Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Ingen magi utanför skolan. Absolut inte!

Forum > Harry Potter > Ingen magi utanför skolan. Absolut inte!

1 2 3 ... 5 6 7 8
Användare Inlägg
Rowena
Elev

Avatar


Skrivet av soratanaka:
@Rowena; Det är inte det jag menar. Prefekterna ska inte behöva ta ansvaret utifall det uppstår en attack mot Hogwarts Expressen.


Men nu är det bara små saker som du 'irriterar' dig på. Men konduktören och hon med vagnen finns ju. Vem vet, det kanske finns någon besvärelse på ..

Forumsignaturen kan inte visas just nu. Försök igen senare.

23 feb, 2011 19:03

soratanaka
Elev

Avatar


@Rowena; Visserligen. Still, jag anser att det bör finnas någon mer lärare annat än en ny lärare (vilket förekommer varje år), samt chaufför, konduktör och "godistanten" som min vän kallar henne. Finns det en prefektvagn bör det likförbaskat finnas en lärarvagn! >:G

"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people."

23 feb, 2011 19:16

Rowena
Elev

Avatar


Men lärarna bor ju på hogwarts. Sen kommer ju Hagrid på perrongen..

Forumsignaturen kan inte visas just nu. Försök igen senare.

23 feb, 2011 19:18

soratanaka
Elev

Avatar


@Rowena; Hagrid bor på Hogwarts. Snape bor på Spinners-End. Lärarna bor på Hogwarts under skolåren, men på sommarlovet så tror jag faktiskt att de har sina egna familjer. De är väl inte celibater allihop?

"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people."

23 feb, 2011 19:38

MissTonks
Elev

Avatar


Skrivet av Beata:

Ett misstag dem gjorde i Harry Potter och Fången från Azkaban (filmen) var att de i början filmade Harry när han satt på sin säng och övar på sin läxa. I boken läser han bara och skriver.

Också i HP-5 så säger Harry (när DA slutar för att lovet börjar) att de ska fortsätta öva hemma. O.o

Är det det dem som gjort filmerna som begått misstag eller får man öva på magi hemma?
Inte enligt böckerna vad jag kommer ihåg!
Där står det tydligt om "The Decree for the Restricton of Underage Wizardry"
Vad tycker/tror ni?


Det är sant vilken miss!!

och desuutom så använder Hermionie magi utanförskolan när hon lagar harrys glassögon i andra filmen när dom är i Diagofränden...

23 feb, 2011 19:56

soratanaka
Elev

Avatar


@MissTonks; Diagongränden är en magifylld gränd, vilket är som att man är i ett Trollkarlshus. Eftersom gränden är fylld av magi så kan nog inte Ministeriet riktigt tracka vem som utför magin. Eller, egentligen borde de det, men de lär inte bry sig så mycket om en Glasögonsrepareringsbesvärjelse.

"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people."

23 feb, 2011 19:59

MissTonks
Elev

Avatar


Ja, du har nog rätt soratanaka......

23 feb, 2011 20:04

Långstrumpa
Elev

Avatar


stör mig på det asmycket!

5 jan, 2012 21:52

annawpotter
Elev

Avatar


Det är så sjukt dåligt!!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F2594d8a3eebbd26ca6bc403ec0b06ba3%2Ftumblr_mgzef3pg801rtpflwo1_500.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fdata.whicdn.com%2Fimages%2F16886870%2Ftumblr_ls3bwg8UZp1qfcl2go1_500_large.jpg

5 jan, 2012 21:53

Pygmepuffen
Elev

Avatar


Skrivet av Långstrumpa:
stör mig på det asmycket!


Som soratanka redan har sagt så säger Petunia ju att Lily kom hem "varenda helg med fickorna fulla av grodyngel och förvandlade tekoppar till råttor" vilket betyder att även J.K Rowling gjort fel.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fcfile3.uf.tistory.com%2Fimage%2F110A254B4E50013E0E2908

5 jan, 2012 22:35

1 2 3 ... 5 6 7 8

Forum > Harry Potter > Ingen magi utanför skolan. Absolut inte!

Du får inte svara på den här tråden.