Betyg!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Katla
Elev |
jag hatar betyg lol
de finns till ingen nytta, och behövs inte alls (detta är inte en opinion, DE BEHÖVS VERKLIGEN INTE) ♏︎ 25 dec, 2012 19:29 |
|
Episkey
Elev |
Jag fick 260 (med ett borträknat betyg) ... Förra året hade jag 270!
Det är för att vår SO-lärare har börjat med nya prov (vi har inget annat än prov i SO och de är jättedåligt utformade...) Så jag sänkte mig 2,5x2 där... Sedan i franska visste jag att jag skulle sänka mig för att jag fått lägga så mycket tid på SO:n -.- (till ingen nytta) 2,5p där också... I svenska sänkte jag mig också ett snäpp men bara för att vår nya svensklärare verkligen suger! Hon ger mig alltid mina uppsatser lägre betyg än vad de är värda och rättar jättedåligt -.- Jag brukar ge min vän (hon går på en annan skola) mina uppgifter när hon har det svårt och inte själv hinner göra dem... Hon har fått A på ALLA de uppgifterna som jag har gjort medan jag har fått C! -2,5 poäng där... Känns ju j*vligt surt men jag får väl kämpa nästa termin... dessa ämnena som jag sänkte mig i nu (förutom franska som jag ska höja igen) är i princip körda pga lärarna så jag får satsa på de andra ämnena...
25 dec, 2012 19:37 |
|
Borttagen
|
Jag fick a i engelska vi har betygslinande omdömen
Den ena som fick a i so Diplom för att jag hade best betyg i klassen M.m 14 jan, 2013 00:40 |
|
Solkatten
Elev |
Är det lättare att få högre betyg med det nya betygsystemet? Verkar som det.
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 14 jan, 2013 01:05 |
|
Hotissue
Elev |
Skrivet av Solkatten: Är det lättare att få högre betyg med det nya betygsystemet? Verkar som det. Det är mycket svårare. Tycker jag i alla fall. Kraven har höjts för A om man jämför med MVG. Och det är svårt att få ett högt betyg iom att man måste få perfekt på ALLA moment för att få perfekt betyg, haha. Jag har gått 2 år i gymnasiet med gamla systemet, men började sedan om med nya. Nya är värst.
http://loca.blo.gg/ || PotionSnitch169@Pottermore
14 jan, 2013 07:06 |
|
Pixie
Elev |
14 jan, 2013 07:15 |
|
Hotissue
Elev |
Pixie: haha, samma här... Har bara fått A på enskilda arbeten men aldrig i slutbetyg. De enda A jag har är mina gamla MVG som blivit "omvandlade".....
Har också några F i bagaget och tror att det blir fler snart. I feel you
http://loca.blo.gg/ || PotionSnitch169@Pottermore
14 jan, 2013 07:19 |
|
Borttagen
|
Förstår inte hur man ändrar betygen? Mitt betygsdokument har en del VG och G men nu när jag läser upp kurser på komvux så blir jag bedömd enligt det nya systemet.
Förstår inteee 14 jan, 2013 10:11 |
|
hermonii
Elev |
Jag fick 10 e, 1 f och 1 d :3 Rätt nöjd faktiskt ^^Min lärare säger att E faktiskt är ett bra betyg som är ganska svårt att få
Mitt skolfoto på bilden - <3 Nagini <3 14 jan, 2013 14:51 |
|
LolFeelings
Elev |
14 jan, 2013 15:03 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen