Havets skräck (SV)
Forum > Fanfiction > Havets skräck (SV)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Hejsan alla snälla Mugglisar!
Här får ni ett kapitel! Hope you like it! Och tack till alla fina kommentarer, blir super peppad! Kapitel 5 Förvandlingen Del 1 Vi började gå mot huvudporten. Jag kände mig nervös. Vakterna öppnade porten och vi gick ut ur slottet. Vi gick i 5 minuter innan Possedion stannade oss med sin hand. Jag tittade framåt, och såg facklor lysa i mörkret. -Nu ska ni bli sjöjungfrur, sade Possedion. Ni kommer att få ett eget vapen, som ni alltid kan lita på och alltid älska. Possedion började gå framåt igen och jag följde efter honom. Jag tittade framåt och såg facklor, en folkmassa som tittade både nyfiket och sorligt på oss, och så såg jag en stubbe, och ett bord. Possedion gick fram till bordet, och tystnade folkmassan med en sträng blick, och tog till ordet: -Kära sjöjungfrur folk. Vi kommer att få några till sjöjungfrur ikväll, sade han och gjorde en gest mot oss. -Dem behöver bli sjöjungfrur, för att dem överlever inte annars, det finns ingen ö eller land i närheten och dem blev skadade när dem krashade med ett plan. -Ett mänskligt farkost, lade han till när han såg förvånade blickar. -Vi hoppas att dem nya, Luna, Neville, Hannah, Freja och hennes barn Sam, Ylva, Theo och Ronja, ska få ett lyckligt och bra liv här i Atlantis, sade han. -Må dem leva lyckliga! ropade han högt -Må dem leva lyckliga! sade folkmassan -Och nu, ska dem bli våra medlemar i Atlantis, sade Possedion. Vem vill börja? -Jag kan det, sade jag och tänkte att det skulle bli ännu värre att se någon annan göra det först. -Okej, stig fram här, sade han och vinkade fram en man med ljust hår och mörka ögon. Jag började gå ostadigt fram till bordet. Possedion lade mig på bordet och sa att det kommer göra lite ont. Jag tittade på min föräldrar, som såg olyckliga ut. Jag vinkade till dem och log, för att göra dem mindre ledsna. -Är du säker på att du vill göra det först? viskade Possedion Jg nickade. -Det kommer bli ännu värre att se någon jag älskar först, viskade jag tillbaka. -Okej, kan alla vara tysta? sade Possedion med en högre röst. -Vi ska nu göra Luna Hannah Abbott till en av oss, en sjöjungfru. Nu börjar vi, tillade han Jag såg att mannen med det ljusa håret bära på en spruta. Jag svalde hårt. Jag gillar inte sprutor. Sedan kom han närmare och tillslut var han brevid mig. Han stack sprutan i min högra arm. Det kändes jätteont. Aj! Sedan blev jag trött, och mina ögonlock kändes som bly. Jag ville hålla dem uppe, men det gick inte. Det sista jag såg var mina föräldrar gråta tyst. Sedan blev allting svart. 19 jan, 2013 15:26
Detta inlägg ändrades senast 2013-01-26 kl. 13:34
|
|
Borttagen
|
Den är hur bra som helst!!! När kommer nästa kapitel?
Detta är nästan som en prisent för mig,jag fyller år i morgon! 19 jan, 2013 18:05 |
|
ella potter
Elev |
19 jan, 2013 23:17 |
|
Borttagen
|
Gick de simmar vel?
20 jan, 2013 00:33 |
|
Dennys
Elev |
Skrivet av Borttagen: Den är hur bra som helst!!! När kommer nästa kapitel? Detta är nästan som en prisent för mig,jag fyller år i morgon! Grattis på förelsedagen Dobby!!! Jag fyller år om typ en månad. Den 19 februari! 20 jan, 2013 07:19 |
|
Ginny Weasly 1
Elev |
supe alldeles jätte bra
Elev 20 jan, 2013 08:00 |
|
Lillan Potter
Elev |
jätte bra! men hon dog väll inte?!
/din snälla och awesome mugglis syster! 20 jan, 2013 11:26 |
|
Borttagen
|
Super bra!!!
20 jan, 2013 13:16 |
|
Lillan Potter
Elev |
den är bara bäst! super super super bra!
I LOVE YOU mugglis syster! 20 jan, 2013 16:06 |
|
Ginny Weasly 1
Elev |
jätte super duper bra
Elev 22 jan, 2013 15:07 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen