Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

LLP, Dotter till Harry Potter [SV]

Forum > Fanfiction > LLP, Dotter till Harry Potter [SV]

1 2 3 ... 5 6 7 ... 11 12 13
Användare Inlägg
"Parvati Patil"
Elev

Avatar


Förlåt gånger 1000 att jag ärså seg på att skriva men först hade jag berättelsen hos mamma och åkte hem till pappa(och glömde maila den...) sen hämtade jag den och nu vill inte datorn starta Word! Hur mycket otur kan man ha?! Så nu damparjag sönder lite på min dator och hoppas att jag kan få igång Word snart! Puss! ♥♥♥♥♥♥♥♥

I’m a bit dark and twisted.

6 maj, 2013 15:08

Borttagen

Avatar


JÄTTEBRA!!
*Bevakar*

6 maj, 2013 17:05

"Parvati Patil"
Elev

Avatar

+1


Kom på ett sätt att skriva utan Word som tur va! Hoppas ni gillar det! ♥♥♥
_________________________________________
Del 2

Jag vaknade i god tid dagen där på, det tog enstund nnan jag fattde att jag var påHogwarts i en flicksovsal i Ravenclawtornet utan mina bästa kompisar och bröder. Jag suckade tyst och satte mig upp oc såg först då att Gabbie var vaken.
-Har du sovit gott Lily? Fågade hon mig vänligt.
-Ja, och du? Har du sovit gott?
-Jovisst. Sa hon och ställde sig upp. Jag gjorde samma sak och började klä på mig klädnaden sammtidigt som jag tänkte att det var nog inte så dumt at vara i Rawenclaw ändå!
Jag och Gabbie småpratade lite, väckte de andra och gick ner till frukosten.
När vi kom in i Stora Salen söktejag efter Hugo, Lucy, Ab och James vid Gryffindorbordet men hittade dom inte så jag gick och satte mig bredvid Frank och tog för mig av ägg, bacon och rostat bröd.
Efter frukosten gick jag och Gabbie upp till uppehållsrummet för att hämta våra väskor och bege oss till klassrummet där Försvar Mot Svartkonster var. Jag och dom andra Ravenclaw eleverna ställde oss i en kön utanför klassrummet och väntade på läraren.
Efter bara någon minut kom det en kvinna som jag väl kände igen, det var Nymphadora Tonks Lupin. (I min berättelse stannade hon hemma med Teddy istället och dog aldrig). Hon låste upp klassrummet och gick in tätt följd av alla elever.
-Sätter! Sa hon högt och alla gjorde som dom blev tillsagda.
-Jag är Professor Tonks Lupin, föredetta Aurora och Hufflepuffs föreståndare. Presenterade hon sig. Han hade illrött hår idag vilket passade henne.
-Den här terminen ska vi jobba med förhäxningar och försvar mot förhäxningar. Idag ska vi börja med en förhäxning som heter Rictusempra, den gör så att det känns som om offret blir kittlad. Någonfrivillig som jag kan dämonstrera på?
Ingen räckte upp handen.
-Okej eftersom ni är nya kan jag ingens namn och känner er inte så jag tar den endajag känner, Ms Potter komupp hit.
Jag reste mig upp och gickfram till katedern där Tonks stod.
-Det är väll okej? Viskade hon till mig så att bara jag hörde. Jag nickade med en så liten rörelse som möjligt och ställde migen bit ifrån Tonks.
-Är du beredd? Jag nickade igen.
-Rictusempra!
-AAAAH SLUTA!!! HAHAHA!!! ÅÅÅÅH GUUUD SLUTAAA!!! Och snabbt som det började slutade det. Jag pustade ut och försökte andas ljupt.
När jag hade lugnat ner mig ochsattmigner bredvid Gabbie fortsatte Tonks:
-Vi ska öva på uttalet och rörelsen sen ska ni få testa den på varandra.
Efter 45 min slutade vi och Gabbie som jag precis hade förhäxat hade precis lugnat ner sig när vi kom fram till Professor Griech klassrum där vi skulle ha Förvandlingskonst.

Dagen fortsatte bra tills det var dags för lunch...

_________________________________________
Tack för tålamodet! Puss ♥♥♥

I’m a bit dark and twisted.

6 maj, 2013 20:56

Ariana Potter
Elev

Avatar


Åååh, bra!! Vad bra att Tonks inte är död!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ftinyurl.com%2Fovkrtb4 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ftinyurl.com%2Fntpkxuj https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ftinyurl.com%2Fpjwh669 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ftinyurl.com%2Fn9czvun

7 maj, 2013 07:30

Borttagen

Avatar


Haha!

Jippi! TONKS!♥

7 maj, 2013 16:49

-Luna-Lovegood-
Elev

Avatar


ÅÅH när kommer nästa???

Läs gärna Hogwarts? Min älskade Drake Green dog och precis dagen efter märkte jag det!!!...

7 maj, 2013 19:48

"Parvati Patil"
Elev

Avatar


Tänkte väll att ni skulle gilla att Tonks är tillbaka!♥
________________________________________________
Del 3

Jag och Gabbie gick ner till Stora Salen för att äta lunch, jag började direkt leta efter mina kompisar vid
Gryffindorbordet, då såg jag domganska nära ingången ändå.
-Jag kommer snart, håll en plats åt mig. Sa jag till Gabbie innan jag började gå emot Gryffindorbordet.
Lucy såg mig innan jagvar framme och reste sig upp och mötte mig.
-Hej Lily. Jag reagerade på att hon sa Lily och inte Lils och dessutom verkade hon väldigt stel...
-Hej Lucy... Vart var ni under frukosten?
-Vi åt tidigt. Svarade hon tvärt.
-Har det hänt något? Frågade jg henne eftersom det inte var likt henne alls att vara så intetsägande och stel.
-Inget, varför undrar du? Frågade hon lite små surt.
-Du verkar vara sur så jg tänkte att det kanske har hänt något.
-Ab berättade när du kom i Ravenclaw att man kan välja elevhem och DU måste ha valt Ravenclaw framför Gryffindor!
-Jag valde ingenting! Svarade jag henne surt.
-Det måste du ha gjort eller åtmnståne velat!
-Hur kan ni haka upp er på sånt?! Vi är BÄSTAVÄNNER!
-Nej Potter! Vi VAR bästavänner! Sa hon tvärt och vände sig om.
Jag stod kvar några sekunder innan jag smält det hon hade sagt och rusade därifrån.
Jag sprang upp den redanemorerade vägen tillRavenclawtornet och där stod den dumma fråge statyn.
-Vad ska du fråga för någon jävligt jobbig fråganu då?! Skrek jag till den.
-Jag ser att du är upprörd så jag tar en enkel: Vad är det som går och går men kommer aldrig fram?
-Klockan din korkade sak!
-Rätt! Varsågod!
Jag sprangigenom öppningen och upp till sovsalen där ag slängde mig på sängen och grät.
Jag vet inte hur länge jag grät men till slut kom Gabbie upp til mig och satte sig på min säng och kramade mig.
Det kädes skönt att ha en vän som brydde sig även om jag bara hade kännt henne i en dag.
-Ska jag gå ner och hämta lite mat nere vid middagen så kan vi äta den här? Frågade hon mig. Jag blev glad över att hon förstod att jag minst av allt ville befinna mig i Stora Salen där DOM fanns så jag nickade och log svagt.
Hon försvann ut ur dörren och jag satte mig upp.
-Nu måste du ta dig samman! Vänner som inte tar en som man är är inte riktiga vänner! Släpp dom! Det är inte värt besväret! Sa jag till mig själv och började tvätta ansiktet så att jag såg lite bättre ut. Efter vad som känndes som en lång tid fast bara va kanske 10 min kom Gabbie tillbaka med flera tostar i servetter. Jag log mot henne och vi började äta.
När vi var klara frågade Gabbie mig försiktigt:
-Vad sa hon? Din kompis, Lucy va?
Jag började berätta och när jag väl hade börjat kunde jag inte sluta. Jag kände hur min sorg utbyttes av ilska och det enda jag kunde känna mot dom var hat.
När jag var klar med berättelsen började jag gråta i Gabbies famn igen.

Efter bara tio minuter sltade jag gråta och satte mig upp. Och Gabbie började prata:

-Jag har inte varit med om det, men jag vet ändå att det är tufft att bi sviken av sina bästa kompisar, men du ska inte bli sviken av en av dom!

Snyft: -Tack Gabbie men vem av Dom har inte svikit mig än...?

-Det är ingen av Dom! Det är jag! Jag kommer ALDRIG svika dig!

Jag log. Gabbie var värkligen snäll, vi hade bara känt varandra i en dag och hon brydde sig redan om mig mer än någon annan. Dom känslorna besvarade jag hjärtligt.

-Ska vi gå och lägga oss? Avbröt Gabbie mina tankar.

-Ja... men kan jag få sova i din säng med dig?

-Så klart du får! Sa hon och vi bytte om och gick och la oss i Gabbies säng.

Innan jag somnade i Gabbies famn tänkte jag att en bättre vän än Gabbie kan man inte få...

___________________________________________________
Så där ja! Puss puss ha det bra! ♥♥♥

I’m a bit dark and twisted.

8 maj, 2013 16:17

luna lovegood 21
Elev

Avatar


bra!

8 maj, 2013 16:35

Borttagen

Avatar


Bra!


Tänk på stavfel, annars var det inget

8 maj, 2013 16:43

"Parvati Patil"
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Bra!


Tänk på stavfel, annars var det inget

Tack!

Ska tänka på det men min Word funkar fortfarande inte *Suckar* så jag skriver på mailen och där har dom inget rättstavningsprogram och min mellanslags tangent funkar inte så bra... *suckar igen*
På fredag har jag tillgång till Word (senat) och en ordenötlig mellanslags knapp!
♥♥♥

I’m a bit dark and twisted.

8 maj, 2013 16:54

1 2 3 ... 5 6 7 ... 11 12 13

Forum > Fanfiction > LLP, Dotter till Harry Potter [SV]

Du får inte svara på den här tråden.