Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Luna Lovegood - Det händelserika året

Forum > Fanfiction > Luna Lovegood - Det händelserika året

1 2 3 4 5 6
Användare Inlägg
Clara Darkin
Elev

Avatar


Bara du är nöjd så.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FMiAQGelCbH0ha%2Fgiphy.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia1.giphy.com%2Fmedia%2FH6CDICYUiPAwE%2F200.gif%2353

16 aug, 2012 14:07

Emma Granger
Elev

Avatar


New Chapter!

Kapitel 6. Someone like you.

Luna vaknade ganska tidigt nästa morgon. Hon gick upp ur sängen och in till sällskapsrummet.
"Goddag Luna!" sa Lucys glada röst och dök leende upp.
"Godmorgon Lucy! Och godmorgon Rebecca", svarade Luna till Lucy och Rebecca som stod lite blygt bredvid Lucy. Luna log och fortsatte ut ur sällskapsrummet.
"Inga elever ute, utan sällskap". Umbridges röst ekade genom högtalarna som satts ut lite överallt.
Luna suckade och skyndade sig till stora salen innan Filch eller Umbridge själv fick syn på henne.

"Luna!" ropade någon när hon kom in.
Luna sökte igenom salen för att se vem som utropat hennes namn var. Det var killen som Luna aldrig fått reda på namnet på. Han log mot henne och snubblade nästan på sig själv när han gick fram till henne.
"Hejsan... Öh... Jag fick aldrig reda på ditt namn..." sa Luna enkelt men vänligt med ett leende.
"Oh, javisst! Jag heter Neville Longbottom!" sa han och log. Han granskade Luna samtidigt som han pratade.
"Jaha! Okej! Men vet du kanske var Weasleys och Harry är?", frågade Luna vänligt när han granska henne.
"Nej... Harry och Ron sov senast jag kollade... Ginny, ja... Henne vet jag inte!"
"Okej, men borde dem inte komma snart?"
"Jag vet faktiskt inte”, suckade Neville. Luna nickade långsamt men vände sig sedan om för att gå till sitt bord men då såg hon Ginny, Harry och Ron komma gående, leende och vinka åt henne. Medan en sur Hermione gick bakom.
"Hej Luna!", sa dem alla tre glatt till henne.
"Hej på er!" sa hon ioch började också le.
"Sovit gott?" frågade Harry.
"Ja, tack för att du frågade".
Harry log, vilket Ginny också gjorde. Ron såg däremot lite frånvarande ut.
De sa hej då efter en liten pratstund och Luna gick då och satte sig vid Ravenclaws bord. Hon hade varken sett Rebecca eller Lucy ännu. Hon suckade djupt men tog sedan en tugga från maten hon hade lagt upp på sin tallrik.

"Umbridge är en padda", sa Hermione efter att Umbridge hade gett Harry och Ron strafftjänst. Så Hermione var argare än vanligt nu. "Harry? Ron? Varför sa ni emot paddan? Ni kunde sluppit strafftjänst om ni hade hållit tyst!"
Harry suckade. "Hermione, det är ju typ bara jag som vet sanningen!", försvarade han sig.
Luna gick med klungan (så hon hade hört deras gräl ganska mycket nu), och så Neville med. Han hade nämligen börjat vara med dem mer och mer.
"Ska vi göra något sen Ginny?", frågade hon för att lätt upp stämningen lite.
Ginny skakade på huvudet. "Ledsen Luna... Lektion med Hufflepuff", svarade hon.
Luna suckade. Vem skulle hon då vara med? Hermione var det ingen idé att fråga.
"Då blir det du, jag och Luna då, Hermione!" sa Neville med ett brett leende.
Hermione suckade och såg sig besvärat om. "Nej, jag har annat att göra..." svarade hon och Luna kände på långa vägar hur hon ljög.
Då suckade Neville också. "Då blir det du och jag då, Luna" sa han och rodnade lite lätt, troligen för att han inte hade känt Luna så mycket så det kändes ovant för honom att vara själv med henne.
Efter att Luna lyssnat på Hermiones lögn så hade hon i princip stängt av sina hörselgångar, så hon hade faktiskt inte hört vad Neville sa. Och inte hörde hon de andra sakerna när de fortsatte gå.

"Hej, vad gör du här, Luna?"
Neville hade kommit gående genom korridoren och såg nu på Luna.
"Inget särskilt, du?"
"Inget speciellt".
Luna nickade lätt mot honom.
"Vill du gå på promenad kanske?", frågade Neville sedan efter en kort tystnad.
"Visst". Luna ryckte på axlarna och dem började gå tillsammans nerför korridoren.

More?

Trött tjej <333

18 aug, 2012 11:41

Majis
Elev

Avatar


Haha xD Jag har ju läst det innan ju... Hehe... Men du har ju så många bra idéer så jag vill se vad mer som kommer hända, så "more"!

Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M

18 aug, 2012 11:48

Emma Granger
Elev

Avatar


Haha! Majis, du måste hjälpa mig lite, så BOMBA!

Trött tjej <333

18 aug, 2012 11:48

Majis
Elev

Avatar


Skrivet av Emma Granger:
Haha! Majis, du måste hjälpa mig lite, så BOMBA!

Haha! Visst! xD

Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M

18 aug, 2012 11:50

Emma Granger
Elev

Avatar


Skrivet av Majis:
Skrivet av Emma Granger:
Haha! Majis, du måste hjälpa mig lite, så BOMBA!

Haha! Visst! xD


Jippie!

Trött tjej <333

18 aug, 2012 11:51

Candys
Elev

Avatar


Jättebra!!More!!

31 dec, 2012 22:46

Emma Granger
Elev

Avatar


Ska försöka skriva, men det käns nästan som om det liksom var jättelängesen någon skrev, så om ni vill ha mer, två kommentarer från två olika personer så börjar jag skriva igen!

Trött tjej <333

1 jan, 2013 11:31

Majis
Elev

Avatar


Gah!!! Du måste skriva, jao!!!!!!!! OKEJ!?!?!?!?!?!?!?!?!? xD

Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M

1 jan, 2013 17:39

1 2 3 4 5 6

Forum > Fanfiction > Luna Lovegood - Det händelserika året

Du får inte svara på den här tråden.