Gracie satt vid ett bord och Jack, Jerry, Milton och Eddie vid ett annat. Jag tittade först på Gracie, hon vinkade åt mig att komma. Hm, hon hade visst glömt våra SMS tidigare idag. Jag skakade på huvudet åt henne och gick och satte mig hos killarna.
"Yo Kim, what's up?" frågade Jerry med munnen full av chokladpudding.
"Inget speciellt" sa jag först men kom sedan att tänka på vårbalen "har ni killar dejter till balen?" frågade jag och Eddie började hosta, Jerry satte puddingen i halsen och Milton tittade ner i golvet. Det var bara Jack som fortfarande var lugn.
"De har inga dejter..." suckade Jack och jag skrattade åt de.
"Yo, Milton ska faktiskt fixa två dejter åt oss" protesterade Jerry. Vi alla tittade på Milton.
"Jag ska, jag ska!" sa han och tittade bort mot ett annat bord. Han reste sig upp och gick fram till bordet där... Åh, Sara och Maria satt, de två största nördarna EVER! Jag kunde inte hålla mig för skratt när jag såg Jerrys förskräckta min när han märkte vem han skulle få gå på balen med... Milton kom tillbaka och såg nöjd ut.
"Jag ska gå med Maria och du med Sara" sa han och log nöjt.
"Yo de där brudarna är, hur ska jag säga det här på ett snällt sätt, nördar" sa han och tittade på de. De vinkade och log och Jerry vinkade snabbt tillbaka. Jag skrattade.
"Men du har ju i alla fall en dejt nu!" retades jag och han återgick till att äta sin pudding. Eddie tittade bort mot Gracie.
"Du då Eddie?" frågade Jerry för att byta ämne. Eddie suckade och vände sig mot oss igen.
"Jag vet inte riktigt" han tittade på mig "skulle du kunna kolla med Gracie om hon är intresserad av någon just nu?"
"Visst" sa jag och reste mig upp. Jag pratade med Gracie och gick tillbaka och satte mig. Allt var fixat, Eddie hade en dejt. Alla hade nu någon att gå med på balen. Utom jag och Jack...

that's all I got to say

14 nov, 2013 15:37

Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:18
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar




Jag hoppade upp från bänken och gick in till skolan igen. Det var inte många där... Dom flesta var i cafeterian eller utomhus. Det ända stället jag skulle tro att Kim var på var Cafeterian. Jag gick till mitt skåp och tog upp min mobil och hörlurar. Jag satte på musiken och mitt huvud hängde med i takten. Jag stängde skåpet och gick sedan mot Cafeterian för att leta efter Kim. När jag kom dit såg jag att Kim satt med nördarna och Jack... Jag suckade djupt och tog en tugga på mitt äpple. Kim vände sig om och fick syn på mig. Hon vinkade till mig att jag skulle komma. Jag började sakta gå mot henne. Jag drog fram en stol och satte mig på den så att jag hade ryggstödet framför mig. Jag kände hur Kim knackade mig på axeln. Jag hade inte tagit av mig mina hörlurar.
"Vad händer?" frågade hon och log. Jag la ner mobilen i fickan.
"eh inge... Vad snackade ni om?" frågade jag och såg hur rädd Milton var.
"Vi försökte komma på vem dom skulle gå på balen med." svarade Kim. Jag flinade och tittade på dom.
"Så, vilka ska ni gå med?" frågade jag och fortsatte flina.
"Milton ska gå med Maria, Jerry ska gå med Sara och Eddie ska gå med Gracie." svarade Kim med ett flin.
"Ska Eddie gå med Gracie?! WTF!?" sa jag och såg förskräckt ut. Men jag skakade genast på huvudet. "... Hon är ju för i helvete...HON!" sa jag och flinade igen.
"Mika, har du någon?" frågade Jerry och hånlog.
"Nej, och jag tänker inte gå. Balar är inget för mig. Förresten så trodde jag att du skulle gå med Ida." sa jag och la armen på ryggstödet framför mig. Jag skrattade åt Jerrys uttryck.
"Tsst... aldrig." svarade han och tittade bakom mig. Jag vände mig också om och såg den nya emo killen komma in i Cafeterian. Han verkade vara klar med att leta efter spindlar. Jag vände genst bort blicken och tittade på Kim istället.

14 nov, 2013 15:57

Kola
Elev

Avatar


Jag såg hur Mika tittade bakom sig på Colin. Jag suckade när hon snabbt vände bort blicken.
"Så, eh, vem ska du gå med Jack?" frågade hon för att byta samtalsämne. Jack suckade.
"Jag ska nog inte gå, sånt är inget för mig" svarade Jack och jag måste erkänna att jag blev lite besviken men ändå glad. Det som är bra är att han inte kommer gå med någon annan. Men ändå lite ledsen för att jag nu måste gå med någon annan. Inte för att jag hade tänkt gå med honom...
"Såå... Vilka ska på träningen i eftermiddag?" frågade jag och tittade inte på Jack, istället så vände jag mig mot Milton.
"Ja, jag kommer och då du!" utbrast han och slog med sina spaghetti armar mot mig. Jag suckade. Varför fick jag aldrig slåss mot någon annan än Milton? Jerry sparras med Jack och Eddie med Mika. Jag vill sparras med en annan med svart bälte, så att jag får lite utmaning! Mika har redan sagt att hon inte vill sparras med mig för att jag blir så tävlingsinriktad. Men när jag slåss mot Milton är det nästan för enkelt och jag behöver inte anstränga mig alls. Jag vill sparras med Jack!
"Du Jack" började jag långsamt och vände blicken mot honom.
"Mm" mumlade han med mat i munnen.
"Jag vet att du sparras med Jerry men skulle du kanske kunna sparras med mig någon gång?" frågade jag snabbt och han tittade upp från maten.
"Nej" sa han kort och fortsatte med maten. Vi alla tittade på honom.
"Va, vadå nej!?" sa jag irriterat.
"Jag kan inte sparras med dig Kim för att..."
"För att vadå?!" avbröt jag "för att jag är tjej?"
"Nej, eller... Alltså..." Jack tittade på mig men jag vände bort blicken.
"Jag kan inte fatta det, du bara... Äh" sa jag och reste mig upp. Jag kan inte fatta att han tror att jag inte kan sparras med honom för att jag är tjej. Jag är minst lika duktig som han! Jag var riktigt arg när jag gick till skåpet. Jag tog min väska och gick ut ur skolan. Just nu sket jag i skolan och gick raka vägen till dojon. Jack hade både sagt att han inte ville gå på balen, vilket menas med att han inte vill gå med mig, och att han tycker att jag inte är tillräckligt bra för honom! Jag slängde in min väska i omklädningsrummet och bytte om till träningskläder. Jag tog på mig mina hörlurar och satte på min träningsmusik. Jag började slå på dockan och till slut så blev det en spricka i huvudet. Jag backade och sprang mot den och sparkade den hårt. Huvudet ramlade av och samtidigt kom Rudy in.
"Wow Kim du är duktig" sa han och gick fram till mig.
"Glad att i alla fall en kille kan fatta det" mumlade jag mest för mig själv. Han verkade inte ha hört mig för han gick in på sitt kontor. Jag suckade och fortsatte träna sparkar, på dockans mage den här gången.

that's all I got to say

14 nov, 2013 17:06

Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:19
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar




Jag tittade irriterat på Jack.
"Du verkar inte fatta något!" suckade jag.
"Vadå..."
"Tror du att vi tjejer inte kan slås? Se upp så att inte jag gör så att du får hjärnskakning. " sa jag argt och ställde mig upp från stolen. "Du ska fan inte tro att du är bättre på allt för att du är en kille!" sa jag och fnös. När jag ställde mig upp ramlade stolen ner men jag struntade helt i den. Jag gick ut ur Cafeterian, gick till mitt skåp och tog min väska. Jag svängde den över axeln och gick ut ur skolan. Jag började springa till wasabi Dojon och såg att Kim stod och tränade.
"Du har lärt dig att skolka." flinade jag. Kim log svagt till svar. "Du ska inte lyssna på Jack. Han är bara så jäkla feg för att du är mycket bättre än honom." sa jag och satte mig på en röd bänk vid kanten av dojon.
"Jag vet inte..."
"Tvivla inte på det. Det är sant... Och jag slår vad om att han också vill slås med ett svart bältad, men är för feg för att möta någon ut av oss." sa jag och log mot henne. "Jag kan gå med på att vi sparras idag... Men bara vi inte börjar bråka efteråt." sa jag och blinkade åt henne. Hon log till svar. Jag sprang och satte på mig karatekläderna och gick sedan ut för att sparras. Kim stod där och väntade och jag knöt mitt bälte lite extra hårt. Vi båda började med en spark och landade sedan säkert på golvet. Kim försökte att sparka mig med jag duckade. Vi höll på så ett tag tills vi blev avbrutna av att Jack och de andra kom. Jag suckade djupt och sneglade på Kim. Hon såg också arg ut. Jag gick till min väska och tog upp mobilen och satte mig sedan på bänken igen.

14 nov, 2013 17:22

Kola
Elev

Avatar


Jag suckade och Mika gick bort till sin väska och tog fram mobilen. Alla blev tysta när jag och Jack tittade på varandra.
"Eh, jag ska nog byta om" fick Milton ur sig. Eddie och Jerry nickade medhållande. De gick och Mika pekade mot damtoan och stack hon med. Jack gick fram till mig. Jag fortsatte slå på dockan och han tittade på mig en stund.
"Är det du som...?" han pekade på huvudet som låg några meter bort. Jag tog av mig hörlurarna.
"Ja" sa jag kort och gick till mitt skåp. Jag la in min mobil och hörlurarna sen vände jag mig mot honom.
"Tycker du jag är så dålig?" frågade jag honom och han suckade.
"Nej jag tycker inte du är dålig alls det är bara det att jag inte vill skada dig" sa han och tittade på mig.
"Vadå då? Jag är lugn med att skada dig" sa jag och precis då hade Jerry, Eddie, Milton och Mika kommit tillbaka i rummet.
"Oooooh" sa Jerry dramatiskt och tittade intresserat på oss. Jack bet sig i läppen och gick fram till mig.
"Okej, visst, vi sparras" sa han och gick mot mattan. Jag gick efter honom och vi skulle precis börja när Rudy kom.
"Ska ni sparras?! Wow äntligen lite action, inte bara massa clowner som fjantar omkring" sa han och tittade på Milton och Eddie. Jag suckade när Rudy tog fram mobilen. Vi började...


Så hääär gick fighten:

that's all I got to say

15 nov, 2013 17:53

Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:20
Antal ändringar: 2

Borttagen

Avatar



Jag flinade .
"Det verkar som att jag inte behöver ge dig en hjärnskakning." skrattade jag och gick mot mitt skåp och la in mobilen." Snyggt jobbat Kim" sa jag och log mot henne. Hon log tillbaks. Jag gick till omklädningsrummet efter träningen och bytte om.
"Kim, jag måste sticka." sa jag till henne.
"Vart ska du." frågade hon och vände sig mot mig.
"Till psykologen" mumlade jag till henne och gick ut ur dojon. Jag gick till bussen och gick in till den. Jag visade snabbt busskortet och gick sedan längst in i bussen. Jag la mina fötter på sätet framför där några trettonårskillar satt.
"Hey, vi sitter här!" sa en ut av dom.
"Jaha, ser det ut som att jag bryr mig?" frågade jag och sätta i hörlurarna i öronen. Killarna framför mig suckade och vände sig om igen. Men när jag började dunka mina fötter mot sätet för att hänga med i takten vände dom sig mot mig igen.
"Seriöst!?" suckade en ut av killarna.
"Chilla, jag ska ändå sticka." svarade jag och gick ut ur bussen. När jag kom in till Psykologen så satt den nya killen där och väntade.
"Vad gör du här?" frågade jag och satte mig på en annan stol mittemot.
"Eh, alla mina kompisar tycker att jag ska till psykologen... så jag tänkte ge dom en chans. " svarade han och flinade. " Har du någon orsak?" frågade han sedan och hans leende försvann.
"Massor." sa jag och suckade. Tillslut öppnade dom dörren och jag fick komma in.
"Hej, vad heter du?" frågade en kvinna som satt i en vit fåtölj.
"Mika." svarade jag.
"Okej, Mika. Varför kom du hit" frågade hon.
"Som alla fjortonåringar. Jag är tvungen." sa jag och suckade.
"Varför är du tvungen? Jag vill hjälpa dig med dina *Problem*" sa hon och la benen på varandra.
"Varför skulle jag vilja prata om mina problem med en främling?" frågade jag.
"Du verkar inte förstå vad vi psykologer gör." sa hon och log.
"Jo, ni försöker hjälpa folk med problem." mumlade jag.
"Exakt. Och för att vi ska kunna hjälpa dig så måste du säga vad felet är." sa hon och hånlog.
"Okej... Esch, pallar inte att förklara något för någon jädra psykolog!" muttrade jag och gick ut ur rummet och smällde igen dörren. "Du borde inte gå in till henne..." sa jag till honom.
"Tackar. Då sticker jag." han följde mig ut ur väntrummet.
"Du borde inte göra sådär i skolan! Och din ursäkt var att du letade efter spindlar?" frågade jag honom. Han flinade.
"Ja, det var faktiskt sanningen." skrattade han och vi fortsatte ut ur huset.
"Och varför gjorde du så? Bara dök upp mitt från ingenstans?" mumlade jag. "Ditt huvud dök bara upp... Uppochner!" sa jag argt när vi kommit ut.
"Vadå då? Hur skulle jag inte få det uppochner om jag hängde från trappen?" frågade han och lutade sig mot en vägg.
"Ingen sa till dig att du skulle hänga från trappen!" sa jag och tittade argt på honom... men han bara flinade.
"Du gillar verkligen inte mig va?" frågade han. Det var tyst, jag visste inte vad jag skulle säga.
"Nej... klart jag inte gör. Jag har ju knappast pratat med dig." sa jag och började gå hem.

15 nov, 2013 18:30

1 2 3 ... 5 6 7 ... 29 30 31

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

Du får inte svara på den här tråden.