Drassica.
Forum > Fanfiction > Drassica.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
bra skrivit, gör ett nytt kapitel nuu!!!!!!!!!!!!!!! :3
22 maj, 2013 22:20 |
|
Borttagen
|
Kapitel 9.
Rösten - Del 2. Jag stod vid den stora fönstret i flickornas sovsal, jag kollade ner på den mörk blå sjön som glimtade. Jag vände mig om och såg på när Pansy och Alice satt och skrattade åt mina mugglar saker, de kollade sedan på mig. Jag vände mig om till fönstret igen, jag suckade tungt och blundade ett par gånger. Jag undrar vad Hermione, Harry och Ron gör, jag bara önskade att de var här just nu särskilt Hermione. Hermione var den personen som fick mig att le, att må bra och att känna mig bekväm. Med henne kunde jag passa in i Hogwarts utan att konstiga saker händer. Jag hade inte sett henne sedan försvar mot svartkonster lektionen. Allt var tack vare Snape som sa att jag skulle plugga tills jag var klar med läxan. Jag skakade lätt på huvudet, jag kollade en sista gång ut genom fönstret sedan vände jag mig om och gick sedan till min koffert. Jag tog fram ett par shorts och ett linne och la dom på min säng, Pansy kollade på mina kläder jag la fram och skrattade. Jag hade ingen garderob för Pansy och Alice tillåter inte mig att lägga in mina kläder det var därför jag hade dom i kofferten, jag stängde min koffert och la den sedan vid min säng. "Vad är det?" Frågade Alice och pekade på min gitarr. Hon skrattade efter åt och kollade på Pansy som såg nyfiket på gitarren. "Det är en gitarr." Sade jag och la den vid min koffert, Pansy kom fram till min säng. "Visa vad det är" sade hon och satte sig på min säng. "Seriöst vet du inte vad det är?" Jag höjde ögonbrynen och flinade till. "Nej kom igen visa vad det är, Olson." Sade hon och kollade allvarligt på mig. "Okej okej" jag tog tag i gitarren, började spela sakta. "Vad fint det låter." Sade Alice och kom närmare till min säng. "Det låter bättre när man sjunger." Sade jag och log mot Pansy och Alice som gillade ljudet av gitarren. Jag hoppades på att de inte skulle fråga mig att sjunga. "Spela du och jag sjunger, jag är jättebra på att sjunga." Sade Pansy och reste sig upp, hon gick stod nu i mitten av rummet. "I have a dream, I have a dreaaaaaam" hon sjöng som om en tupp hade fastnat i hennes hals, hon låter som en död tupp verkligen hennes röst gjorde så mina öron började blöda. Pansy slutade sjunga efter ett par minuter. "Så vad tycker ni?" Sade och och småsprang mot sin egen säng. Alice började flina och gick sedan mot sin egen säng. "Jätte bra" jag svalde, varför måste jag ljuga hela tiden? Pansy och Alice drog deras täcken över sig själva och började sakta somna, jag la undan gitarren och tog mina kläder jag hade lagt på min säng, jag öppnade dörren sakta och gick ner till upp hålls-rummet jag gick mot flickornas toalett. Jag gick upp mot sovsalarna och snabbt slängde jag mina smutsiga kläder vid min säng tåg min gitarr och smög ner till upp hålls- rummet igen, jag såg mig om och kollade om någon var där nere men ingen var där jag var helt ensam, vilket jag tyckte var bra. Jag satte mig på en av de svartgröna fåtöljerna och började spela sakta på gitarren. "I don't wanna be without you babe I don't wanna broken heart Don't wanna take a breath without you babe I don't wanna play that part" jag pausade och tänkte över orden jag hade sjungit. Allt jag sjöng var om mina känslor jag hade just nu. Jag började spela på gitarren igen och fortsatte att sjunga. "I know that I love you but let me just say I don't wanna love you in no kinda way, no no I don't wanna broken heart And I don't wanna play the broken-hearted girl no no No broken-hearted girl, I'm no broken-hearted girl." Jag slutade att spela på gitarren. En tår föll ner från min kind, jag torkade genast bort den och kollade bort mot den öppna spisen, där stod någon och klappade. Han stod i mörkret, efter ett par sekunder klev han in i ljuset. En blond kille dök upp. Det var Draco, han såg på mig och gav mig ett snett elakt leende. Jag reste mig genast från fåtöljen och kollade på honom, han såg på min klädnad sedan kollade han mig in i ögonen, han slutade klappa och kom närmre. "Vet du vad, du har verkligen talang, och din låt är verkligen känslosam." Sade han och stod bara några få meter från mig. "Vad vill du, lämna mig ifred." Sade jag och slängde ett par ilskna blickar på honom. "Jag vill bara säga att jag är verkligen ledsen om det som hände tidigare jag menade inte att såra dig, utan det var för säkerhet skull, ingen får veta om det!" Sade han och tog tag i min hand. "Draco, kolla på mig. Handlar detta om mitt blod? Är det därför du inte vill att någon ska veta." Sade jag och kollade på honom ivrigt. "Nej Jessica, jag önskar att jag kunde säga men jag kan tyvärr inte." Sade han och kollade ner i golvet. Jag la genast min ena hand på hans kind, han kollade upp och stirrade ner mig i ögonen. Jag stod på tår för att nå hans läppar, jag tog tag i hans kalla läppar med mina varma läppar. Min hand vilade på hans ansikte, efter ett par sekunder knuffade han tillbaks mig. "Vad håller du på med?" Skrek han till och kollade ilsket på mig. Jag hamnade på golvet, jag kollade upp på honom. "Jag gjorde det för att jag älskar dig." Sade jag tyst och kollade sorgesamt på honom. "Älskar mig?" Sade han tyst. Jag reste mig upp snabbt och gick bort mot fåtöljen, tog tag i min gitarr och snabbt vände mig och gick mot trappan, jag gick upp ett par steg från trappan sedan vände jag mig om. "Jag trodde vi hade något emellan oss, men jag hade helt fel." Sade jag ilsket och vände mig om igen och små sprang upp på trapporna. "Vänta Jessica." Han ropade efter mig men jag svarade inte utan bara öppnade dörren till tjejernas sovsal och gick in och stängde den efter mig. Jag gick snabbt mot min säng och drog täcket över mig. Jag försökte nu somna med ett förkrossad hjärta. (Låten till hör Beyonce. Jag tog den för den passar in till Jessicas historia just nu.) 22 maj, 2013 23:37 |
|
frida longbottom
Elev |
25 maj, 2013 23:01 |
|
Borttagen
|
25 maj, 2013 23:02 |
|
ginny 23
Elev |
26 maj, 2013 07:25 |
|
Borttagen
|
26 maj, 2013 10:20 |
|
Hanlio
Elev |
:O :O ... det är det enda jag kan säga nu. It's the only shit I can say! WHY!? Jag har tappat talförmågan vi människor fick för typ några miljarder år sedan, och varför? Vet du varför jag plötsligt tappade den uråldriga förmågan?! FÖR ATT DU SKREV FÖR BRA FÖR ATT VARA MÄNSKLIGT ALLTSÅ DU SKREV LIKA BRA SOM ELZYII (var bara tvungen att blanda in henne) OCH VET DU HUR (sorry för svordomen) JÄVLA/JÄKLA BRA DET ÄR!?
[im
31 maj, 2013 22:06 |
|
Elzyii
Elev |
Läs gärna min ff:n om Draco <3 Läser gärna din som gengäld, och för att jag älskar att läsa! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51873 31 maj, 2013 22:44 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Hanlio: :O :O ... det är det enda jag kan säga nu. It's the only shit I can say! WHY!? Jag har tappat talförmågan vi människor fick för typ några miljarder år sedan, och varför? Vet du varför jag plötsligt tappade den uråldriga förmågan?! FÖR ATT DU SKREV FÖR BRA FÖR ATT VARA MÄNSKLIGT ALLTSÅ DU SKREV LIKA BRA SOM ELZYII (var bara tvungen att blanda in henne) OCH VET DU HUR (sorry för svordomen) JÄVLA/JÄKLA BRA DET ÄR!? Åh nejO: du ska inte jämföra mig med henne hon skriver bättre O::: Jag har inga ord för denna underbara kommentar, du lyckades få fram mina tårar. :' Tack för att du tog din tid och läste denna trista FF. Mycket kärlek till dig. - ♥ Och du din lilla fina underbara sak. Det är du som skriver bättre. ♥ 1 jun, 2013 00:21 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen