Rolla privat?
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Rolla privat?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Trädkatten
Elev |
Oooj, hade helt glömt bort detta roll. Dx Jag hade gått ut ur rummet där Ella och Isaac dansat eller kanske fortfarande dansar. Jag har en klump i halsen och jag kan bara tänka på Isaac och den dagen då jag fick reda på att han hade flyttat till Frankrike. Han hade inte ens sagt hejdå! Inte någonting, helt plötsligt var han bara borta. Mina ögon börjar tåras. Jag suckar, det känns så fånigt att gråta över det. Jag torkar trött bort tårarna och går in i badrummet för att skölja mitt ansikte. Mascaran rinner ner för kinden när jag ser mig själv i spegeln. Jag sköljer bort allt smink och alla tårar för att måla på nytt. Det blir inte lika fint som när Mickan sminkade mig men jag blir ändå nöjd. Jag tittar mig snabbt i spegeln och går ut i vardagsrummet igen. Mickan kommer farandes mot mig och ler glatt. "Jag har letat över allt efter dig!" Mickan kramar om mig som om det vore år och dag sedan vi träffades. Jag kramar tillbaks, det känns tröstande. Vi slutar kramas och hon skiner upp som om hon just kom på en bra idé. "Sanning eller konsekvens!"
24 nov, 2014 11:44 |
|
Pinkie Pie
Elev |
(Trädkatten det är okej)
"Ja, det är väll kul..", svarade jag Ella och kliade mig i nacken nervöst. Ella är söt, om omständigheterna hade varit annorlunda så kanske det hade varit hon och jag som hade varit här istället. Mickan tar plösligt tag i mig och drar mig bort så kraftigt att jag nästan tappar balansen och dunsar ner på golvet, men jag hinner halvt få tillbaka balansen och snubblar efter henne när kör slalom mellan alla människor.
25 nov, 2014 09:54 |
|
5_lollipop_5
Elev |
Jag vet att det är idiotiskt, men av ren nyfikenhet följer jag efter Mickan och Eric. Det är någonting som precis ska börja och jag uppfattar att det är klassikern "Sanning eller konka". Jag försöker att hålla mig i bakgrunden, men såklart upptäcker Mickan mig och viskar något till tjejen bredvid henne, som jag tror heter Vanessa. Vanessa reser sig upp, går fram till mig och fast jag stretar emot knuffar hon in mig i ringen och jag sätter mig skamset ner bredvid Mickan. Hon ler stort mot mig när hon kryper in i mitten och sätter colaflaskan på spinn. Den snurrar länge och när den saktar in är den på väg mot andra sidan av ringen, bra, då slipper jag skämma ut mig. Det ser ut som den ska stanna framför Tessa i parallellklassen, men då kryper Mickan in i ringen och stöter till flaskan, så den fortsätter att snurra. Såklart stannar den framför mig.
"Sanning eller konka?" tjuter Mickan förtjust. Jag väljer sanning, det säkraste kortet. Mickan funderar ett tag, det är i alla fall vad det ser ut som, men det är Vanessa som utropar frågan. "När var senaste gången du hånglade?" Alla skrattar och jag ler lite ursäktande. "Jag har... aldrig... hånglat..." mumlar jag och Vanessa flinar, nöjd med svaret. "Någon gång ska väl vara den första." flinar Jonte och lägger sin arm över mina axlar. Försiktigt makar jag mig bort från honom. "Sluta ditt äcklo!" utbrister Tessa. "Ser du inte att du gör henne obekväm?!" Jag ler tacksamt mot Tessa och hon ler tillbaka. Hångelförsöket väckte intresse hos gästerna och fler har satt sig i ringen, däribland Isaac. Mickan snurrar flaskan igen. Är det flaskans snurr som gör mig yr, eller är det att jag tänker på Eric och Isaac på samma gång? Kan man vara kär i två? Iancorn <3
25 nov, 2014 21:06 |
|
Pinkie Pie
Elev |
Jag sitter bredvid Mickan och hånler åt Jonte, även fast jag inte vill. Flaskan snurrar många varv innan den tillslut stannar på Mickans bästa kompis Bea som sitter på andra sidan om Mickan, jag lutar mig framåt en aning för att se henne tydligare och väntar på att Ella ska fråga henne frågan om vad skulle välja av sanning eller konsekvens.
27 nov, 2014 12:01 |
|
5_lollipop_5
Elev |
[Ella frågar Bea om hon väljer sanning eller konka, så slipper jag skriva igen. Trädkatten, om du vill kan du få komma på utmaningen och någon annan kan säga den innan Ella kommer på någon.]
Iancorn <3
27 nov, 2014 20:18 |
|
5_lollipop_5
Elev |
17 dec, 2014 21:37 |
|
Pinkie Pie
Elev |
31 dec, 2014 16:21 |
|
Trädkatten
Elev |
Jag tror jag hoppar ut. Förlåt men detta rollspelet har varit så oaktivt (på grund av mig) och nu så är jag med i massa andra roll. Och så orkar jag inte riktigt med. Föörlåt.
31 dec, 2014 20:14 |
|
Pinkie Pie
Elev |
31 dec, 2014 20:23 |
|
5_lollipop_5
Elev |
[Okej. Kan vi hoppa över resten av festen? Det blev lite för inaktivt... Skriver någon annan gång idag, eftersom klockan är halv tre på natten. Kan du tagga mig om jag glömmer?
Iancorn <3
1 jan, 2015 01:34 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen