Hogwarts första årselever med Essi99
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hogwarts första årselever med Essi99
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
" Nu ska ni vänta här medan jag meddelar att vi anlänt, sen ska ni bli indelade i husen. Ert hus kommer bli ert hem och eleverna i det kommer bli eran familj här på Hogwarts", först vid slutet ser jag den allvarsamma kvinnan längst fram. Det uppstår ett mumlande och alla börjar prata tyst.
25 okt, 2013 19:47 |
|
Isse99
Elev |
"Hon ser ganska sträng ut", viskar jag ängsligt till Sarah när kvinnan försvunnit från trappan.
skriver ord som mord i handen 25 okt, 2013 19:49 |
|
Borttagen
|
" Hon verkade okej, om man inte hamnar i bråk med henne."
25 okt, 2013 19:50 |
|
Isse99
Elev |
"Ja, precis", mumlar jag instämmande. "Och jag är ju inte den som brukar starta slagsmål så jag ska nog klara mig", säger jag och ler snett.
skriver ord som mord i handen 25 okt, 2013 19:52 |
|
Borttagen
|
"Jag hoppas att det går okej för mig då", jag ler och nickar mot en liten kille som börjat springa runt.
"Det blir värre för honom." 25 okt, 2013 19:53 |
|
Isse99
Elev |
"Ja det är.." Längre kommer jag inte för kvinnan kommer in i salen igen och harklar sig en än gång.
"Nu har jag meddelat att förstaåreleverna är här så nu ska ni följa med mig in i Den stora salen där ni kommer att sorteras. Jag vill att ni ställer er i två rader och följer med mig", säger hon och spänner blicken i killen som fortfarande springer runt. skriver ord som mord i handen 25 okt, 2013 19:59 |
|
Borttagen
|
(äter nu, tillbaks sen)
25 okt, 2013 20:15 |
|
Isse99
Elev |
Eleverna framför mig börjar bilda två led och jag tar tag i Sarahs ärm och drar henne i mot mig så att hon står i ledet bredvid mig.
"Då är det dags att gå in", säger jag och låtsas vara helt oberörd av det men egentligen är jag skräckslagen. skriver ord som mord i handen 27 okt, 2013 15:34 |
|
Borttagen
|
"Lycka till", jag ler ett snett leende och sen börjar vi gå in. Alla elever vänder sig mot oss nya och vi går till bordet längst fram där det måste vara lärarna som sitter. Kvinnan som gick längst fram när vi gick in går och hämtar en hatt. Hatten har ett ansikte. Och en mun, som börjar sjunga.
27 okt, 2013 16:00 |
|
Isse99
Elev |
Den slitna hatten börjar sjunga på en sång som jag aldrig hört tidigare men jag kan inte koncentrera mig på sången. Det enda jag kan tänka på är att jag snart ska ställa mig framför alla elever och bli vald till ett elevhem. Och jag som har scenskräck!
skriver ord som mord i handen 27 okt, 2013 17:24 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hogwarts första årselever med Essi99
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen