Styra drömmar.
Forum > Off Topic > Styra drömmar.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av AlbusPotter: Skrivet av Borttagen: Skrivet av AlbusPotter: En sak som jag upptäckte för bara nån dag sen är att jag i alla fall kan avsluta mina drömmar om jag vill, och vakna upp då. Saken är den att då är det såå mörkt och läbbigt i rummet så tankarna om mardrömmen kommer ju direkt D: Har aldrig riktigt kunnat göra något annat coolt Att vakna när man drömmer en mardröm är inte samma sak som att klardrömma. Nää, det vet jag också. Kan du klardrömma då? Jabox. 14 sep, 2013 20:57 |
|
Huffles Teddy
Elev |
Jag drömmer alltid jätteskumma saker, oftast obehagliga men jag kan tyvärr inte styra dom
Men när jag drömde nåt läskigt nyligen så halvsov min pojkvän och han ba "det är lugnt, sätt dig på bänken" och så gick jag och satte mig på en vit bänk och det läskiga försvann xD 15 sep, 2013 04:59 |
|
Solkatten
Elev |
I min dröm inatt drömde jag att jag kunde klardrömma... xD Och då gjorde jag reality checks, kunde t.ex. flytta saker med hjälp av hjärnan då det var en dröm och jag kunde göra vad jag ville men jag är fortfarande osäker på om jag styrde den själv eller om det var ännu en "dröm" med tanke på att jag i min dröm drömde att jag kunde klardrömma om ni fattar haha. xD
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 18 sep, 2013 07:36 |
|
YES
Elev |
Skrivet av Solkatten: I min dröm inatt drömde jag att jag kunde klardrömma... xD Och då gjorde jag reality checks, kunde t.ex. flytta saker med hjälp av hjärnan då det var en dröm och jag kunde göra vad jag ville men jag är fortfarande osäker på om jag styrde den själv eller om det var ännu en "dröm" med tanke på att jag i min dröm drömde att jag kunde klardrömma om ni fattar haha. xD Hahaha. Verkar varit rätt coolt iallafall. ---------------------------------------- En sak som brukar hända mig nu förtiden är att jag vaknar i min dröm. xD Alltså så får jag mig att vakna fast jag vaknar i en ny dröm. Tex, jag drömmer något obehagligt, får mig att vakna, fast jag vaknar inte utan byter dröm istället. Rätt trevligt faktiskt. xD Dessutom har jag märkt art jag inte behöver veta att jag drömmer för att vakna. Alltså kan jag vara fullt övertygad om att det är verkligt, men samtidigt vara fullt medveten om att jag kan få mig att "vakna". Vilket är lite knäppt... Och ännu en grej jag har märkt. Om jag ska få mig själva att vakna/vakna upp i en ny dröm, måste jag koncentrera mig rätt mycket. Vilket är rätt svårt, när jag oftast är tex i samma rum som en mördare när jag försöker få mig att vakna. Whatever
18 sep, 2013 19:45 |
|
Borttagen
|
Min kompis kan styra sina drömmar. Typ byta dröm om hon vill... Men inte jag. Skulle vilja, drömmer en hel del mardrömmar på senaste tiden
18 sep, 2013 19:49 |
|
Korra
Elev |
Lucid Dreaming !! va häftigt ämne!
Hänvisar till denna sida isåfall. http://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=en&u=http://www.world-of-lucid-dreaming.com/&prev=/search%3Fq%3Dlucid%2Bdreaming%26newwindow%3D1%26client%3Dfirefox-a%26hs%3D2KT%26rls%3Dorg.mozilla:en-US:official Där är den översatta sidan så att alla förstår. 19 sep, 2013 02:09 |
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av YES: Skrivet av Solkatten: I min dröm inatt drömde jag att jag kunde klardrömma... xD Och då gjorde jag reality checks, kunde t.ex. flytta saker med hjälp av hjärnan då det var en dröm och jag kunde göra vad jag ville men jag är fortfarande osäker på om jag styrde den själv eller om det var ännu en "dröm" med tanke på att jag i min dröm drömde att jag kunde klardrömma om ni fattar haha. xD Hahaha. Verkar varit rätt coolt iallafall. Men tror du det räknas som en klardröm eller om det bara var ännu en dröm? :s "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 19 sep, 2013 10:23 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Solkatten: Skrivet av YES: Skrivet av Solkatten: I min dröm inatt drömde jag att jag kunde klardrömma... xD Och då gjorde jag reality checks, kunde t.ex. flytta saker med hjälp av hjärnan då det var en dröm och jag kunde göra vad jag ville men jag är fortfarande osäker på om jag styrde den själv eller om det var ännu en "dröm" med tanke på att jag i min dröm drömde att jag kunde klardrömma om ni fattar haha. xD Hahaha. Verkar varit rätt coolt iallafall. Men tror du det räknas som en klardröm eller om det bara var ännu en dröm? :s Om du inte är säker så var det inte det. I en klardröm är man medveten om att man drömmer och kan styra drömmen. Du vet att du drömmer precis som du i vaket tillstånd vet att du är vaken. Eller precis som att du är medveten om att du dagdrömmer när du sitter och dagdrömmer. Om du sitter och tittar ut genom fönstret på mattelektionen och fantiserar om köttätande monsteraliens som kommer och tar över jorden så blir du ju inte rädd för den fantasin, eller hur? Du vet att det bara är en fantasi, du har ett medvetande och du kan styra bort tankarna om du vill. Så, ungefär, funkar en klardröm. Att du drömmer att du kan klardrömma är ju inte så konstigt om du läst mycket om det men det är inte samma sak som att klardrömma. 19 sep, 2013 13:47 |
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Solkatten: Skrivet av YES: Skrivet av Solkatten: I min dröm inatt drömde jag att jag kunde klardrömma... xD Och då gjorde jag reality checks, kunde t.ex. flytta saker med hjälp av hjärnan då det var en dröm och jag kunde göra vad jag ville men jag är fortfarande osäker på om jag styrde den själv eller om det var ännu en "dröm" med tanke på att jag i min dröm drömde att jag kunde klardrömma om ni fattar haha. xD Hahaha. Verkar varit rätt coolt iallafall. Men tror du det räknas som en klardröm eller om det bara var ännu en dröm? :s Om du inte är säker så var det inte det. I en klardröm är man medveten om att man drömmer och kan styra drömmen. Du vet att du drömmer precis som du i vaket tillstånd vet att du är vaken. Eller precis som att du är medveten om att du dagdrömmer när du sitter och dagdrömmer. Om du sitter och tittar ut genom fönstret på mattelektionen och fantiserar om köttätande monsteraliens som kommer och tar över jorden så blir du ju inte rädd för den fantasin, eller hur? Du vet att det bara är en fantasi, du har ett medvetande och du kan styra bort tankarna om du vill. Så, ungefär, funkar en klardröm. Att du drömmer att du kan klardrömma är ju inte så konstigt om du läst mycket om det men det är inte samma sak som att klardrömma. Fast eftersom jag då i drömmen drömde att jag kunde klardrömma och då kunde t.ex. vakna upp ur den fast då hamnar i min "andra" dröm och inte den "verkliga" om ni fattar så borde det väl ha varit en klardröm eller? Och det kändes riktigt när jag t.ex. skulle flytta ett föremål hjärnan men nu när jag är vaken så känns det fortfarande osäkert. Asså åh. xD Men det hade varit fett coolt om det verkligen var en klardröm. Men då borde jag ju ha vaknat upp i verkligheten igen och inte bara i min dröm som jag drömde att jag klardrömde? Förlåt om det låter komplicerat, kan inte förklara mycket bättre. xD "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 19 sep, 2013 14:35 |
|
Borttagen
|
Jag drömmer ofta, nästan varje natt. Problemet är bara att jag inte vet att jag drömmer, även om jag ändrar på sakerna i drömmen så det blir värre (människor börjar att dö, jag gör det svårare för mig själv att ta mig fram till olika ställen tex) men fortfarande tror jag att det är verklighet.
Jag tänker inte så mycket på att jag ändrar saker omedvetet. Så för mig blir det "självklart" att jag kan ändra för att i drömmen tror jag att man kan göra så. Så jag kan inte klardrömma :c 19 sep, 2013 16:26 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen