Rolla?
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Rolla?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
ginny 23
Elev |
14 jan, 2013 16:29 |
|
Fantasia
Elev |
Inne i mina egna tankar upptäckte jag förskräckt att någon stod och pratade med mig.
"Ehm, hej, vill du något?" Sa jag i en lite artig ton för att inte skrämma honom eftersom att han verkade lite skakig i rösten. 14 jan, 2013 17:10 |
|
Shapiro
Elev |
''Nej, eller, ja... Kanske. Umh... Jag är Lu, Får jag fråga om ditt namn?''
Sa jag med skrämd röst. Men jag hade blivit lite lungnare. Four score and seven years ago... 14 jan, 2013 17:13 |
|
Fantasia
Elev |
"Ehm, jag heter Caleb, hufflepuffare om du undrar." Jag log lite smått, en andraårsklassare, vad gulligt.
14 jan, 2013 17:58 |
|
Shapiro
Elev |
"Ehm... Ja, jag satsar på att bli mer social i år." Jag var lite mindre rädd men ändå var jag så dum så att jag ropade ut.
"GÖR MIG INTE TILL NÅGOT JAG INTE KAN MOTBESVÄRJA!!!" Jag täckte pannan med handen medans jag stod med öppen mun. Sedan bara sprang jag iväg till mitt bord igen. Där sumpade jag en vän. Four score and seven years ago... 14 jan, 2013 18:16 |
|
Fantasia
Elev |
Jag tittade på honom med övarraskad blick, märklig unge tänkte jag och skrattade till lite för mig själv.
Winston som satt och skröt framför tjejerna tittade mot mitt håll och höll fram ett minnsalt i sina hönder. "Du kanske behöver det här för att komma trollstaven och dina kalsonger oftare?" Sa han och skrattade högt, jag hade en tendens att tappa bort saker, en svaghet jag hatar, och Winston hade en tendens att skoja med sina vänner framför tjejer. "Tack." Sa jag ointressant. 14 jan, 2013 18:52 |
|
Shapiro
Elev |
Jag hade gått bakk. Jag testade samma sak igen. När jag såg vart jag pekat sa jag.
"Du skämtar!" Jag hade pekat på en annan trea. Och den här var en slytherinare. Han skulle säkert sätta nån förbanelse på mig. Men jag får ta chansen. Four score and seven years ago... 14 jan, 2013 20:20 |
|
ginny 23
Elev |
Jag gick in i stora salen och satte mig vid Gryffindorbordet. Mina bordskamrater var ingripna i ett tråkigt samtal om killar.
15 jan, 2013 16:48 |
|
Shapiro
Elev |
Jag började långsamt närma mig. Alytherin bordet. Jag stirade med ett helt efterblivet ansikte. Jag bara stirade medans jag närmade mig.Sen när jag kom fram. Stod jag där och stirade. Till slut vågade jag inte. Jag är för rädd för slytherin jag Ropade.
''LÄGG INTE CRUSIATUS FÖRBANELSEN PÅ MIG!!'' Sedan när jag sprang iväg i rädsla så tänkte jag. ''Jädrar! En till borta.'' Jag skulle väl göra samma taktik som förut. Den här gången måste jag coola ner. Jag blundade, pekade och tittade. Jag hade pekat på en från Gryffindor. En från Gryffindor kan väl inte vara elak nog att slänga förhäxningar på mig. Och det hade ju inte hänt tidigare. Så varför skulle det hända nu? Four score and seven years ago... 15 jan, 2013 16:52 |
|
ginny 23
Elev |
15 jan, 2013 16:58 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen