Förälskad (Sv)
Forum > Fanfiction > Förälskad (Sv)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av blueberrydreams: Skrivet av Mikaela120: Vadå? Det är ju sant! Haha Jipppie 26 jul, 2012 21:53 |
|
Mikaela120
Elev |
Skrivet av blueberrydreams: Skrivet av Mikaela120: Vadå? Det är ju sant! Haha Längtar tills det kommer mer... Nej men du är verkligen bra på att skriva! 26 jul, 2012 21:58 |
|
blueberrydreams
Elev |
Haha!!
Här kommer mer: Jag älskade att stå i centrum. På det positiva sättet alltså. Alla i familjen Weasly älskade mig. jag var som en i familjen med mitt röda hår. Fast jag hade såklart inte deras ögon men ändå. Efter middagen satt allihopa i familjen i vardagsrummet och drack kaffe. Jag satt i James knä. -''Uhm Leah, Jag ska hämta en sak.'' -''Okej.'' Sa jag lite besviket och klev av hans knä. Han sprang upp för trapporna och kom tillbaka inom några sekunder. Han höll någonting litet i handen. James föll på knä framför mina fötter. -''Leah, Mariolette Thompson. Jag älskar dig mer än mitt egna liv. Den dagen jag träffade dig var den lyckligaste i mitt liv fram tills dagen för ett halvår sedan då du sa att du älskade mig. Jag har allltid älskat dig. Vill du göra mig den äran att bli min fru?'' -''James Sirius Potter, Inget skulle göra mig lyckligare än att bli din förevigt.'' James trädde diamantringen på mitt finger och jag föll i hans armar. Vi kysstes, mer passionerat än någonsin förut. Efter flera minuter släppte jag honom. Motvilligt. Ginny, Hermione, Vic, Dom och Rose släpade bort mig till Molly och Arthurs rum. -''Jag är så lycklig för din skull!'' Sa Hermione och log mot mig. -''Så när ska vi tjejer börja planera erat bröllop?'' -''Vi måste köpa klänning!'' -''Lugna er tjejer!'' Skrattade jag. ''Vi har inte ens bestämt när vi ska gifta oss. Om ni inte tar illa vid så går jag och James och bestämmer när vi ska ha vårt bröllop!'' Tjejerna hurrade och jag sprang ut till James. -''Så nr ska bli den stora dagen?'' -''Jag tänkte att i sommar...'' Han han inte avsluta meningen föräns mina läppar tystade hans. -''I sommar blir perfekt. Jag går och berättar för tjejerna!'' Sa jag och sprang iväg och berättade. Det var några veckor kvar innan vi skulle åka tillbaka till Hogwarts. Rektorn hade gett oss permision att stanna lite längre. Med tanke på omständigheterna för mig och James alltså. Vi bodde just nu i kråkboet. James och jag alltså. Jag och tjejerna hade fullt upp på dagarna med att planera och James och jag hade fullt upp på nätterna. Så jag fick inte mycket sömn. Men det gjorde mig inte mycket eftersom jag var så exalterad. När vi äntligen kom tillbaka till skolan var det första jag gjorde att vifta med min hand framför Marodörerna. Båda drog efter andan. -''Du och James?'' -''Nej jag och Voldemort såklart. Klart det är James!!'' Vi gick tillbaka till vårt brott som vi inte hade pratat om på så länge. Skolan gick bra. Alla lade dock märke till min ring. Jag var mer än glad att erkänna för alla att jag och James skulle gifta oss. När vårlovet kom skulle vi ut och klänningsshoppa. Jag kunde inte hålla inne min exaltion och de andra skrattade åt mig. Vi hade kommit överäns om fyra färger. Aprikos, lavendel, mint och vanilj. Vanilj var ett måste men vi var tvugna att välja en av de andra färgerna. Tilslut enades vi alla på lavendel. Fleur och Molly följde också med. Jag hade tre brudtärnor och en brudnäbb nu. Dom, Vic och Rose som tärnor och Lily som näbb. Teddy skulle bli Bestman. Mina föräldrar var inte inbjudna men jag hade skickat ett vldigt formellt brev för att informera dem om bröllopet. Min far skulle inte ge mig bort. Ingen skulle. Vi hittade den perfekta klänningen. Levendel och Vanilj. Den satt som ett smäck på mig och visade mina eleganta kurvor. James skulle gilla den. Accesoarerna skulle självklart vara i guld. Vi tjejer hade en otroligt rolig dag när vi shoppade för bröllopet. Vi köpte klänningar till brudtärnorna och brudnäbbarna med. Vaniljfärgade med gulddetaljer. De skulle se ut som änglar när vi gjorde i ordning dem. Jag mötte James på kvällen. Han hade beställt en kostym för att ha någonting att göra utan mig. Hans slips skulle vara i lavendel, för att matcha min klänning. Vi hade fullt upp halva natten och jag somnade sedan i hans famn. Gråtandes lyckotårar. dinisaurie.blogg.se 26 jul, 2012 23:00 |
|
Borttagen
|
Superbra!
26 jul, 2012 23:07 |
|
Mikaela120
Elev |
Ahhhhhh, han friade!!!
26 jul, 2012 23:12
Detta inlägg ändrades senast 2012-07-26 kl. 23:13
|
|
Borttagen
|
När kommer mer? ♥
26 jul, 2012 23:13 |
|
Mikaela120
Elev |
Haha, det första som händer när du lagt upp ett kapitel så frågar Horn efter mer.
26 jul, 2012 23:16 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Mikaela120: hehe,ja! Haha, det första som händer när du lagt upp ett kapitel så frågar Horn efter mer. 26 jul, 2012 23:18 |
|
blueberrydreams
Elev |
Skriver mer när resten av familjen gått och lagt sig så det kommer mer imorgon elle idag... Håller på att översätta till eng för fanfiction.net!
dinisaurie.blogg.se 27 jul, 2012 00:24 |
|
Trezzan
Elev |
Gud så bra. Hehe, fast det hände lite väl snabbt, men det funkar! Grymt bra.
27 jul, 2012 00:45 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen