Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Min animagus form

Forum > Fanfiction > Min animagus form

1 2 3 ... 5 6 7 8
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Var inte dem kusiner? o.O Kan kusiner vara tillsammsn?
Men bra kapitel, as usual

10 jul, 2012 21:03

LucyMalfoy
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Var inte dem kusiner? o.O Kan kusiner vara tillsammsn?
Men bra kapitel, as usual


Du får se. De kanske förde alla akom ljuset

Jag lever mitt liv 402 meter i taget.

10 jul, 2012 21:19

Borttagen

Avatar


Okej, menar du med att vara kusiner eller ihop?

10 jul, 2012 21:20

LucyMalfoy
Elev

Avatar


Kapitel 7

Jag vaknar av att någon rör på sig försiktigt som för att inte väcka mig.
”Godmorgon”, mumlar jag trött.
”Ååh, förlåt. Det var inte meningen att väcka dig”, säger Draco och ler lite snett mot mig.
”Gör inget. Man måste ändå upp i rimlig tid”, mumlar jag och sätter mig sakta upp för att inte bli yr. Jag ser rummet snurra runt lite innan jag börjer mig över sängkanten och spyr upp massa galla.
”Vad hände?” frågar Draco oroligt. Jag spyr igen.
”Jag har diabetes och om jag inte ätit på en viss tid eller ansträngt mig får jag inte sätta mig upp för fort på morgonen men jag råkade göra det och då blir jag yr. Om jag är yr då måste jag sätta mig försikitgt upp och sakta. Men om jag råkar sätta mig upp för snabbt blir jag yr och om jag blir yr måste jag blunda. Men jag han inte blunda och ibland spyr jag”, svarar jag och spyr upp lite galla. Sen lägger jag mig matt i sängen.
”Kan jag hjälpa dig med något?” frågar Draco.
”Inte just nu men du kan hjälpa mig senare idag. Alina”, säger jag matt. Alina kommer med ett pang till oss.
”Ja, tjänarina”, säger Alina.
”Hämta mat till mig och Draco”, viskar jag, ”och torka upp spyan.” Hon torkar snabbt bort syan och försvinner med ett pang till köket.
”Jag älskar dig, Draco”, viskar jag lyckligt.
”Och jag dig”, viskar Draco och ler.
”Bra”, viskar jag.
”Ja”, mumlar han och lägger sig ner igen. Sen kramar han mig löst. Jag ler lite svagt. Sen kommer Alina med ett pang. Hon ställer maten på sängen framför mig. Sen försvinner hon med ett pang. ”Vad vill du ha?” frågar jag tyst.
”Jag vill ha dig. Men jag kan ta typ en bit skinka”, säger han och stäcker fram sin hand. Jag skär en bit skinka och lägger i hns hand. Sen plockar jag fram min insulinspruta och kollar så allt är rätt. Sen sätter jag den i magen och trycker på en knapp så att insulinet kommer in i mitt blod. Jag hör Draco tjuta till när jag stoppade in den i magen. Jag drar ut den.
”Så nu kan jag äta”, mumlar jag.
”Bra för jag vill inte att du svälter ihjäl”, viskar han i mitt öra. Jag käör en stor bit skinka till mig som jag äter upp och sen äter jag upp resten av skinkan med. Draco äter upp sin skinkbit rätt sakta. Men han bryr sig inte om att äta nästan men han vill inte äta så mycket för han äter helst inte frukost men han vill att jag ska göra det så då äter han med. Jag äter en bit ost.
”Jag är mätt nu", viskar jag och ler. Sen reser jag migg upp och börjar klä på mig. "Upp med dig Draco." Draco reser sig upp och klär på sig, och ler stort. Han kysser mig.
"Vi ska hit i kväll men nu ska vi byta om och annat", viskar han och drar med mig ut och ner i Slytherins upehållsrum. "Vi syns i kväll."
"Ja, hejdå", viskar jag och går till min sovsal.

Jag lever mitt liv 402 meter i taget.

11 jul, 2012 11:58

Borttagen

Avatar


Du skriver riktigt bra!
Men du kan tänka på att beskriva hur det ser ut runt om karaktärerna också tex. hur ser det ut i sovsalen och liknande

11 jul, 2012 12:26

LucyMalfoy
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Du skriver riktigt bra!
Men du kan tänka på att beskriva hur det ser ut runt om karaktärerna också tex. hur ser det ut i sovsalen och liknande

Jag ska försöka komma ihåg det.

Jag lever mitt liv 402 meter i taget.

11 jul, 2012 12:56

Victoire Weasly
Elev

Avatar


Bra!

~MY TUMBLR~

11 jul, 2012 13:14

LucyMalfoy
Elev

Avatar


Kapitel 8

Jag kollar runt mig i sovsalen. Den är stor och har många fönster och fem sängar. Jag sover bredvid ett fönster, det är bra för då kan jag sitta i fönsterkarmen utan att störa de andra när jag går dit. Det är rymligt och inga killar kan komma in. Jag tar fram en väska som jag hänger på ena axeln och plockar fram min mantel, eller rättare sagt, min osynlighetsmantel. Klockan är sex på kvällen och när jag är klar ska vi gå. Jag vet att Draco redan står där nere och väntar på mig. Jag kollar så att jag inte har glömt något. Nepp, allt är med. Alla andra är i stora salen just nu för att äta, förutom jag och Draco.

Jag går ner till Draco och kysser honom, och han besvarar min kyss. Jag ler och drar med honom till sjunde våningen. Jag släpper honom och går fram och tillbaka tre gånger.
”Vi måste ha ett ställe där vi kan lära oss animagi”, tänker jag. Dörren kommer upp på väggen och vi går in. Jag sätter mig i soffan och Draco kommer och sätter sig bredvid mig.
”Har du med dig drycken?” frågar jag honom.
”Ja. Du ska dricka den och du somnar in och kommer se det djur du ska bli”, säger han och ger mig drycken. Jag tar emot den, och sedan dricker jag den. Jag somnar nästan innan jag har mitt huvud i Dracos knä.

~ Jag står på en stor grön äng.

Jag såg mig om, inte ett moln på himlen och en skog fanns bakom mig.

Plötsligt hör jag ett dunsande ljud och såg när en hund... Nej, en varg kom springande.

Jag hör dunsande ljud mot marken och en hund kommer springandes mot vargen. Hunden stannar framför mig och jag klappar djuren... ~

Jag vaknar.
”Vilket djur såg du?” frågar Draco.
”Jag såg två. En hund och en varg”, säger jag och ler.
”Då kommer du bli en mäktig häxa elller trollkarl. Men nu ska vi se”, säger Draco och kollar i en bok. ”Jag har drycken så du kan göra det nu. Här, drick”, fortsätter han. Jag tar drycken.
”Du ska koncentrera dig på att tömma dina tankar”, säger han och ler. Han börjar mumla en tollformel.
Jag koncentrerar mig och efter en stund så är mina tankar tomma. Jag känner en skarp smärta i ryggraden och jag känner hur jag får fyra tassar och står på fyra ben. Sen ser jag mig i speglen. Jag är en svart varg med en vit slinga.
”Bara tänk på att stå på två ben så blir du männinska”, säger Draco. Jag tänker och blir människa igen.
”Coolt”, säger jag och ler. Han kysser mig och jag besvarar den.

Jag lever mitt liv 402 meter i taget.

11 jul, 2012 15:12

Tova
Elev

Avatar


bra, bevakar

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.picasion.com%2Fpic55%2F8bc9d096077474eaed6358ee8a634e98.gif you can take a student from Hogwarts, but never Hogwarts from a student!

11 jul, 2012 15:45

Borttagen

Avatar


Super bra!!!

11 jul, 2012 18:20

1 2 3 ... 5 6 7 8

Forum > Fanfiction > Min animagus form

Du får inte svara på den här tråden.