Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Elevhemmens årstider

Forum > Harry Potter > Elevhemmens årstider

1 2 3 4 5 6
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av Solkatten:
Tycker verkligen inte att Slytherin borde vara sommar. Visst, elementet är vatten men det är ju iskallt i fängelsehålorna. Passar inte riktigt ihop tycker jag.

^ THIS

10 sep, 2012 16:18

_H.P_H.G_R.W_
Elev

Avatar


Det skulle vara rätt logiskt.

jag är en idiot så troligtvis är mina inlägg idiotiska också

10 sep, 2012 16:29

Solkatten
Elev

Avatar


Gryffindor = Höst. Varför? Gryffindors huvudfärg är ju liksom rött. Dessutom är deras uppehållsrum i färgerna rött och orange och i en sådan där lagom mysig stämning.

Hufflepuff = Sommar. Varför? Tja, de flesta där är bra på örtlära och dessutom ser uppehållsrummet väldigt somrigt ut sådär. Dessutom är Hufflepuff gult så varför inte? :>

Ravenclaw = Vår. Varför? Jag vet inte... elementet är luft. Kanske att blommorna börjar slå ut och bli riktigt stora och fina precis som Ravenclaw? Våren är ju vacker dessutom. Men inget annan årstid skulle kunna passa Ravenclaw.

Slytherin = Vinter. Varför? Snö är vatten. Vatten är snö. Ja, det skulle kunna vara sommar eftersom många då knyter ihop sommar och vatten men det passar inte alls ihop med att då fängelsehålorna är ruskigt kalla.

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

10 sep, 2012 18:20

Hermione :D
Elev

Avatar


Jag tycker som Cailine!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.freegifs.de%2Fglitter-text%2Fholdz002%2Fz500a72456bdf7.gif

10 sep, 2012 18:36

Borttagen

Avatar


Gryff: Höst
Huff: Sommar
Rave: Vår
Sly: Vinter

Enligt mig^^

28 sep, 2012 07:30

1 2 3 4 5 6

Forum > Harry Potter > Elevhemmens årstider

Du får inte svara på den här tråden.